کد خبر: ۸۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - 06 November 2016
سامانه بومی اندازه گیری هوشمند آب و برق شرکت فرآب برای نخستین بار در جریان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق رونمایی شد.
 سامانه بومی اندازه گیری هوشمند آب و برق شرکت فرآب برای نخستین بار در جریان برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق رونمایی شد.

«بهروز حاجیان» مدیر مهندسی پروژه های کنتور هوشمند فرآب در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: این سامانه برای نخستین بار در این شرکت به بهره برداری رسید و در مجموع مراحل طراحی تا تولید آن دو سال زمان برد.

به گفته وی، یکی از مشکلات اساسی کنتورهای آب و برق، مصرف بالای برق کنتور آب است، بر این اساس در این سامانه از فناوری خاصی برای کاهش مصرف برق مودم های مخابراتی استفاده شده است.

حاجیان افزود: در گذشته از امکاناتی در این کنتورها استفاده می شد که مصرف برق آنها را افزایش می داد و به همین دلیل، استقبال کشاورزان از تجهیز مزارع به کنتورهایی از این دست کاسته می شد.

وی بیان داشت: کنتورهایی که برای چاه های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند از موتورهای برقی یا دیزلی بهره می برند که با بکارگیری این سامانه در مورد دیزلی ها، امکان قرائت از راه دور این کنتورها فراهم شد.

مدیر مهندسی پروژه های کنتور هوشمند فرآب یادآور شد: تعداد کنتورهای برخوردار از موتور دیزلی در کشور بین 200 تا 300 هزار دستگاه برآورد می شود که البته نظارتی بر برداشت آب از آنها نیز وجود ندارد.

حاجیان ادامه داد: در خصوص مصرف کنندگان کنتورهای مجهز به موتور برق نیز، سیستم کنتور هوشمند برق با کنتور معمولی آب تجمیع شده است که اندازه گیری مصرف همزمان آب و برق را امکانپذیر می کند و همچنین از هر گونه تخلف و دستکاری در کنتورها جلوگیری به عمل می آورد.
وی اضافه کرد: از آنجایی که مصرف آب و برق در این سامانه با هم اندازه گیری می شود، به نوعی صحت سنجی از میزان مصارف آنها نیز انجام می شود.

مدیر مهندسی پروژه های کنتور هوشمند فرآب از برنامه ریزی برای تولید انبوه و تجاری سازی این سامانه خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در یک سال آینده بین 10 تا 20 هزار دستگاه از این کنتورها تولید شود.

حاجیان افزود: این سامانه یک محصول با فناوری ایرانی است که 80 درصد تجهیزات مورد نیاز آن از تولیدات داخلی تامین می شود.

به گزارش ایرنا، شرکت فرآب فعالیت خود را به عنوان پیمانکار اصلی نیروگاه‌های آبی از سال 1371 آغاز و پس از راه‌اندازی همزمان چندین طرح بزرگ نیروگاه آبی در سال‌های 1381 و 1382 ، فعالیت‌های خود را در سایر زمینه‌های مرتبط با آب و انرژی توسعه داده است. در حال حاضر شرکت فرآب با همکاری سایر شرکت‌های داخلی و خارجی، علاوه بر اجرای طرح‌های نیروگاه‌های آبی، در عرصه اجرای طرح‌های نیروگاه‌های حرارتی (گازی و سیکل ترکیبی) و پروژه‌های بصورت کلید در دست (turn-key) وارد شده است. شرکت فرآب با استقرار سیستم‌های مدیریت کیفیت، زیست محیطی، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای بر اساس استانداردهای بین‌المللی، در جهت جلب رضایت مشتریان داخلی و خارجی گام برداشته است. 

به گزارش ایرنا، شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در یک فضای 45 هزار مترمربعی و در 12 سالن برپا شده است. در این نمایشگاه 295 شرکت خارجی و 350 شرکت داخلی مشارکت دارند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: