کد خبر: ۸۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۲ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 24 October 2016
«آنان که تصور می کنند در این کشور دو راه وجود دارد در خطا و اشتباه هستند، چرا که یک خط و یک رهبر و یک دولت بیشتر نداریم؛ در ایران مدیریت دوگانه وجود ندارد.» این مطلب بخشی از سخنان حسن روحانی در اجتماع مردم استان مرکزی است که روزنامه ایران در شماره دوشنبه سوم آبان در تشریح تیتر یک به آن پرداخت.

این روزنامه با بررسی عنوان گزینه های «پاستور» در راه «بهارستان»، آورد: رئیس جمهوری نام وزرای پیشنهادی اش به مجلس نهم را دوباره روی میز نمایندگان مجلس دهم گذاشت؛ سید رضا صالحی امیری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر برای وزارت ورزش و جوانان و نهایتاً فخرالدین احمدی دانش آشتیانی برای وزارت آموزش و پرورش.آنچه در روند ترمیم کابینه قابل تأمل است، بی توجهی رئیس جمهوری به برخی حاشیه ها و گمانه زنی های رسانه ای بود که نشان از آن داشت روحانی بابرنامه و شناخت عمل کرد. حالا این اسامی تنها سه نام نیستند، سه پیام هستند برای جریان ها. پیامی که برای عده ای ناخوشایند و برای عده دیگری شیرین بود. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان آغاز پروازهای آمستردام - تهران، نوشت: شنبه شب گذشته نخستین پرواز هواپیمایی پادشاهی هلند در فرودگاه تهران به زمین نشست تا آن طور که «رنه د گروت» مدیر ارشد اجرایی این هواپیمایی در پاسخ به روزنامه ایران می گوید:«این پرواز پس از سه سال بین دو کشور ایران و هلند برقرار شود.» رنه د گروت علت قطع ارتباط پروازی بین هلند وایران بعد از 65 سال پرواز مداوم را «تحریم» ها دانست و گفت:«طرح پیشنهادی خطوط هواپیمایی «کی ال ام» برای همکاری و بازگشایی پروازهای این شرکت میان تهران وآمستردام تنها با پشتیبانی و حمایت مقامات ایرانی امکانپذیر بود.» «دیرک بویتلر» مدیرعامل کی ال ام ایران هم از ایجاد فراخوانی برای معرفی جاذبه های ایران بویژه 21 اثر ثبت جهانی شده کشور در فهرست میراث یونسکو خبر داد. به گزارش روزنامه ایران، پس از شرکت های هواپیمایی ایرفرانس ، بریتیش ایرویز ، تای ایرویز (تایلند)، ایر آسیا و... کی ال ام تازه ترین ایرلاینی است که وارد خطوط هواپیمایی ایران شده است. براساس اعلام رسمی مسئولان فرودگاه بین المللی امام، این فرودگاه بین المللی در حال حاضر پذیرای 57 ایرلاین مختلف داخلی و خارجی است. 

گزارش «املاک نجومی» تا چند روز آینده نهایی می شود، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: سخنگوی قوه قضائیه خبر داد که گزارش دادستان کل کشور درباره املاک نجومی ظرف روزهای آینده نهایی می شود. به گزارش «ایران»، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در نشست خبری گفت: دادستان کل کشور چندین جلسه را با شورای شهر و شهرداری گذاشته و در حال جمع بندی است که ظرف روزهای آینده گزارش دادستان کل کشور نهایی می شود. وی که درباره پرونده بازداشت مدیر سایت معماری نیوز- منتشر کننده اسناد مربوط به خانه های نجومی- توضیح می داد، افزود: سایت معماری نیوز دو پرونده دارد؛ یک پرونده با شکایت خصوصی مطرح است که چند نفر شاکی خصوصی دارد و برای آن قرار وثیقه صادر شده و پرونده دیگر با اتهام دیگری که قرار بازداشت موقت دارد که اگر این بازداشت موقت نبود، به خاطر وثیقه آزاد می شد. اژه ای ادامه داد: مدیر مسئول این سایت به هشدارهای برخی مسئولان سازمان بازرسی توجهی نکرد و مطالبی که محرمانه بوده و کارشناسان نیز در حال تحقیق آن بودند را انتشار داده است.

روزنامه ایران با درج عنوان ایجاد صدها هزار فرصت شغلی با قراردادهای جدید نفتی، آورد: در برنامه ششم توسعه، صنعت نفت به ٢٠٠ میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز دارد که سهم بخش بالادستی حدود ١٣٠ میلیارد دلار است. البته این صنعت برای صیانت از مخازن نفت و گاز نیازمند سرمایهای فراتر از این 130 میلیارد دلار است. لذا بدون تردید صنعت نفت موتور محرکه سرمایهگذاری و توسعه کشور است. چراکه هیچ بخشی در اقتصاد ملی نداریم که به این حجم سرمایهگذاری نیاز داشته باشد.
به گزارش «ایران» وزیر نفت در «همایش بررسی الزامات و چالش های قراردادهای مشارکت و ابزارهای مالی سرمایهگذاری در صنعت نفت» با بیان مطلب فوق بر ضرورت سرمایهگذاری در صنعت نفت تأکید کرد و گفت: صنعت نفت این ظرفیت را دارد که سرمایهگذاری آن ظرف ٥ تا ٦ سال بازگشت داشته باشد و سبب افزایش درآمد کشور میشود. بیژن زنگنه، صنعت را به‎عنوان یکی از بخش‎های مهم برای ایجاد اشتغال در کشور عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت یک دکل حفاری در بخش خشکی ٣٠٠ تا ٤٠٠ شغل ایجاد میکند. با یک حساب سرانگشتی200 دکل حفاری میتواند بیش از 70 هزار شغل برای کشورمان ایجاد کند که رقم قابل ملاحظهای است. 

«پرویز جاهد: سینمای امروز ایران آینده نگر نیست»، «تورم 7.9 درصد شد»، «نیروهای عراقی پای دروازه «موصل»»، «مدرسه بدون کیف، طرحی نو در ابتدای راه/ مشق شب والدین سنگین است» و «قصاص، تاوان قتل / حکم مرگ برای قهرمان سابق کشتی» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: