کد خبر: ۸۵۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۱ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 26 October 2016
روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه پنجم آبان با اشاره به معافیت معاینه فنی، نوشت: پلیس راهور تهران بزرگ که سال گذشته بزرگ ترین منتقد اجرای طرح کاش(جریمه مکانیزه معاینه فنی) بود و امسال نیز 24 روز طرح جریمه مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی را متوقف کرده بود، از مجلس خواست فورا مدت زمان معاینه فنی خودروها را به 2 سال کاهش دهد. این درخواست در حالی عنوان شده که قرار است لایحه هوای پاک همین روزها در مجلس به تصویب رسید.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان تعامل با ایران در موقعیت برد-برد، اختصاص داد و نوشت: یک هفته پر از دیدارهای سیاسی و اقتصادی؛ تهران پاییزی، این هفته میزبان هیأت های سیاسی و اقتصادی از ونزوئلا و بوسنی و هرزگوین بود. سائولی نینیستو، رئیس جمهور فنلاند نیز شامگاه دوشنبه در صدر یک هیأت عالی رتبه وارد تهران شد. روز گذشته در میانه دیدارهای رسمی رئیس جمهور فنلاند در نخستین روز از سفر دوروزه اش به تهران، با او به گفت وگو نشستیم. از نینیستو که یکی از کهنه کارترین سیاستمداران فنلاند و اروپاست، در مورد روابط کشورش با روسیه و اتحادیه اروپا و همچنین آینده روابط دوجانبه با ایران پرسیدیم. وی گفت: در ایران تمایل زیادی به سرمایه گذاری خارجی وجود دارد. شرکت های فنلاندی حتما در ایران سرمایه گذاری خواهند کرد. ما به دنبال یک موقعیت برد-برد در روابط مان با ایران هستیم.

 بنابراین در چنین شرایطی اگر از روابط اقتصادی سخن می گوییم باید بر این اساس باشد. اقتصاد ایران در حال شکوفایی است و ما این را درک کرده ایم. سالانه ایرانی های زیادی به فنلاند سفر می کنند، در مقابل بسیاری از مردم فنلاند هم برای دیدن ایران به این کشور سفر می کنند. تلاش داریم شرکت های ایرانی و تولیدات ایران را هم به فنلاندی ها معرفی کنیم. در سفری که چندماه پیش آقای ظریف و هیأت تجاری همراه به هلسینکی داشتند قدم هایی برداشته شد و تلاش ما تقویت این روند است. تأکید می کنم که ریشه های فرهنگی کشور شما بسیار غنی است و گردشگری ایران برای ما اهمیت زیادی دارد.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان کشورهای مستقل باید آتش درگیری ها را فروبنشانند، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر د یروز (سه شنبه) د ر د ید ار آقای باقر عزت بگوویچ، رییس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین با تاکید بر لزوم مقابله با سیاست های آتش افروزانه و تروریزم پرور برخی د ولت های غربی، خاطرنشان کرد ند : کشورهای مستقل باید با تحکیم روابط و اثر نپذیرفتن از سیاست های د ولت های مستکبر، آتش اختلافات و د رگیری ها را فرو بنشانند . حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به موج تکفیر و تروریزم -که اکنون به اروپا نیز سرایت کرد ه و احتمالا د ر آیند ه هم وضعیت بد تری را رقم خواهد زد - افزود ند : زاد گاه این پد ید ه د ر ظاهر منطقه عربی است اما د ر واقع، د ولت امریکا و بعضی از د ولت های اروپایی عامل اصلی پد ید آمد ن این حواد ث هستند . 

این روزنامه با انتخاب عنوان هزار معتاد قربانی تریاک سربی، نوشت: هزار و 605 نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر فقط در 6 ماه ابتدایی امسال مرده اند. این راه تازه ترین آمار سازمان پزشکی قانونی می گوید که نشان از افزایش 9 درصدی آمار تلفات اعتیاد در نیمه اول سال جاری هم دارد. آمار دقیق تر را اگر بخواهید، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات اعتیاد هزار و 471 نفر بود، 9.1 درصد بیشتر شده است. براساس آمار سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته مصرف مواد مخدر جان 3 هزار و 3 نفر را در کشور گرفت که استان تهران با 729، خراسان رضوی با 311 و فارس با 234 فوتی بیشترین آمار را در خصوص مرگ بر اثر مصرف مواد مخدر دارا بودند. 

شناسایی 240 برند تقلبی پوشاک خارجی؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: با وجود سهم بالای پوشاک از کالاهای وارداتی قاچاق و زمینگیرشدن تولید کنندگان داخلی، از 240 شرکت مدعی نمایندگی برندهای خارجی پوشاک در کشورمان تنها با این حال24شرکت مجوز دریافت کرده اند و مدارک حدود 30شرکت در حال بررسی است با این حساب بیش از 90درصد این برندها به طور غیرقانونی در کشورمان فعالیت می کنند. با وجود اقدامات وزارت صنعت و سایر دستگاه های ذیربط برای ساماندهی برندهای خارجی پوشاک و ارائه ضرب الاجل اخذ مجوز و ثبت، هنوز نیز شرکت های مدعی نمایندگی این برندها، پوشاک قاچاق خارجی را با قیمت های بالاتر از برندهای اصلی عرضه می کنند برخی از این شرکت ها پوشاک را با تخفیف های غیرواقعی و بعضا تا 70درصدی اما با نام برندهای اصلی به مردم عرضه می کنند. همچنین این شرکت ها بخش عمده ای از پوشاک خارجی را به صورت قاچاق وارد می کنند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «توضیحات نهاد ریاست جمهوری درباره نرخ تورم»، «روایت دادستان از پشت پرده انتشار نامه سازمان بازرسی»، «خطبه اش تیغ ذوالفقارش بود»، «افتتاح قطعه یک آزاد راه تهران-شمال بهار آینده»، «15 ساعت سیاه در مرگ طاها کوچولو»، «تخریب با انتقادات غیرکارشناسی» و «بلیت اتوبوس برای اربعین کمیاب شد» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «از متنفرم تا رعایت انصاف!» را به قلم حسین قربان زاده مدیر مسئول و سردبیر به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: