کد خبر: ۸۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - 29 October 2016
روزنامه همشهری در شماره شنبه هشتم آبان نوشت: در حالی که بنا بر تکالیف قانون، نسخه نویسی الکترونیک به عنوان راهکاری برای نظام مند شدن تجویز پزشکان و نظارت بر آن، پیش بینی شده است، احمد میدری معاون وزیر رفاه از راه اندازی سامانه ای برای نظارت بر پزشکان خبر داد. وی با اشاره به راه اندازی سامانه تشخیص قصور پزشکی، افزود که برای کاهش سوء استفاده ها سامانه تشخیص قصور پزشکی ایجاد می شود.

این روزنامه با اختصاص تیتر نخست به عنوان در واگذاری املاک به تعاونی ها هیچ تخلفی صورت نگرفته است، نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر منتظری دادستان کل کشور پنجشنبه‌شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه در رسیدگی به موضوع واگذاری تسهیلات هیچ کوتاهی نشده و به آنچه وظیفه‌مان بوده عمل کرده‌ایم، گفت: شهرداری تهران براساس مجوزی که از شورای اسلامی شهر تهران گرفته بود، می‌توانست برای تأمین رفاه کارکنان خود شرکت‌های تعاونی را تشکیل دهد و به موجب قانون تسهیلاتی را برای شرکت‌های تعاونی شهرداری و سایر دستگاه‌ها درنظر بگیرد. منتظری ادامه داد: در بررسی‌ها مشاهده شد آنچه در این قالب انجام شده، اشکال قانونی وجود ندارد و تخلفی صورت نگرفته است؛

 اما یکسری املاک دیگری به‌صورت آپارتمان به دسته‌ای از مدیران و شاغلان شهرداری که فاقد مسکن بودند واگذار شده که با مجوز شورا می‌توانستند مقداری تخفیف دریافت کنند ولی بیش از آنچه باید به آنها تخفیف داده شده است که ما اشکال شکلی و ماهوی در این مسئله دیدیم و باید اصلاح شود و شهردار تهران اعلام کرد در جریان تخفیف‌ها نبوده است.

مرور نقشه خروج سوریه از بحران در مسکو؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: دو هفته بعد از برگزاری اجلاس لوزان درباره سوریه، این بار مذاکرات در این رابطه به میزبانی روسیه و باز هم با محوریت ایران برگزار نشد؛ نشستی که علاوه بر ایران و روسیه، یک ضلع مهم دیگر یعنی وزیر خارجه سوریه نیز در آن حضور داشت. تاکید بر راه حل سیاسی، حفظ تمامیت ارضی و کمک رسانی به سوریه سه محوری بود که شرکت کنندگان در اجلاس مسکو بر آن تاکید کردند. قرار نشست سه جانبه درباره سوریه هفته گذشته گذاشته شد، بعد از اجلاس لوزان که به دلیل تنوع دیدگاه ها راه به جایی نبرد، روس ها ابتکار برگزاری نشستی محدودتر با حضور سه طرف اصلی سوریه را ارائه دادند.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان میانجیگری بی نتیجه در تجمیع بیمه ها، نوشت: مسئولان وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی در تعطیلات آخر هفته گذشته، با برپایی ۲ نشست خبری و حضور در رسانه ملی‌ تمام تلاش خود را به‌کار بستند تا بتوانند بر تصمیم مجلس درباره تجمیع‌ بیمه‌ها در قانون برنامه ششم که قرار است اوایل همین هفته در کمیسیون تلفیق بررسی و تصویب شود، اثر بگذارند. تجمیع بیمه‌ها به‌عنوان تکلیف قانونی بر زمین‌مانده از برنامه پنجم است که دولتمردان 2دیدگاه متفاوت در قبال آن دارند؛ از یک‌طرف وزارت بهداشت موافق تجمیع بیمه‌هاست و وزیر بهداشت ادعا می‌کند درصورت تجمیع‌نشدن بیمه‌ها، بحران به‌وجود خواهد آمد و در طرف مقابل وزارت رفاه و سازمان تأمین اجتماعی تلاش دارند، نظرات خود در زمینه تجمیع بیمه‌ها را بر کرسی بنشانند و می‌گویند که این طرح بحران‌زاست. روز گذشته، سیدتقی نوربخش درباره سرانجام میانجیگری برای حل وزرای بهداشت و رفاه بر سر اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها و سیاست کلی مدیریت منابــع درمان از طریق بیمه‌ها، به خبرنگار همشهری گفت: پیگیری‌ها انجام شده اما به جمع‌بندی لازم در قالب برنامه ششم نرسیده و به این دلیل بود که برنامه ششم برنامه پنج‌ساله است و نمی‌توانسته ساختارها را به هم بزند. وی افزود: دولت جمع‌بندی‌اش را در قالب پیشنهادها و لایحه برنامه ارائه و به مجلس تقدیم کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان سیاست خارجی پشت پرده هیلاری کلینتون، نوشت: در ماه‌های اخیر هزاران ایمیل از مکاتبات هیلاری کلینتون منتشر شده‌است. از خلال این مکاتبات که دوره‌ای چند ساله از زمان حضور او در وزارت خارجه تا همین ماه‌های اخیر و درجریان تبلیغات انتخاباتی‌ را دربرمی‌گیرد، گره بعضی ابهامات و موضوعات در سیاست خارجی آمریکا باز شده‌است. برخی چهره‌های محفل داخلی سیاست در آمریکا از نزدیکان باراک اوباما تا حامیان مالی هیلاری کلینتون و حزب دمکرات بیشتر شناخته شدند. اما باوجود انتشار هزاران سند مکتوب، آنچه هنوز ناشناخته باقی مانده خود هیلاری کلینتون است. او از چهره‌های پیچیده سیاست در آمریکاست که به‌دلیل همین پیچیدگی و باوجود داشتن رقیب جنجالی و منفوری چون دونالد ترامپ، هنوز نتوانسته اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی را جلب کند. روزنامه وال‌استریت ژورنال در همین روزهای آخر تبلیغات انتخاباتی، یک نظرسنجی انجام داده که نشان می‌دهد از نظر رای‌دهندگان آمریکایی ترامپ صادق‌تر و روراست‌تر از کلینتون است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «مجازات جایگزین نبود، قاتل می شدم!»، «1200 میلیارد تومان اختلاس در 2 بانک»، «چهار راه تنهایی»، «خداحافظی با دوران سیاه رانت ارزی» و «دام شیطانی خواستگار قلابی برای خانم منشی» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «در جست و جوی راه حل سیاسی» را به قلم حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر خارجه به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: