کد خبر: ۸۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
«عالمی را یک سخن ویران کند / روبهان مرده را شیران کند. گویی دیگر رسم شده که پس از جابه‌جایی یک مدیر به هر بهانه‌ای باید پچ پچه‌ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا قبح گذشته را از دست داده. و چه مصیبتی بالاتر از این.»

 روزنامه آرمان در شماره چهارشنبه 12 آبان در تشریح تیتر نخست با اشاره به واکنش حجت‌ا... ایوبی رییس سازمان سینمایی درباره شایعات برکناری جنتی از قول وی، نوشت: «عالمی را یک سخن ویران کند / روبهان مرده را شیران کند. گویی دیگر رسم شده که پس از جابه‌جایی یک مدیر به هر بهانه‌ای باید پچ پچه‌ها آغاز شود. بدگمانی، بدگویی و اتهام و افترا قبح گذشته را از دست داده. و چه مصیبتی بالاتر از این.»

این روزنامه با انتخاب عنوان میوه انتخابات 94 رسید، آورد: سرانجام روز رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم که مشمول تغییر در فصل «ترمیم کابینه» شده بودند فرا رسید. صحن علنی مجلس مطابق با روال هر روزه اما با جنبش و جوش مضاعف راس ساعت 8 صبح آغاز به کار کرد و تا ساعت 17:30که نوبت عصر به پایان رسید، صحن بهارستان یکی از روزهای پرهیاهویش در مجلس دهم را تجربه کرد. روزی که با استقبال باشکوه نمایندگان پارلمان از رئیس‌جمهور آغاز و با آرای حداکثری نمایندگان به سه وزیر پیشنهادی ختم شد، روزی که باید آن را روز سربلندی مجلس دهم در آزمون «رای اعتماد به وزرا» نامید و نمایندگان این مجلس را مظهر و نمادی از عقلانیت و اعتدال گرایی و همچنین تعامل با دولت «تدبیر و امید». نمایندگانی که «روز باشکوه دولت و مجلس» را رقم زدند، روزی که نمایندگان به دور از هیاهو و جنجال‌سازی‌ها، عقلانیت و میانه‌روی پیشه کردند و آرای خود را چنان به سبد ریختند که نتیجه اش شد، وزارت سه وزیر پیشنهادی دولت یازدهم. همان مجلسی که روزنامه و رسانه‌های مخالف دولت فردای روز انتخابات مجلس دهم، تیتر زدند «رای ایران به اصولگرایان» یا «اصولگرایان حائز اکثریت در سراسر کشور». 

روزنامه آرمان با درج عنوان مطهری: 8 هزار میلیارد اختلاس نبوده است، نوشت: «بخشی از افشاگری‌های اقتصادی در کشور سیاسی است و می‌خواهند دولت را تخریب کنند.» اینها بخشی از اظهارات علی مطهری نایب‌رئیس مجلس دهم در واکنش به هجمه‌هایی است که در سال پایانی عمر دولت یازدهم با شدت و حدت در جریان است. «الان عده‌ای می‌گویند، 8هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی فرهنگیان اختلاس شده و ممکن است عده‌ای فکر کنند، چند نفر این پول را بردند و بین خودشان تقسیم کردند و خوردند که اصلا این‌گونه نیست، بلکه بخش زیادی از این 8 هزار میلیارد تومان مطالباتی است که صندوق دارد و تسهیلاتی است که در اختیار افرادی قرار دارد، اگر چه بدون ضابطه و از روی روابط و ناعادلانه به آنان پرداخت شده است، اما وثیقه لازم را گرفته شده و این جزو معوقات بانک است و قوه قضائیه می‌تواند این پول‌ها را پس بگیرد.

ظریف نرفت؛ کری هدیه گرفت!، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: دیروز یازدهم آبان ماه مراسم اعطای جایزه چتم هاوس به دو وزیر خارجه آمریکا و ایران به خاطر تلاش‌های فراوان آنها در مذاکرات هسته‌ای با حضور فلیپ هاموند و برخی از شخصیت‌های معتبر جهانی برگزار شد که ظریف به خاطر همراهی با رئیس‌جمهور در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در مجلس و همچنین برخی از حاشیه‌هایی که مخالفان علیه او طی روزهای اخیر به خاطر دریافت این جایزه به وجود آوردند، در این مراسم حضور نداشت، اما نامش بارها تکرار شد و فیلیپ هاموند وزیر خارجه سابق انگلیس که در این مراسم حضور داشت، ضمن تاکید بر وطن پرستی ظریف گفت: برای اعطای جایزه به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، از فرصت دیگری استفاده خواهد شد.

روزنامه آرمان با انتشار عنوان مردان، خواستگار زنان بسیار جوان، آورد: این روزها سونامی طلاق ایران را در بر گرفته است و یکی از جدی ترین معضلات اجتماعی به حساب می‌آید؛ چرا که طلاق سیر صعودی داشته و با گسستن پیوندهای زناشویی، فرزندان صدمه‌های روحی و روانی زیادی را می‌بینند که در بیشتر مواقع غیر قابل جبران است. در مقابل آمار ازدواج هم رو به افول بوده است و جوانان چندان اشتیاق به تشکیل خانواده به دلیل ترس از طلاق ندارند؛ به گونه ای که جامعه شناسان و روانشناسان نگران شده و این موضوع را به متولیان امر گوشزد کرده‌اند، چون یکی از شاخص‌های مهم برای ارزیابی میزان سلامت و بهداشت جسمی و روانی افراد یک جامعه سن ازدواج است که در جامعه ما مدتی است دستخوش بحران شده است. «65 درصد ثبت نام کنندگان در سامانه همسان‌گزینی متولدان دهه 60، 21 درصد متولدان دهه 50 و 10 درصد متولدان دهه 70 هستند.» این اظهارنظر روز گذشته توسط مدیر طرح ملی «همسان ‌گزینی» انجام شد. زهره حسینی با اشاره به اینکه آمار متاخران در ازدواج یعنی کسانی که از سن متعارف ازدواج دور شده‌‌اند، یک میلیون و 300 هزار نفر در کل کشور است، گفت: از این تعداد 320 هزار نفر آقا و بقیه خانم هستند.

«محسن مهر علیزاده: یک سوم شدن یک شبه ارزش پول در دولت قبل»، «انتقاد آیت الله هاشمی از دستبوسی ها»، «ابراهیم متقی: سیاست های ترامپ امنیت ایران را بالا می برد» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.

روزنامه آرمان در ستون گفت و گو های اختصاصی عنوان های«مصطفی ایزدی: مجلس به تداوم ریاست جمهوری روحانی امیدوار است»، «علی صابری: تکدی گری در حال نهادینه شدن است» و «سیروس ابراهیم زاده: نقطه ضعف دسته جمعی!» را به چاپ رساند.

این روزنامه همچنین در ستون یادداشت های اختصاصی عنوان«تاثیر رای مردم بر اعتماد نمایندگان» به قلم صادق زیبا کلام را منتشر کرد. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: