کد خبر: ۸۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اختلاس هر زمانی که احساس امنیت شود، بیشتر می‌شود، به تشریح ضرورت «نظارت الکترونیکی» بر عملکرد شعب بانک‌های سراسر کشور پرداخت.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اختلاس هر زمانی که احساس امنیت شود، بیشتر می‌شود، به تشریح ضرورت «نظارت الکترونیکی» بر عملکرد شعب بانک‌های سراسر کشور پرداخت.

محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ و عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه باشگاه خبری توانا (خبرگزاری فارس) در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد دولت در حوزه سیاسی، اظهار داشت: نظام نظارت باید قوی‌تر باشد، در انتخاب مسئولان و گزینش‌هایمان باید دقت بیشتری داشته باشیم و کسانی را منصوب کنیم که توانمند باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز کشور ما این است که هر کسی جای خودش قرار نگرفته است، افزود: یکی از تعاریف قرآنی عدل بوده و بدین معناست که که هر چیزی باید جای خودش قرار گیرد، اما اگر امروز تحصیلات فردی کشاورزی باشد ولی در سمت اقتصادی منصوب شود یا پزشکی را در حوزه تخصصی خود منصوب نکنند نتیجه‌اش اجرای عدالت نخواهد بود، هر کسی باید در جای خود و حوزه تخصصی خود کار کند، کاری هم نداشته باشیم که این فرد جزء چه گروهی است، ما باید قطب‌بندی‌ها را کنار بگذاریم اگر بخواهیم به داد کشورمان برسیم باید برای پیشبرد اهداف کشورمان یکپارچه قدم برداریم.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: به عنوان مثال زمانی که بُردارها مخالف هم باشند، یکدیگر را خنثی می‌کنند، اما وقتی بُردارها به صورت قائم باشد، نتیجه‌اش قرار گرفتن در یک امتداد خواهد بود لذا با هم برابر می‌شوند، نیرو چند برابر می‌شود و می‌تواند کشور را اداره کند.

بهمنی در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به عملکرد اقتصادی دولت می‌دهید؟ توضیح داد: بنده خیلی راحت عرض کنم که نمره را باید شماها بدهید و شما باید عملکرد اقتصادی دولت را ارزیابی کنید، اما هیچ کس نمی‌گوید که ماست من تُرش است؛ هر کسی از خودش تعریف می‌کند، اما شما می‌توانید مقایسه کنید و بگویید مثلاً آن دوره و این دوره اینگونه بوده است، اما بنده همیشه می‌گویم بایستی هر دوره را با خودش مقایسه کرد، در یک دوره‌ای تحریم‌ مطلق بودیم، بانک مرکزی، بانک‌ها و نفت همگی تحریم بودند و سوئیفت هم بسته بود، گزینه نظامی هم روی میز بود، برای همه این موارد ما یک عملیاتی انجام دادیم، اما امروز شرایط دیگری وجود دارد، این موارد باید مقایسه شوند و سپس با توجه به شرایط قضاوت صورت گیرد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: اختلاس هر زمانی که احساس امنیت شود، بیشتر می‌شود، ما باید امنیت را از کسی که می‌خواهد خطا و تخلف کند، بگیریم، باید برخوردها جدی‌تر باشد که دیگر کسی به خودش اجازه ندهد که وارد این مسائل شود، اکنون که اینجا ایستادیم ممکن است عده‌ای مشغول چنین کارهایی باشند ولی هنوز صدای آن در نیامده باشد، اما باید نظارت‌هایمان را خیلی مستمر و دقیق داشته باشیم که کسی مرتکب چنین خطایی نشود.

بهمنی در پایان در پاسخ به این سؤال که این نظارت‌ها چگونه قوی‌تر می‌شود؟ خاطرنشان کرد: خود بانک‌ها بازرسی دارند، بازرسی‌های بانک‌ها باید به صورت مستمر نظارت داشته باشند، حسابرسی‌های داخلی هم باید مستمراً انجام شود، نظارت بانک مرکزی نیز باید به صورت مداوم حضور داشته باشند؛ مجموعه این موارد را به اضافه نظارت‌های الکترونیکی باید برقرار کنیم، به عنوان مثال اگر ما شعب را داریم باید بررسی کنیم امروز چه اقدامی انجام می‌شود و بلافاصله اگر رقم درشتی وجود داشت، سریعاً آن را رصد و بررسی کنیم، امروز دیگر نباید فکر کرد با رفتن فیزیکی به 21 هزار شعبه بانک در کشور می‌توان آنها را کنترل کرد، بنابراین قسمتی از این نظارت‌ها به «نظارت‌های الکترونیکی» بازمی‌گردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: