کد خبر: ۸۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 25 October 2016
روزنامه رسالت در شماره سه شنبه چهارم آبان با اشاره به سخنان آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی، از قول وی نوشت: در عناد و دشمنی برخی رسانه ها درخارج از کشور تردیدی نیست اما کسانی که از داخل کشوربه این قبیل رسانه ها کمک می کنند باید به عنوان معاونت درجرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرزبین انقلاب وضدانقلاب مشخص شود.
 روزنامه رسالت در شماره سه شنبه چهارم آبان با اشاره به سخنان آیت الله آملی لاریجانی درجلسه مسئولان عالی قضائی، از قول وی نوشت: در عناد و دشمنی برخی رسانه ها درخارج از کشور تردیدی نیست اما کسانی که از داخل کشوربه این قبیل رسانه ها کمک می کنند باید به عنوان معاونت درجرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرزبین انقلاب وضدانقلاب مشخص شود.
رسالت به نقل از رییس قوه قضاییه: همکاری با رسانه های معاند، معاونت درجرم است
این روزنامه تیتر نخست را به عنوان حکمی در برنامه ششم برای مسجد دیده نشده است، اختصاص داد و آورد: حجت الاسلام آقایی معاون هماهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو در مشرق در پاسخ به یک سؤال در مورد مشکلات و آسیب شناسی در حوزه مساجد گفت: در بخش آسیب ها، در حوزه محتوایی و نرم افزاری آسیب هایی داریم، در حوزه نیروی انسانی یکسری ایرادات دیگر و فهرستی هم آسیب های حاکمیتی و دستگاهی است که از جمله در دستگاه ها، موازی کاری ها زیاد است که چون ممکن است به برخی نهادها بر بخورد خیلی ورود نمی کنم. مثلاً در برنامه ششم توسعه، هیچ ظرفیت و حکمی برای مسجد دیده نشده و ما با یک کار کارشناسی و با هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی وارد شدیم در احکام برنامه ای و بسته ای را به صورت جامع پیشنهاد دادیم اما کلاً در دولت حذف شد، البته در مجلس کمیسیون فرهنگی با نگاه مثبت وارد شده است و در احکام دائمی برنامه تدابیری داشته اند که هنوز نهایی نشده است. نه تنها دولت، حوزه علمیه هم نگاه حاشیه ای به مسجد دارد و برای امامت مسجد، اهتمامی برای برگزاری دوره های تخصصی ندارد.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان جنگ حلب برای کل منطقه سرنوشت ساز است، می نویسد: دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت گرامی داشت شهید حاج «حاتم حماده» بر اهمیت آزادسازی حلب تاکید کرد. سید حسن نصرالله به تحولات سوریه اشاره و اعلام کرد که جنگ حلب تبعات بزرگی در سطح میدانی و استراتژیکی و سیاسی داشته است.وی افزود: جنگ حلب جنگ سرنوشت سازی برای کل منطقه است، همچنان که امروز عملیات موصل، بسیار مهم است.محاصره عناصر مسلح سوری از سوی ارتش و مقاومت باعث شد که آنها نتوانند خودروهای بمب گذاری شده را از سوریه به لبنان بفرستند. ما پس از بررسی کامل و عمیق حوادث منطقه تصمیم گرفته ایم که به سمت سوریه خیز برداریم. در درگیری های حلب تعداد زیادی از جمله حاج علاء شهید شدند. وی تاکید کرد که تکفیری ها و حامیان آنها را از رسیدن به اهدافشان در منطقه بازداشته ایم و به سوی پیروزی واقعی در حرکتیم. فقط در صورت پیروزی در سوریه و خنثی کردن توطئه تجزیه آن به لبنان بازمی گردیم. دبیرکل حزب الله تصریح کرد: عملکرد و رفتار داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی تکفیری گواه بر صدق ادعاهای ماست و مؤید طرحی است که برای جدا کردن کشورهای منطقه از ریشه های تاریخی شان ترسیم شده است.فقط شیعیان نبودند که در عراق با داعش جنگیدند بلکه یک اجماع ملی بزرگ برای این منظور به وجود آمد.

این روزنامه با اشاره به عنوان اخلاق مداری توام با سیاستمداری عامل محبوبیت آیت الله مهدوی کنی بود، نوشت: آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم گفت: آیت الله مهدوی کنی در حوزه علمیه قم از بهترین ها به شمار می آمد و ضمن توجه کافی به مباحث علمی و حوزوی به هیچ عنوان به مسائل سیاسی و اجتماعی بی توجه نبود و حتی در جریان مبارزه با جریان طاغوت، مبارزه و روشنگری را بر امور دیگر ترجیح می داد. موحدی کرمانی با بیان اینکه، اخلاق مداری موجب شده بود که آیت الله مهدوی کنی در بین تمام گروه ها و جناح های سیاسی محبوب باشد، تاکید کرد: هرکس با هر نوع فکر و وابستگی سیاسی و حزبی که داشت وقتی با آیت الله مهدوی کنی مأنوس می شد مجذوب اخلاق ایشان می شد و دلیل اینکه گفته می شود ایشان در بین گروه های سیاسی به عنوان مرجع یاد می شد به دلیل نفوذ اخلاقی و معنوی ایشان بود.

بدعهدی آمریکا در اجرای برجام ادامه دارد؛عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره بدعهدی آمریکایی ها در آزادی 20 ایرانی زندانی از زندان های این کشور در ازای آزادی جیسون رضاییان گفت: اطلاعات خاصی در این باره ندارم و این موضوع را از شما می شنوم.وی افزود: فرض من بر این است که اقدامات ما به صورت متقابل است و در صورتی خواسته های طرف مقابل را انجام می دهیم که خواسته های ما را انجام دهند.سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اضافه کرد: عمدتا این گونه مسائل مربوط به حوزه قضائی است و من اشرافی بر جزئیات پرونده ندارم پس در این باره از مسئولان قوه قضائیه سوال کنید.سخنگوی وزارت خارجه در عین حال تصریح کرد: تصور و قرار ما این نیست که با آمریکایی ها به نقطه مشخص و روشنی رسیده ایم؛ ما و آنان در موضوع هسته ای مذاکراتی داشتیم و به تفاهماتی با این کشور و برخی کشورهای اروپایی رسیدیم که در صددیم تفاهمات را اجرایی کنیم. سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بدعهدی آمریکا در اجرای تعهدات برجام وجود دارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان «احمد توکلی: محرمانه کردن قرارداد های نفتی هیچ وجهی ندارد»، «شاعری: حقوق های نجومی و فساد مدیران، مصداق بارز اقتصاد دولتی است»، «وزیر کشور: نمی توانیم جلوی مهاجرت از روستاها را بگیریم» و «نرخ پرواز عتبات عالیات 30 درصد گران شد» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: