کد خبر: ۸۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
بانكداري ايراني - چندی پیش معاون اجرایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ، طی سخنانی اعلام کرد که در سال 95 بیش از 815 روابط کارگزاری در بانکهای جهانی بر قرار شده و دیگر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
بانكداري ايراني - چندی پیش معاون اجرایی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ،  طی سخنانی اعلام کرد که در سال 95 بیش از 815 روابط کارگزاری در بانکهای جهانی بر قرار شده و دیگر مشکلی در این خصوص  وجود  ندارد.

 این در حالی است که  با نگاه به  صورتهای مالی  بانکها و  علی الخصوص با مشاهده  صورت سود و زیان ، تغییر چندانی در  سرفصل نتیجه مبادلات ارزی  بانکها  دیده نمی شود.  به نظر می رسد که تاکنون این مساله در اعداد بزرگی انجام نشده و شاید  بانک مرکزی در ارائه اطلاعات بزرگ نمایی می کند. 

در همین رابطه، یکی از مدیران امور بین الملل در گفت و گو با   بانكداري ايراني  با تایید سخنان معاون بانک مرکزی  در خصوص انجام سهل الوصول هرگونه تعاملات با بانکهای خارجی در برقراری ارتباطات  کارگزاری،  اظهار کرد : تعاملات با بانکهای خارجی ، ال سی و هر گونه فعل و انفعالات  خارجی به راحتی  و  در زمان اندکی  نمی تواند به صورتهای مالی منتقل شود زیرا  نتیجه  مبادلات ارزی به اندک زمان‌بر بوده و خیلی دیرتر به صورت های مالی منتقل می شود، زیرا  هر فعالیت با بانکهای دنیا ظرف یک روز یا هفته انجام نمی شود تا  بتوانیم  سریع  ، نتیجه آن را به سیستم مالی منتقل کنیم،  لذا در بلند مدت در صورتهای مالی مشاهده می شود.

نادری در خصوص  برقراری ارتباط  کارگزاری  مبادلات خارجی گفت: بانک سینا اقداماتی مناسبی انجام داده و مشکلی در بر قراری  ارتباط با بانکهای خارجی ندارد.

این کارشناس تعاملات خارجی بانک سینا در ادامه عنوان کرد :  بانک سینا در خصوص سویفت ، ال سی  و بر قراری  روابط کارگزاری فعال بوده  هیچ گونه مشکلی ندارد و در کشورهای ترکیه ، روسیه ، مالزی و دیگر بانکهای جهانی ارتباطات مناسبی دارد و در این زمینه پیش رو است. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: