کد خبر: ۸۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه سوم آبان به آیین نذر طبیعت، اشاره کرد و نوشت: 20 استان کشور تحت پوشش آیین نذر طبیعت قرار گرفته و سایر استان ها نیز به زودی تحت پوشش قرار می گیرند. آیین «نذر طبیعت» با آنکه کمتر از 5 ماه عمر دارد به مفهومی آشنا برای دوستداران حیات وحش تبدیل شده و حالا نقشی اثرگذار در حفاظت از محیط زیست کشور دارد به طوری که هفته ای نیست که خبری درباره نذر طبیعت منتشر نشود.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان مسکن مهر امسال هم تمام نمی شود، اختصاص داد و نوشت: پایان سال 95، آخرین هدفگذاری دولت برای بستن پرونده مسکن مهر بود اما گزارش ها نشان می دهد همانگونه که هدفگذاری مختومه شدن پرونده مسکن مهر از پایان سال 94به پایان سال 95موکول شد، این بار نیز این پرونده به سال 96 بکشد. 17 اسفند 92 بود که احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، هدفگذاری تحویل همه خانه های مسکن مهر تا پایان سال 94را علنی کرد و بنا شد تا پایان سال 94همه 2میلیون و 300هزار واحد مسکن مهر تحویل داده شوند. البته روند فرسایشی تکمیل واحدهای مسکونی مهر در طول سال 94مانع از تحقق این وعده شد و کار را به جایی رساند که اصغری مهرآبادی در تاریخ 11اردیبهشت 95زمان مختومه شدن پرونده مسکن مهر را سال 95اعلام کند. ماجرای بسته شدن پرونده طرح مسکن مهر در حالی ادامه دار شده است که متقاضیان ناراضی و اغلب بی خبر از قیمت تمام شده واحدها، اعتراض های خود را علنی کرده و حتی کار را به تجمع مقابل وزارت راه و شهرسازی هم کشانده اند. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان سایه سیاه قو همچنان بر سر مردم جنوب تهران، نوشت: آنطور که داده های شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می دهد، در بسیاری از بخش های منطقه 16 تهران منابع ساکن همچون صنایع، کارگاه های خدماتی، ترمینال اتوبوس ها و... به همان اندازه در آلودگی هوا سهیم هستند که خودروها سهم دارند. طبق گزارش این شرکت، وجود بسیاری از منابع ساکن آلاینده از جمله ترمینال جنوب، کارخانه روغن نباتی قو، نیروگاه برق بعثت، بازارها، کارخانجات و انبارها باعث شده این منطقه جنوبی شهر از نظر بسیاری از شاخص های آلودگی، در میان 3 منطقه نخست شهر تهران قرار بگیرد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان حقوق فرهنگیان باز هم دیر پرداخت شد، نوشت: با وجود وعده معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تکرار نشدن تاخیر در واریز حقوق فرهنگیان، پرداخت حقوق مهر ماه فرهنگیان در برخی استان ها با 2 روز تاخیر همراه بوده و در برخی استان ها هنوز واریز نشده است. این تاخیر، موجی از نگرانی را بین معلمان درباره تکرار دوباره آن ایجاد کرده است؛ این نگرانی زمانی تشدید می شود که مسئولان وزارت آموزش و پرورش حاضر نیستند درباره چرایی این تاخیر توضیح بدهند. خبرگزاری تسنیم به نقل از آموزش و پرورش نوشت حقوق مهر ماه فرهنگیان تا امروز(دوشنبه) به حساب آنها واریز خواهد شد. این خبرگزاری بدون اعلام منبع این خبر نوشت که این مشکل در مهر ماه به دلیل صدور ابلاغ معلمان رخ داده است و مربوط به تاخیر در ارسال سند حقوق ماه گذشته است. 

اعلام آخرین جزئیات از پرونده های داغ این روزها؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: همزمان با روزی که غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی دستگاه قضا از بازداشت 8 نفر مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه خبر داد، امیر خجسته، رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس هم جزئیاتی از فساد در بانک دی به دست داد. به گفته خجسته 500 میلیارد تومان از بیمه دی کلاهبرداری شده و به دوبی منتقل کرده اند و صدها میلیارد تومان اختلاس صورت گرفته است. این نماینده مجلس در نطق میان دستور دیروز خود گفت: مجلس برای بازگرداندن این 500 میلیارد تومان تلاش هایی را انجام داده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «بیمارستان مغز و اعصاب عام المنفعه است»، «کمبود «دید» جبران می شود»، «هشدار پلیس درباره ماموران قلابی سرشماری»، «مهریه خاص زن جوان»، «تصادف مرگبار پس از قتل همسر» و «نگاه خارجی به پخش داخلی خانه پوشالی» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «پاسخ به دغدغه اهل فرهنگ» به قلم محسن پرویز معاون سابق وزارت ارشاد را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: