کد خبر: ۸۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 30 October 2016
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره یکشنبه 9 آبان در توضیح تیتر یک، آورد: روز گذشته، شاخص بورس تهران با جهش 1041 واحدی توانست بیشترین رشد روزانه از 22 اسفند را تجربه کند. به این ترتیب، نماگر بازار سهام با ورود به کانال 80 هزار واحدی، برای نخستین بار از اواخر فروردین از زیان خارج شد. کارشناسان با اشاره به برخی عوامل مثبت و ورود جریان جدیدی از نقدینگی نسبت به آینده بازار سهام خوش‌بین شده‌اند.

این روزنامه با انتخاب عنوان ماموریت دو وجهی موگرینی در تهران، نوشت: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیروز با رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد. سومین سفر موگرینی با دو ماموریت همراه بود. ماموریت اصلی یافتن راه‌حلی برای پایان دادن به بحران سوریه بود؛ بحرانی که مقامات ایرانی تاکید کردند، راه‌حل نظامی ندارد. ماموریت دوم موگرینی نیز، گسترش روابط اتحادیه اروپا با ایران و مذاکره درباره مسائلی همچون امنیت انرژی، مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در منطقه بود.

روزنامه دنیای اقتصاد با انتشار عنوان اثر سرکوب مالی بر تجهیز منابع، آورد: طی سی ماه گذشته نرخ سود بانکی با 4 بار کاهش از 22 درصد به 15 درصد رسیده است. «دنیای اقتصاد» در گزارشی آثار سیاست کاهش دستوری بر ترکیب سپرده‌ها و بازار پول را بررسی کرده است. آمارها نشان می‌دهد با کاهش نرخ سود به 15درصد رشد سپرده‌های جاری افزایش یافته و رشد سپرده‌های مدت‌دار حدود 5 واحد درصد کاهش داشته است. سیاست کاهش دستوری نرخ سود، آثار منفی بر روند تجهیز منابع برای بانک‌ها و بخش تولید به دنبال داشته است. علاوه بر این تغییر ترکیب سپرده‌ها مدیریت نقدینگی برای سیاست‌گذار را نیز دشوار خواهد کرد.

این روزنامه با بررسی عنوان منطقه ممنوعه ساخت‌ و‌ ساز، نوشت: شورای‌عالی شهرسازی با هدف جلوگیری از تشدید «فقر مراکز خدماتی-تفریحی» در پایتخت، تغییر کاربری اراضی «سبز، پارک و تاسیسات شهری» را تا سال 1400، ممنوع کرد. براساس این مصوبه، اراضی تحت اشغال کاربری‌های 8 گانه که در ردیف کاربری‌های حیاتی شهر تهران طبقه‌بندی می‌شود، جزو «حریم ممنوعه» هر نوع ساخت‌وساز محسوب شده و باید طی 5 سال آینده توسط شهرداری، محافظت و تثبیت شود. تهران مطابق اهداف طرح جامع – سند بالادست شهرداری برای اداره شهر- باید تا سال 1405 به کلان شهر سرسبز با فضای عمومی متنوع تبدیل شود.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون رویداد به درج عنوان شوک بزرگ در انتخابات آمریکا، پرداخت و آورد: مدیر اف‌بی‌آی گفته است که ایمیل‌های جدیدی از هیلاری کلینتون یافته‌اند که برخی از آنها احتمالا در رده اسناد طبقه‌بندی شده بوده‌اند. جیمز کومی، رئیس اف‌بی‌آی تایید کرد که ایمیل‌های جدیدی از یکی از دستیاران ارشد هیلاری کلینتون به دست آمده و پلیس در حال بررسی محتوای این ایمیل‌ها و جست‌وجوی اطلاعات طبقه‌بندی‌شده در آنها است. هیلاری در واکنش به این اتفاق، خواستار اعلام سریع نتیجه تحقیقات شد و آن را درنتیجه انتخابات بی‌تاثیر دانست.

این روزنامه در ستون سرمقاله عنوان «8 درصد رشد اقتصادی، چگونه؟» را به قلم علینقی مشایخی منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: