کد خبر: ۸۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - 05 November 2016
در این جلسه تأکید شد دولت و مجلس باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه ششم توسعه قابل اجرا و به نفع نظام و مردم باشد روحانی از مجلس و فراکسیون امید تشکر ویژه‌ای کرد که به گفته ایشان، اثبات کردند عقلانیت و منافع ملی بر مجلس حاکم است و مسائل حاشیه‌ای که برخی دنبال بهره‌برداری از آن هستند، جایگاهی ندارد.
روزنامه ایران در شماره شنبه 15 آبان در تشریح تیتر یک با اشاره به دیدار هیأت رییسه «امید» و رییس جمهوری از قول بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید، نوشت: در این جلسه تأکید شد دولت و مجلس باید همکاری لازم را داشته باشند تا برنامه ششم توسعه قابل اجرا و به نفع نظام و مردم باشد روحانی از مجلس و فراکسیون امید تشکر ویژه‌ای کرد که به گفته ایشان، اثبات کردند عقلانیت و منافع ملی بر مجلس حاکم است و مسائل حاشیه‌ای که برخی دنبال بهره‌برداری از آن هستند، جایگاهی ندارد.

این روزنامه با بررسی عنوان برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در سراسر کشور، آورد: مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، پنجشنبه گذشته در سراسر کشور برگزار شد. مراسمی که در آن اقشار مختلف مردم اعم از دانش‌آموزان، دانشجویان و روحانیون، انزجار خود را از سیاست‌های دولت امریکا ابراز کردند. در تهران، مردم در مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا جمع شدند و با شعارهایی چون «امریکا مصداق اتم استکبار» و حمل پلاکاردهایی با عناوین «مرگ بر امریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با امریکا»، «هیهات منا الذله»، «لبیک یا خامنه‌ای» آمادگی خود را برای مقابله با دشمنی‌های استکبار فریاد زدند. براساس اعلام رئیس ‌ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان استان تهران، 110 خبرنگار خارجی از 53 رسانه و 750 خبرنگار داخلی از 55 رسانه این مراسم را پوشش دادند. دانش آشتیانی و فانی وزرای جدید و قبلی آموزش وپرورش هم در این مراسم حضور یافتند.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان خداحافظ ای داغ بردل نشسته ...، نوشت: منصور پورحیدری، بزرگمرد استقلال پس از تحمل یک بیماری سخت و طولانی، صبح دیروز در 71 سالگی دار فانی را وداع گفت و کل جامعه ورزش ایران را عزادار کرد. درست است که منصورخان یک آبی اصیل و پدر معنوی استقلالی‌ها بود اما تمامی آحاد جامعه فوتبال به سبب متانت و انسانیت و شخصیت والای او به وی احترام می‌گذاشتند و او یک چهره ملی و محبوب بود و دیروز همگان غصه نبود او را می‌خوردند و در دل با وی خداحافظی می‌کردند. با این حال، فهرست افتخارات و دستاوردهای منصور پورحیدری چیزی بسیار فراتر از جام‌های فتح شده توسط او و مبتنی بر اهمیت اخلاقی و ثبات انضباطی و انسجام کاری وی است و برای این مرد بی‌حاشیه چه چیزی مهم‌تر از اینکه هرگز فروتنی‌اش را از دست نداد و از خود تعریف نکرد. منصور در تضاد با مردان نامدار فعلی فوتبال که برخی به خاطر پول دائماً تغییر باشگاه می‌دهند، هرگز از استقلال جدا نشد. سال‌ها با این تیم زیست و فقط در برخی سال‌ها خلاف میلش از این تیم دور ماند.

رسانه‌ اندیش باشیم، نه رسانه‌ هراس، دیگر عنوان صفحه نخست این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: نمایشگاه مطبوعات فرصت مغتنمی است تا اهالی رسانه، به مثابه میزبانان این جشن، وزن و قامت خود را در پیش چشم مخاطب به قضاوت بنشینند. «میزان تأثیرمطبوعات» و درنگاهی عام‌تر «قدرت رسانه‌ در عصر ارتباطات» چالشی است که همواره تحلیلگران حوزه ارتباطات و روزنامه‌ نگاری را به پاسخگویی ترغیب کرده است. مطبوعات و دیگر رسانه ها ختهمواره خود را در این وزن‌کشی قرار داده‌اند که در عصر اطلاعات، آیا «قدرت» و «تأثیر»شان فرو کاسته است یا با شیوه‌های ارتباطی جدید رو به تزاید دارد. هدف ما از دعوت دکترهادی خانیکی و دکتر حسن نمکدوست، دو استاد حوزه ارتباطات و روزنامه‌ نگاری، در پای یک میز، ارزیابی این میزان تأثیر و تأثر بوده است. با توجه به اینکه در ایام برگزاری نمایشگاه مطبوعات هستیم، اساساً رسالت فکری و فرهنگی برگزاری چنین جشنواره‌هایی را چه می‌دانید؟ و کارکرد آن را در فضای رسانه‌ای چگونه تبیین می‌کنید؟
خانیکی: «نمایشگاه» به طور عام، چه نمایشگاه مطبوعات و چه نمایشگاه کتاب، همیشه با نظرهای موافق و مخالفی مواجه بوده است، مخالفان بر جنبه‌های «نمایشی» و موافقان بر جنبه «ارتباطی» آن تأکید دارند. معتقدم، هر عرصه‌ای در جامعه که گامی در جهت «گفت ‌و گو» و «کنش ‌مشترک» باشد، به‌ طور قطع، مفید و مؤثر واقع خواهد شد. نمایشگاه مطبوعات هم، چون عرصه‌ای برای گفت ‌و گوی روزنامه‌ نگاران و تعامل جامعه روزنامه‌ نگاری است واقعه فرهنگی- فکری مبارک و اثرگذاری است.

روزنامه ایران با درج عنوان مردم قبل از افتتاح رسمی آمدند، آورد: نمایشگاه مطبوعات که پس از چند بار جابه جایی اکنون در محل «مصلای تهران» برگزار می‌شود روزگار پر فراز و فرودی را از سرگذرانده است. در این میهمانی بزرگ، روزنامه نگاران و مدیران روزنامه‌ها و مجله‌ها باید با «صداقت و شفافیت» هر چه تمام‌تر میزبان خوبی باشند برای مردمی که میهمانان نمایشگاه هستند. روز اول، روز سبدهای گل و تبریک هاست. روز دستپاچگی برای تمام کردن کارهای نیمه تمام. همان دقیقه آخری ها. دقیقه آخری که کش می‌آید تا دم افتتاح یا حتی بعد از آن. نمایشگاه بوی چسب و رنگ می‌دهد. جمعیت داخل نمایشگاه هر دقیقه بیشتر می‌شود. تصور اینکه تمام‌شان غرقه داران و کارکنان نمایشگاه هستند، کمی دور از ذهن است.

«محمود صادقی: از سال 86 تخلفات در صندوق ذخیره فرهنگیان خطرناک شد»، «تیم ملی فوتبال ساحلی فینالیست شد»، «رؤیای 20 ساله تولید داخلی ریل راه‌آهن محقق شد»، «اتهام تخریب سفارت عربستان منتفی شد»، «داستان کشف روستایی اروپایی در«آبیک»/ رومانوها در قزوین چه می‌کنند؟» و «روایت فرزند خانه‌به‌دوش استاد دانشگاه/ چهره مادرم را تنها در اینترنت می‌بینم» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود. 
برچسب ها: مجلس ، دولت ، منافع ملی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: