کد خبر: ۸۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با رئیس اداره امور شعب استان کرمان گفت: باید مراقب باشیم که فعالیت های صنعت بانکداری با قوانین و مقررات شرع مقدس منطبق باشد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در دیدار با رئیس اداره امور شعب استان کرمان گفت: باید مراقب باشیم که فعالیت های صنعت بانکداری با قوانین و مقررات شرع مقدس منطبق باشد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان کرمان، آیت الله جعفری – امام جمعه کرمان - در این دیدار به تاثیرات اقتصاد در زندگی اشاره کرد و ابراز داشت: صنعت بانکداری در جامعه کنونی بشر تحولی عمیق بوجود آورده از این رو باید مراقب باشیم که فعالیت های این صنعت با قوانین و مقررات شرع مقدس منطبق باشد تا پول آغشته به شبهه در جامعه تسری پیدا نکند.

وی عنوان داشت: تصور مردم از ربا، سود بالای تسهیلات است؛ در صورتیکه ربا دارای احکام و پیچیدگی هایی است که با آنچه در خاطر عموم می گذرد متفاوت است و جا دارد تا بانک ها برای آموزش مردم گام هایی بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: نه تنها محتوی قراردادهای عقود اسلامی و قرض الحسنه باید بر اساس دستورات شرع مقدس تنظیم شده باشد بلکه نوع مصرف نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.

آیت الله جعفری در بخش دیگر از سخنان خود به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اینکه اقتصاد مقاومتی نقل سخن مدیران شده جای مباهات دارد لیکن این سخن هایی که در مبحث این دستور حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب مطرح می شود باید از قالب شعار خارج و تبدیل به عمل گردد تا بتواند اقتصاد کشور را متحول نماید.

وی در پایان از تلاش های بانک مهر اقتصاد قدردانی کرد و ابراز داشت: خسته شدن در برخی از امور موجب دلسردی و عدم ادامه مسیر می شود لذا باید توجه داشته باشید هیچ گاه از آموزش کارکنان بانک برای توسعه بانکداری اسلامی و از ترویج و بسط فرهنگ ارزشمند بانکداری بدون ربا خسته نشوید و همواره در این راه کوشا و فعال باقی بمانید چرا که تحقق شعائر دینی خستگی ناپذیر است.

پیش از سخنان امام جمعه کرمان؛ علی جعفری – رئیس اداره امور شعب استان کرمان - طی سخنانی گزارشی از فعالیت های انجام شده در خصوص ترویج بانکداری اسلامی و توسعه اقتصاد مقاومتی ارائه داد و گفت: شاید روزهای نخستی که مبحث بانکداری اسلامی در بانک مهر اقتصاد مطرح شد کسی تصور نمی کرد که توفیقات عمده ای در این محبث بدست آید اما با مطالعه، برنامه ریزی، آموزش، بستر سازی، کنترل و نظارت البته خواست تمامی مدیران و کارکنان امروزه فرهنگ بانکداری اسلامی در تمام سطوح بانک به عنوان یک دغدغه مطرح و همه خود را ملزم به رعایت آن می دانند.

جعفری گفت: در مبحث اقتصاد مقاومتی نیز افتخار داشتیم تا با هماهنگی مسئولین بسیج متقاضیان برای فعالیت در عرصه های مختلف از تسهیلات بانک مهر اقتصاد استفاده کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: