کد خبر: ۸۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - 07 November 2016
در حالی‌که هیلاری کلینتون دموکرات به‌دلیل ادامه راه باراک اوباما، نامزد حافظ وضع موجود در نظر گرفته می‌شود، دونالد ترامپ جنجالی سیاست‌هایی مبهم دارد. این روزنامه در گزارشی واکنش‌های احتمالی بازارهای مختلف جهان را به پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا بررسی کرده و سناریوهای گوناگونی را برای شاخص و قیمت‌ها مطرح کرده است.
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه 17 آبان در تیتر نخست، نوشت: در حالی‌که هیلاری کلینتون دموکرات به‌دلیل ادامه راه باراک اوباما، نامزد حافظ وضع موجود در نظر گرفته می‌شود، دونالد ترامپ جنجالی سیاست‌هایی مبهم دارد. این روزنامه در گزارشی واکنش‌های احتمالی بازارهای مختلف جهان را به پیروزی هر یک از نامزدهای انتخابات آمریکا بررسی کرده و سناریوهای گوناگونی را برای شاخص و قیمت‌ها مطرح کرده است.

این روزنامه با درج عنوان فرار ترامپ از ترس ترور، می نویسد: برنامه انتخاباتی ترامپ در حالی که یک روز به انتخابات باقی‌مانده با اختلال روبه‌رو شد. به گزارش سی‌ان‌ان، در پی فریادهای یک نفر در سالن سخنرانی دونالد ترامپ، نیروهای امنیتی نامزد جمهوری‌خواهان را به نقطه‌ای امن بردند. گزارش‌ها در این خصوص حاکی است که برنامه انتخاباتی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت نوادا برای چند دقیقه به هم خورد. مردی که فریاد زده بود «اسلحه» از سوی پلیس دستگیر شد. فریاد «سلاح، سلاح» مردی در میانه سخنرانی انتخاباتی دونالد ترامپ برای دقایقی فضای برنامه ترامپ را در شهر رنو در ایالت نوادا متشنج کرد. ماموران امنیتی شنبه شب، پس از شنیدن صدای این مرد که در میان مردم بود به سرعت ترامپ را از صحنه خارج کردند.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان پیغام «زمین» به بازار ملک، آورد: سازنده‌های مسکن تحت‌تاثیر چهار محرک سرمایه‌گذاری ساختمانی، سه هفته زودتر از موعد همیشگی، وارد بازار خرید «املاک کلنگی» شدند. استارت زودرس معاملات در بازار زمین، حاوی یک پیام روشن مبنی‌بر «خوش‌بینی سمت عرضه به بازار مسکن 96» است و نشان می‌دهد بسازوبفروش‌ها از هم‌اکنون برای افزایش سهم خود از فروش نوساز‌ها، در حال برنامه‌ریزی هستند. در این میان، تثبیت قیمت دو جزء اصلی ساخت‌وساز، فرصت طلایی بازار محسوب می‌شود. خریداران زمین امسال با پیشنهادی فراتر از «مشارکت در ساخت»، پای میز مذاکره با مالکان نشسته‌اند.

جذب خارجی‌ها در سه مرحله، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: ارزیابی‌های کارشناسی نشان می‌دهد با وجود اجرای برجام و لغو تحریم‌های بین‌المللی، سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار ایران با احتیاط قدم برمی‌دارند. منصور معظمی، رئیس هیات‌عامل ایدرو با بررسی چرایی این موضوع، سه مرحله جذب خارجی‌ها در پروژه‌های صنعتی را واکاوی کرده است. به اعتقاد وی، در جریان ورود سرمایه خارجی به کشور در ابتدا باید اولویت‌های سرمایه‌گذاری تعیین شود و در مرحله دوم چگونگی فعالیت خارجی‌ها مشخص شود. در مرحله سوم نیز ثبات قوانین و مقررات و به‌هنگام بودن آنها متناسب با شرایط روز جهانی، باید مدنظر قرار گیرد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تحلیل عنوان رشد شتابان وام‌دهی، نوشت: حجم کل تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال‌جاری به 232.8 هزار میلیارد تومان رسیده است. این رقم کمتر از یک چهارم تولید ناخالص داخلی کشور است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان تسهیلات پرداختی در نیمه نخست سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل، 45.4 درصد رشد کرده است. رشد تسهیلات‌دهی در نیمه نخست سال 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 9.4 درصد بوده است. میانگین ارزش هر فقره وام در این مدت 65 میلیون تومان بوده که این رقم در بخش صنعت 465 میلیون تومان گزارش شده است. 

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «کلینتون، ترامپ و بازارها» را به قلم حسین راهداری منتشر کرد و در ستون گزارش به عنوان «دو مدل حفظ کارت سوخت» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: