کد خبر: ۸۵۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
بانک ها پر شدن سهمیه تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی را عامل توقف وام ازدواج عنوان می‌کنند. برخی بانک‌ها می‌گویند بانک مرکزی به آنها تکلیف کرده بود که مثلا 40هزار وام ازدواج ده میلیون تومانی بدهند که با پر شدن این سهمیه، پرداخت وام ازدواج را متوقف کرده‌اند.
روزنامه جام جم در شماره شنبه 15 آبان در تشریح تیتر یک، موضوع کامل شدن سقف پرداخت وام ازدواج را بررسی کرد و نوشت: بانک ها پر شدن سهمیه تعیین‌شده از سوی بانک مرکزی را عامل توقف وام ازدواج عنوان می‌کنند. برخی بانک‌ها می‌گویند بانک مرکزی به آنها تکلیف کرده بود که مثلا 40هزار وام ازدواج ده میلیون تومانی بدهند که با پر شدن این سهمیه، پرداخت وام ازدواج را متوقف کرده‌اند.

این روزنامه با اشاره به عنوان «ماه و پلنگ» روایت جدال با شیطان، آورد: مجموعه تلویزیونی «ماه و پلنگ» به نویسندگی سعید مطلبی، کارگردانی احمد امینی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب از شنبه 15 آبان ماه هر شب به غیر از پنجشنبه و جمعه ساعت 20 و 45 دقیقه روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود و بازپخش آن روز بعد ساعت یک و 30 دقیقه بامداد و 15 خواهد بود. در این مجموعه 35 قسمتی داریوش ارجمند، علی شادمان، شاهرخ استخری، ویدا جوان، بیتا سحرخیز، آتنه فقیه‌نصیری، فرهاد جم، شیوا خنیاگر، مریم کاظمی، علی سلیمانی، سعید داخ، صدرالدین شجره، امیرمحمد زند، شهروز ابراهیمی، پوراندخت مهیمن، زهرا سعیدی، شهین تسلیمی، علیرضا استادی، احسان امانی، لیلا عزیزی، حمید عرب‌سرخی و... بازی می‌کنند.

قاچاق میلیاردی شکاری‌های ایران، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در تشریح این خبر می خوانیم: قاچاقچیان پرندگان شکاری فعال‌تر شده‌اند و شگردهای تازه‌ای را برای صید پرندگان شکاری به‌کار می‌بندند؛ دیگر مانند گذشته نیست که آنها فقط با کندن چاله‌هایی که به «کوخه» معروفند، در انتظار پرندگان شکاری بنشینند. این روزها سودجویان با استفاده از موتورسیکلت و روشی که به «شناطه» معروف است، پرندگان شکاری ایران را صید می‌کنند. قاچاق پرندگان شکاری کشورمان ماجرای تازه‌ای نیست، اما بررسی میدانی جام‌جم ثابت می‌کند این مساله مدتی است جدی تر شده، چرا که شیخ‌نشینان حاشیه خلیج‌فارس اخیرا پول بیشتری برای خرید پرندگان شکاری و دیگر گونه‌های جانوری مانند هوبره یا یوزپلنگ می‌پردازند، به همین خاطر قاچاقچیان نیز به آب و آتش می‌زنند تا به حیات وحش کشور آسیب‌های جبران ناپذیری وارد کنند.

این روزنامه با انتخاب عنوان نویسندگان سینما را آبیاری کنند، به نقل از مهتاب کرامتی بازیگر سینما و تلویزیون می نویسد: ما نویسندگان جوان بسیار خوبی داریم که می‌توانند سینما را آبیاری کنند، همین طور کارگردانان بسیار جوان خوبی داریم. اگر اینها کمک کنند، می‌توانیم بسیار بیش از اینها در سینما موفق باشیم. سپردن سینما به جوانان یک موضوع غیرقابل اجتناب است. ممکن است این دوران گذار طول بکشد اما در نهایت رخ می‌دهد. ما دیدیم کارگردانان جوان چه روح تازه‌ای به سینما دمیدند. همین پارسال داور نگاه نو جشنواره فیلم فجر بودم و کارهای بسیار خوبی دیدم. این اتفاق در نهایت رخ می‌دهد که سینما به جوانان سپرده می‌شود. چون نوع دیگری از فیلمسازی را با خودشان می‌آورند.

روزنامه جام جم با درج عنوان اسیر فضای مجازی نمی‌شوم، از قول شهرام عبدلی بازیگر تلویزیون نوشت: شبکه های اجتماعی مانند مجله‌ای هستند که عکس بازیگران را چاپ می‌کنند. شبکه‌های اجتماعی در کنار معایب و مزایایی که دارند، حضور جدی در جامعه دارند و باید با آنها کنار بیاییم. نکته مهم چگونگی استفاده ما از این شبکه‌هاست. متاسفانه در ایران از شبکه‌های اجتماعی بخوبی استفاده نمی‌شود. اصولا در هرکاری افراط و تفریط داریم؛ تندروی بسیاری از همکاران در اینستاگرام باعث بدرفتاری طرفدارانشان می‌شود. این شبکه‌ها بد نیستند. من هم عضو آنها هستم ولی برایم چندان جدی نیستند. استفاده از فضای مجازی در حدی که بخواهم عکسی یا خبری قرار دهم، خوب است ولی اسیر این فضا نمی‌شوم و زندگی‌ام را برایش نمی‌گذارم. این فضا برای من بیشتر برای اطلاع‌رسانی و معرفی کارهایم است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «غرفه جام‌جم میزبان شما در نمایشگاه»، «غیرت انقلابی»، «داعش در موصل زانو زد»، «قتل عام خانوادگی به خاطر «هوو»» و «بفرمایید تنقلات ضد قند!» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه ورزشی عنوان «خداحافظ آبی آسمانی»، در ضمیمه سی نما عنوان «گیشه گرم سینما در پاییز سرد» و در ضمیمه قاب کوچک عنوان «قدم زدن در دنیای کودکی» را منتشر کرد.

این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «قوت جامعه انقلابی با غیرت دینی» و «جولان شکارچیان خارجی را جدی بگیریم!» را به ترتیب به قلم جواد منصوری تحلیلگر مسایل سیاسی و اصغر محمدی فاضل کارشناس محیط زیست به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: