کد خبر: ۸۵۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - 02 November 2016
رسانه ملی، رسانه‌ای فراگیر است و در هوشیارکردن و هشدار دادن نقش برجسته و منحصر به فردی دارد اما این امر زمانی میسر می‌شود که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه صورت گرفته باشد.
 روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 12 آبان در تیتر یک در گفت و گو با کارشناسان به بررسی نقش رسانه ملی در پیشگیری از اعتیاد پرداخت و نوشت: رسانه ملی، رسانه‌ای فراگیر است و در هوشیارکردن و هشدار دادن نقش برجسته و منحصر به فردی دارد اما این امر زمانی میسر می‌شود که سیاستگذاری و برنامه‌ریزی ویژه‌ای در این زمینه صورت گرفته باشد.

این روزنامه با درج عنوان ورود به پاستور با مجوز بهارستان، می نویسد: مجلس دهم در نخستین جلسه رای اعتماد خود، به هر سه گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور اعتماد کرد و به این ترتیب، فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، سیدرضا صالحی ‌امیری و مسعود سلطانی‌فر در آخرین ماه‌های باقیمانده از دولت یازدهم، راهی کابینه شدند.به گزارش جام‌جم، جلسه دیروز که در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد،حدود ساعت 17 به پایان رسید و براساس رای‌گیری که از نمایندگان انجام شد، سیدرضا صالحی‌امیری با 180 رای موافق، 89 مخالف و 6ممتنع به‌عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، با157 رای موافق، 111 مخالف و 6 ممتنع به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش و مسعود سلطانی‌فر با 193 رای موافق، 72 مخالف و 9 ممتنع به عنوان وزیر ورزش و جوانان، مورد اعتماد نمایندگان مجلس قرار گرفتند.

سلامت، حاشیه نشین مسکن مهر، از دیگر عنوان های روزنامه جام جم است، در این مطلب می خوانیم: اگر پای درددل ساکنان مسکن مهر بنشینید، بیشتر آنها از دسترسی نداشتن به مراکز بهداشتی و درمانی در محل زندگی‌شان گلایه‌مندند، البته این انتقادی است که وزارت بهداشت هم آن را به شکل دیگری مطرح می‌کند. چند روز قبل، حسن هاشمی، وزیر بهداشت هم با صراحت به رسانه‌ها اعلام کرد که «اگر طرح مسکن مهر دارای پیوست سلامت بود، قطعا شاهد استقرار مراکز بهداشتی و درمانی همزمان با اجرای طرح مسکن مهر بودیم، اما در اجرای طرح مسکن مهر که در سال‌های گذشته صورت گرفت، خدمات خاص بویژه در حوزه سلامت دیده نشد و این درحالی است که ایجاد این خدمات در کنار اجرای طرح مسکن مهر ضروری است.» 
از همان سال 86 که طرح مسکن مهر برای حمایت از خانه‌دار شدن اقشار ضعیف جامعه کلنگ خورد، بارها کارشناسان بر نداشتن پیوست سلامت این طرح کلان تاکید کردند، اما تب و هیجان بالای مسکن‌سازی در حاشیه شهرها، بر مسائل علمی و فنی پیشی گرفت؛ طوری که حالا در برخی مناطق تحت پوشش طرح مسکن مهر، نزدیک بودن به یک داروخانه، به یک رویا برای ساکنان بدل شده است.


این روزنامه با انتخاب عنوان فرنگ رفته بودم ولی ازدواجم سنتی بود، در گفت و گو با سیدضیاءالدین دری آورد: برای تحصیل به انگلستان رفته بودم! وقتی ازدواج کردم مادرم به همسرم سفارش کرد بشدت مراقبم باشد که نمازم را ترک نکنم حتی به او گفت اگر نماز نخواندم همسرم به ایران برگردد!ازدواجم کاملا سنتی بود .برای تعطیلات تابستانی به ایران آمدم که پدر و مادرم دختر یکی از آشنایان که اهل ساوه بود را برای ازدواج به من معرفی کردند.چون خارج از کشور بودم خانواده‌ام تمایل داشتند زودتر ازدواج کنم که زن خارجی نگیرم. مراسم عروسی‌مان هم بسیار سنتی در ساوه برگزار شد و من هم ناراضی نبودم هرچند خودم آن زمان یک‌جور دیگر فکر می‌کردم.

روزنامه جام جم با انتخاب عنوان قدردانی از صدا و سیما در طرح سرشماری، نوشت: امیدعلی پارسا، رئیس مرکز آمار ایران در دیدار با دکتر علی‌عسکری، رئیس صداوسیما از اهتمام ویژه این رسانه در بسیج عمومی مردم برای شرکت فعالانه در سرشماری نفوس و مسکن 95 قدردانی کرد. به گزارش روابط‌‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری، رئیس صداوسیما در این دیدار با اشاره به نقش و اهمیت آمار در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان، تصریح کرد: حضور فعالانه و موثر بخش‌های مختلف رسانه ملی از جمله معاونت‌های سیما، صدا، سیاسی و استان‌ها در طرح ملی سرشماری سال 95 موجب افزایش مشارکت مردم در این طرح ملی شد.وی یادآور شد: کار تبلیغی صداوسیما بسیج عمومی مردم را برای شرکت در این طرح رقم زد که امیدواریم کشور از نتایج و منافع آن حداکثر بهره را ببرد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «گفت و گوی جام جم با حسام الدین سراج »، «باورهای درست و غلط درباره آرتروز»، «الفبای تنبیه در مدارس»، «تلویزیون سکوی پرتاب به سینما» و «چاقوها غلاف می شود» پرداخت.

روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «شگردهای جدید شرکت های هرمی» را منتشر کرد.
این روزنامه در ستون یادداشت عنوان های «رسانه ملی، طلایه دار پیشگیری از اعتیاد » و «تعلق خاطر روح شهروندی» را به ترتیب به قلم آبتین مهدوی پور کارشناس رسانه و مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: