کد خبر: ۸۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
در آغاز سومین هفته از عملیات ارتش و نیروهای مقاومت مردمی شیعه و کردهای عراق برای آزادسازی شهر موصل، دیروز فرماندهی ارشد نیروهای عراقی از ورود نیروهای ارتش به شرق موصل خبر داد.
روزنامه همشهری در شماره سه شنبه 11 آبان در تیتر یک به آغاز سومین هفته عملیات آزادسازی موصل، پرداخت و نوشت: در آغاز سومین هفته از عملیات ارتش و نیروهای مقاومت مردمی شیعه و کردهای عراق برای آزادسازی شهر موصل، دیروز فرماندهی ارشد نیروهای عراقی از ورود نیروهای ارتش به شرق موصل خبر داد.

این روزنامه با انتشار عنوان نوسان قیمت برای 32 خوراکی پرمصرف، نوشت: تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که در هفته نخست آبان‌ماه امسال در مقایسه با هفته نخست مشابه پارسال، برنج، قند، شکر و نخود بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرده و پرتقال، لیموشیرین و سیب‌زمینی ارزان‌تر شده است. گروه لبنیات 3.5درصد، تخم مرغ 12.8درصد، برنج 44.7درصد، حبوب 20.5درصد، میوه‌های تازه 5.6درصد، گوشت قرمز 10.7درصد، گوشت مرغ 8.7درصد، قندوشکر 40.2درصد، چای 18.8درصد و روغن نباتی 7درصد در بازه زمانی یکساله رشد قیمت داشته‌اند.

جایزه خشت طلایی به پروژه های برتر شهری رسید؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: عصر دوشنبه 10 آبان مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران و شهرداران سارایوو، بعلبک و هیأت همراه و همچنین شهرداران کلانشهرهای رشت و تبریز برگزار شد. در این دوره ٢٥٥پروژه خارجی از ٨٥ کشور و ١٨٣شهر دنیا مورد بررسی قرار گرفته بودند که سرانجام از میان آنها پس از داوری‌شان توسط 45داور خارجی، 9پروژه خلاق و کارکردی شهری موفق به دریافت جایزه شدند و تندیس خشت طلایی تهران به آنها اهدا شد. البته در این دوره از 15پروژه نیز تقدیر شد. خشت طلایی تهران، جایزه جهانی- محلی برای بهترین پروژه‌های شهری به‌طور تخصصی در زمینه معرفی و حمایت از پروژه‌های برتر مدیریت شهری بین‌المللی و تبادل تجارب برتر مدیریت شهری فعال برگزار می‌شود.

این روزنامه با اشاره به عنوان تهران و سارایوو خواهر خوانده شدند، نوشت: دیروز در مراسمی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران و ایوو کومشیچ شهردار سارایوو پیمان خواهرخواندگی میان تهران و سارایوو به امضا رسید. سارایوو بیست و سومین شهر جهان است که با تهران پیمان خواهرخواندگی بسته است. این پیمان بستر همکاری‌های 2شهر در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، فنی، اقتصادی و خدماتی را فراهم می‌کند. در این مراسم شهردار تهران با اشاره به سابقه و روابط خوب و برادرانه شهروندان تهران با مردم بوسنی و هرزگوین در دوران جنگ و درگیری این کشور، گفت: در آن دوران مردم کشور ما کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت‌های بسیاری از مردم بوسنی و هرزگوین داشتند. به گفته قالیباف، تهران درهفته گذشته میزبان رئیس‌جمهور کشور بوسنی و هرزگوین بود و در این هفته نیز میزبان شهردار سارایوو پایتخت این کشور است بنابراین ما به‌عنوان شهرداران 2پایتخت وظیفه داریم که ارتباطات خوبی بین 2شهر برقرار کنیم و سابقه ذهنی مثبت و پیوندهای تاریخی را با توسعه روابط خوب میان تهران و سارایوو تعمیق دهیم.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان سرپیچی 10 بانک از سود دستوری، نوشت: شرط بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با حبس بخشی از آن از یک‌سو و نرخ‌شکنی بانک‌ها در رقابت بر سر جذب سپرده‌ها باعث شد تا معاون نظارتی بانک مرکزی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی وعده دهد با بانک‌های متخلف برخورد می‌شود. به گفته فرشاد حیدری، تخلف در اجرای نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث شده که به 10 بانک اخطار کتبی داده شود تا اصلاحات لازم را انجام دهند. فرشاد حیدری در حالی شرط بانک‌ها برای اعطای تسهیلات را تخلف می‌داند و می‌گوید: اگر مشتری به بانک رفته و بانک وجهی را بلوکه کرده باشد، بانک توبیخ می‌شود و منابع قطعا به مشتریان بازگردانده خواهد شد. البته این یک‌روی سکه است و روی دیگر سکه به تفسیر جدید بانک مرکزی از رفتار بانک‌ها برمی‌گردد. معاون نظارتی بانک مرکزی توضیح می‌دهد که ممکن است بانک قبل از تسهیلات سپرده نقدی بگیرد و اینها توافقی است و تخلف نیست، ولی اگر تسهیلات پرداخت شود و وجهی بلوکه شود، تخلف است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «چگونه سعودی ها با دلارهای نفتی دانشمند می شوند»، «میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 96 هم تغییر نکرد»، «آزمون دوباره آزموده ها در مجلس»، «نامزد حزب الله لبنان در کاح بعبدا»، «قید دکتر را زده ام»، «پزشک تبریزی تنها متهم قتل اعضای خانواده اش» و «گفت و گو با بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه»» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «ایران در کنار عون» به قلم حمیدرضا دهقانی رئیس سابق مرکز مطالعات خاورمیانه را به چاپ رساند.
برچسب ها: ارتش عراق ، موصل
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: