کد خبر: ۸۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 01 November 2016
«حبس واقعی و جریمه مالی»؛ این انتظار مجتبی نظری وکیل سازمان تأمین اجتماعی از رأی دادگاه شعبه ١٠٥٧ کارکنان دولت درباره پرونده تأمین اجتماعی است؛ پرونده‌ای که دیروز خبر رسید، قاضی رأیش را صادر کرده است، اما از محتوای رأی هنوز خبری نیست. وی افزود: « انتظار ما این است که رأی شامل حبس واقعی، پرداخت وجه و جزای نقدی، آن‌هم به شرح ماده ٥ قانون ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری باشد».
روزنامه شرق در شماره سه شنبه 11 آبان نوشت: «حبس واقعی و جریمه مالی»؛ این انتظار مجتبی نظری وکیل سازمان تأمین اجتماعی از رأی دادگاه شعبه ١٠٥٧ کارکنان دولت درباره پرونده تأمین اجتماعی است؛ پرونده‌ای که دیروز خبر رسید، قاضی رأیش را صادر کرده است، اما از محتوای رأی هنوز خبری نیست. وی افزود: « انتظار ما این است که رأی شامل حبس واقعی، پرداخت وجه و جزای نقدی، آن‌هم به شرح ماده ٥ قانون ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری باشد».

این روزنامه در تیتر یک با اشاره به عنوان روز وزن‌کشی مجلس، آورد: تکلیف سه وزیر پیشنهادی روحانی که برای وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده‌اند، امروز مشخص می‌‍‌شود. جلسه‌ای که به احتمال بسیار زیاد به جلسه بعدازظهر کشیده می‌‍‌شود و بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت‌رئیسه، درباره ترتیب آن گفته است: «طبق آیین‌نامه هرکدام از وزرای پیشنهادی می‌توانند ٣٠ دقیقه به بیان برنامه‌های خود برای اداره وزارتخانه مربوطه، جهت دریافت رأی اعتماد نمایندگان بپردازند. از میان نمایندگان مجلس نیز به ازای هر وزیر دو موافق و دو مخالف اجازه سخنرانی، هر کدام به مدت ١٥ دقیقه دارند که می‌‍‌توانند نوبت خود را با نماینده دیگری قسمت کنند».

متحد نیستیم منافع مشترک داریم، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشستی در دانشگاه شیکاگو به سؤالات دانشجویان درباره مسائل مختلف بین‌المللی ازجمله ایران و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پاسخ داد. از کری درباره منافع مشترک ایران و آمریکا در مبارزه با داعش سؤال شد که او در پاسخ گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما همکاری در این ‌زمینه نداریم. ما روابط دیپلماتیک و رسمی نداریم بنابراین همکاری هم نمی‌کنیم. بااین‌حال حق با شماست، یک منافع مشترکی در اینجا وجود دارد. آنها به دنبال منافع خود بدون همکاری و تعامل با ما هستند؛ ما نیز منافع خودمان را دنبال می‌کنیم».

این روزنامه با انتخاب عنوان شوک ٤٥هزار میلیاردی، می نویسد: «الوعده وفا»؛ قرار است ٤٥‌هزار‌میلیارد تومان از بدهی‌های دولت به نظام بانکی تسویه شود. ماجرا از این قرار است که حدود ٥٠ روز پیش رئیس مجلس شورای اسلامی قانون اصلاح بودجه سال ١٣٩٥ را به حسن روحانی ابلاغ کرد؛ اصلاحیه‌ای که به دولت اجازه داد از محل «فروش اوراق بدهی» و «تسعیر نرخ ارز» بخش زیادی از بدهی‌های خود به پیمانکاران، بانک‌ها و بیمه سلامت را پرداخت کند. حالا دولت می‌خواهد به وعده خود در این مصوبه عمل کند و بخشی از بدهی‌هایش را به نظام بانکی بپردازد.

روزنامه شرق با درج عنوان میراث‌دار شلختگی دولت قبل شدیم، نوشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی دیروز در حاشیه همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در جمع خبرنگاران، باز هم از مسکن مهر گفت، این بار با توصیفی متفاوت از قبل. عباس آخوندی گفت وزارت راه و شهرسازی و تمام مجموعه دولت یازدهم مشکلات و مسائل مسکن مهر را تحمل می‌کند و بعد در توضیح بیشتر افزود: ما در این پروژه شلختگی‌ای را به دوش می‌کشیم که از دوران قبل به ما رسیده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «مطهری: چرا چنین فردی قاری افتتاحیه مجلس شد؟»، « ٨ صیاد ایرانی مُردند جان بقیه در خطر است»، «فرار مالیاتی با شگرد حساب اجاره‌ای»، «حمیدرضا آصفی: عربستان را باید مدیریت کرد تا ناکام بماند»،‌ «دستگیری عوامل اصلی تجمع پاسارگاد» و «خسرو سینایی: برای فیلم ساز فقط فیلم ساختن مهم است» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «اتحاد بر سر اشتراکات» نوشته سیدهادی خسروشاهی رئیس پیشین نمایندگی ایران در مصر را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: