کد خبر: ۸۵۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
اعضای شورای عالی خانه هنرمندان طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار تصمیم جدی دولت در کاهش آلودگی هوا، به خصوص مقابله با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده شدند.
روزنامه همشهری در شماره یکشنبه 16 آبان در تیتر یک با اشاره به نامه هنرمندان درباره آلودگی هوا به حسن روحانی رییس جمهوری، نوشت: اعضای شورای عالی خانه هنرمندان طی نامه ای به رئیس جمهور خواستار تصمیم جدی دولت در کاهش آلودگی هوا، به خصوص مقابله با خودروها و موتورسیکلت های آلاینده شدند.

این روزنامه با انتشار عنوان مالیات، مهمان خانه های خالی می شود، نوشت: مالیات‌ستانی از خانه‌های خالی در سال 96 وارد فاز جدیدی خواهد شد و آنگونه که معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی می‌گوید، این طرح با رونمایی از سامانه شناسایی خانه‌های خالی، وارد مراحل عملیاتی می‌شود. به گفته حامد مظاهریان، روند ایجاد این سامانه هفته‌گذشته در نهاد ریاست‌جمهوری مطرح شده و از سال 96 که خانه‌های خالی مشمول مالیات می‌شوند، این سامانه نیز راه‌اندازی خواهد شد. مالیات بر خانه‌های خالی در حالی قرار است از سال 96اجرایی شود که بازار مسکن هنوز درگیر رکود سنگینی است و به‌شدت دچار افت تولید شده به‌گونه‌ای که باوجود نیاز به ساخت سالانه حداقل یک میلیون واحد مسکونی، اینک تولید مسکن در کشور به زیر 600هزار واحد در سال رسیده است و سیاست‌هایی از این دست می‌تواند وضع را خراب‌تر کند.

7 سال زندان اشتباهی، بدون جبران خسارت؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: اعضای کمیسیون ملی جبران خسارت، مرداد 94 توسط رئیس قوه قضاییه معرفی شدند تا اقدامات اولیه برای تحقق ماده 255 قانون آیین دادرسی کیفری اجرایی شود؛ قانونی که تایید می کند اگر کسی بیگناه به زندان افتاد و بی گناهی اش ثابت شد باید دولت خسارتش را جبران کند. اما با وجود گذشت بیش از یکسال از معرفی این اعضا، هنوز این کمیسیون ها به دلیل امضا نشدن آیین نامه توسط رئیس قوه قضاییه تشکیل نشده و سردرگمی مردم در راهروهای دادگستری برای اعلام شکایات در کمیسیون تعیین خسارت بازداشت های اشتباهی همچنان ادامه دارد. 

این روزنامه با اشاره به عنوان رئیس جمهور: رانت اطلاعاتی بلای کشور ماست، نوشت: رئیس جمهور در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات از رانت اطلاعاتی به عنوان بلای بزرگی برای کشور و جامعه نام برد. انتقادی که شاید بیشتر از هر چیز متوجه اجرا نشدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات(شفافیت اطلاعات) با وجود گذشت 7 سال از تصویب آن می شود. حجت الاسلام حسن روحانی گفته: «باید شفافیت و صداقت را سرلوحه کار قرار داده و اطلاعات در اختیار همگان باشد.» مشابه این اظهارات را رئیس جمهور آبان ماه 2 سال قبل به هنگام تصویب آیین نامه اجرایی شدن قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مطرح کرده و گفته بود: «دولت باز هم یکی از قول هایش به مردم این بوده که آنها بتوانند به اطلاعات همه دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند دسترسی آزاد داشته باشند که این امکان از امروز محقق خواهد شد.»

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان جنایت هولناک خواستگار سابقه دار، نوشت: مزاحمت‌های دو ساله خواستگار سابقه‌دار برای خانواده زن جوان گران تمام شد. او که با جواب منفی این زن و خانواده‌اش روبه‌رو شده بود، آنها را به رگبار بست و جنایتی هولناک را رقم زد. این جنایت تلخ بعدازظهر دوشنبه هفته گذشته و با قتل مردی میانسال در خرمدشت شهرستان تاکستان شروع شد. آن روز مرد میانسالی به نام محمدرضا همراه 2نفر از بستگانش سوار بر خودروی پژوی خود در حال رفتن به خانه بود که ناگهان یک دستگاه پیکان سد راهش شد. مردی که یک قبضه کلاشینکف در دست داشت از ماشین پیاده شد، لوله اسلحه را به سمت محمدرضا گرفت و شروع به شلیک کرد. مرد میانسال بر اثر اصابت گلوله به سرش در دم جانش را از دست داد و یکی دیگر از سرنشینان خودرو نیز مجروح شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «کارتن خواب ها همسایه استانداری»، «آشوراده در انتظار یک تجربه تلخ»، «تراژدی انتخابات آمریکا»، «کاری برای دلم» و «برخورد با قاچاق در مرز و بازار، مکمل یکدیگرند!» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان «انتخابات عربستان و ایران هیلاری یا ترامپ» را به قلم ابراهیم متقی کارشناس مسائل بین الملل را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: