کد خبر: ۸۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
«باید تکلیف تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت ‌های تهران مشخص شود.» پایتخت 3.5میلیون دستگاه موتورسیکلت پلاک شده بنزینی دارد که از این تعداد تقریبا 780هزار دستگاه به‌صورت دائم در حال تردد هستند. حالا در جدیدترین اظهارنظر، سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز خواستار تعیین تکلیف و حذف این وسایل از معابر تهران شده است. همشهری: موتورسیکلت، تهران را خفه کرد
روزنامه همشهری در شماره شنبه 15 آبان به ایجاد آلودگی هوا به وسیله موتورسیکلت ها، اشاره کرد و نوشت: «باید تکلیف تعداد بسیار زیاد موتورسیکلت ‌های تهران مشخص شود.» پایتخت 3.5میلیون دستگاه موتورسیکلت پلاک شده بنزینی دارد که از این تعداد تقریبا 780هزار دستگاه به‌صورت دائم در حال تردد هستند. حالا در جدیدترین اظهارنظر، سیدتیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران نیز خواستار تعیین تکلیف و حذف این وسایل از معابر تهران شده است.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان وام دهی بانک ها به شیوه غیرمجازها، اختصاص داد و نوشت: بانک‌ها وام ‌دهی را به بلوکه شدن بخشی از سپرده مشتری یا تسهیلاتی که می‌ گیرد مشروط کرده ‌اند؛ روشی که مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در اواسط دهه80 ابداع کردند تا نرخ اسمی تسهیلاتی که می ‌پرداختند با نرخ معمول نظام بانکی همخوانی داشته باشد اما در عمل بهره بیشتری بگیرند. گزارش میدانی همشهری نشان می ‌دهد هم ‌اکنون، اغلب بانک‌ های تجاری کشور نیز، به جز 3-2بانک بزرگ دولتی، تسهیلات را با این شیوه و فقط مشروط به بلوکه کردن بخشی از سپرده یا تسهیلات می ‌پردازند. درحالی ‌که بخشنامه بانک مرکزی، صریحا بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را ممنوع می ‌داند. به جز این، بارها از سوی رئیس بانک مرکزی و دیگر مسئولان بانکی نیز بر ممنوعیت این موضوع تأکید شده است و آخرین ‌بار هفته گذشته ‌فرشاد حیدری، معاون نظارتی بانک مرکزی نیز در برنامه گفت ‌وگوی ویژه خبری تأکید کرد که بلوکه شدن بخشی از سپرده یا تسهیلات متقاضیان وام تخلف است و با بانک ‌های متخلف برخورد می ‌شود.

گلایه وزیر بهداشت از بدهی 10 هزار میلیاردی بیمه ها؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: «بیمه 10 هزار میلیارد تومان به ما بدهکار است و حدود 12 ماه است که پول پزشکان، پرستاران، بیمارستان ها و ... را نتوانسته اند بدهند.» این جملات را سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حالی مطرح کرد که این روزها به سبب کشمکش های مربوط به طرح تحول سلامت، بدهی 8 هزار میلیاردی بیمه سلامت و انتشار فیش های حقوقی برخی پزشکان تحت فشار قرار گرفته است. وزیر بهداشت بیمه شدن 11 میلیون نفر در طرح تحول سلامت را جزو بزرگ ترین اقدامات این وزارتخانه محسوب کرده و گفت: «تا پیش از طرح تحول نظام سلامت، 700 هزار نفر در کشور به علت فقر و نداری و برای دریافت خدمات سلامت دچار فلاکت شدند».

این روزنامه با اشاره به عنوان کلاهبرداری از 80 نفر با فروش بلیت های جعلی پرواز به عتبات، نوشت: پای سودجویان به بازار داغ بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین باز شد. اگرچه سال های قبل نیز مواردی از کلاهبردای در این زمینه گزارش شد اما به نظر می رسد امسال این مشکل جدی تر از سال های قبل باشد. چه اینکه هفته گذشته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به چندین مورد کلاهبرداری توسط آژانس های عراقی در گفت و گو با همشهری از مسافران ایرانی اربعین خواست بلیت را حتما از شرکت های داخلی تهیه کنند. مسعود اسعدی سامانی با بیان اینکه عده ای تنها بلیت رفت را به مقصد عراق تهیه می کنند و هنگام بازگشت ناچار به تهیه بلیت برگشت از شرکت های عراقی می شوند به زائران توصیه کرد در صورت امکان بلیت را رفت و برگشت تهیه کنند تا نیازی به خرید از شرکت های عراقی نداشته باشند. 

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان بازار بلور شوش با تلنگر تعزیرات شکست، نوشت: طرح تشدید برخورد با عرضه کالا‌های قاچاق به ایستگاه چینی و بلورفروشان رسید. در ادامه برخورد با کالاهای قاچاق در سطح عرضه، پنجشنبه هفته گذشته بازرسان اصناف، سازمان صنعت و... با ورود به بازار چینی و بلور، از فروشندگان خواستار ارائه اسناد رسمی برای احراز اصالت کالاهایشان شدند؛ اقدامی که موجب پرکشیدن چینی ‌ها و بلورهای وارداتی فاقد هویت از ویترین مغازه ‌ها و گلایه و نگرانی فروشندگان شد. برخی فعالان بازار چینی و بلور، تعرفه ‌های بالای واردات را عاملی برای ایجاد انگیزه قاچاق چینی و بلور تلقی کرده و تأکید داشتند که اگر قرار است کالای قاچاقی عرضه نشود، باید در مبادی گمرکی از ورود آن در حجم بالا و به شکلی سازمان یافته جلوگیری شود.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تقلای اوباما برای نجات کلینتون»، «فوتبال ساحلی ایران گل کاشت»، «2 دستور برای حفاظت و تخریب محیط زیست»، «خداحافظ منصورخان!»، «حکم اعدام برای دزدان طلا فروشی»، «برای پدر، مادر و یک سقف!» را به چاپ رساند و در ستون یادداشت عنوان «آیا ما مردم غمگینی هستیم؟!» را به قلم مسعود کوثری جامعه شناس و استاد دانشگاه را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: