کد خبر: ۸۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 23 October 2016
روزنامه همشهری در شماره یکشنبه دوم آبان به دو نرخی شدن خودرو در تیتر یک، اشاره کرد و نوشت: شمارش معکوس برای خروج بازار خودرو از رکود با ورود شرکای خارجی و عرضه برخی خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل در حالی آغاز شده که طی 2سال گذشته بی رغبتی مشتریان به خرید خودروهای داخلی موجب شد تا دولت با پرداخت تسهیلات بانکی به مشتریان، بهبود نسبی شرایط بازار را دنبال کند.

این روزنامه با انتشار عنوان ادامه دستگیری ها در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان، نوشت: 3 روز بعد از اینکه سخنگوی دستگاه قضا بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و 4 نفر دیگر را تایید کرد، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت که اکنون اسامی 14 فردی که در پرونده فساد صندوق ذخیره فرهنگیان دست داشته اند را در اختیار دارد و حسین مقصودی گفته که تاکنون اسامی 7 نفر آنها افشا شده است. او معتقد است بازداشت زنجیره وار مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان ادامه خواهد داشت. به گفته مقصودی، به یقین افراد بازداشت شده اعتراف هایی داشته اند و در واقع گزارش هایی از وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور در این خصوص ارائه و جمع آوری شده است.

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان 6 هزار روستای فاقد آب آشامیدنی تشنه اعتبار دولتی، نوشت: هم اکنون آب مصرفی 6 هزار روستا در کشور با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و 160 هزار نفر با تانکر تأمین می شود. این روایت رحیم میدانی معاون وزیر نیرو است که می افزاید: امسال 500میلیون دلار از صندوق ملی توسعه به بخش های زیربنایی آب و فاضلاب اختصاص یافته و برای اجرای طرح های نیمه تمام آب و فاضلاب در سطح کشور 1800میلیارد ریال اعتبار نیاز است. روی دیگر سکه افت کیفیت، کمیت و نبود آب آشامیدنی در روستاهای ایران و مهاجرت روستائیان است؛ خطر وقتی جدی تر می شود که روستانشینان مرزی ایران به دلیل نداشتن آب آشامیدنی سالم مرزهای کشور را ترک کنند. خطری که به گفته کاظم محمدی اقدم مدیرعامل آبفای استان آذربایجان غربی به دلیل مرز مشترک این استان با کشورهایی همچون ترکیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و عراق باید جدی گرفته شود.

این روزنامه با انتخاب عنوان تعطیلی نیمی از اینترنت جهان، نوشت: شاید بعضی ها زمانی که کارشناسان هشدار می دادند حملات سایبری در آینده نزدیک جنگ جهانی سوم را شکل می دهند آن را شوخی یا غلو تلقی می کردند اما روز جمعه با حملات هدفمند به زیرساخت های ارتباطی آمریکا و قطع نیمی از اینترنت در آستانه انتخابات این کشور، تن همه در واشنگتن لرزید. ده ها سایت مشهور از شبکه های اجتماعی گرفته تا رسانه های مهم جهان با این حملات به ویژه در شرق آمریکا از دسترس خارج شدند و اوضاع مانند یک کابوس در این کشور شد. صبح روز جمعه برای آمریکایی ها زمان شلوغی اینترنت برای انجام کارهای روزمره است اما میلیون ها نفر تنها با پیغام خطای عدم دسترسی مواجه شدند. این حمله بزرگ ترین حمله با روش مشهور دی داس (DDoS) در جهان به حساب می آید و هکرها سه موج حمله متوالی را برای این عملیات طراحی کرده اند.

خیال شکست ناپذیری آمریکا خطایی بزرگ است؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اشاره به شکست نقشه ها و سیاستهای امریکا در منطقه غرب آسیا، مسئله کاهش قیمت نفت را ابزاری برای فشار بر کشورهای مستقل از امریکا دانستند و تأکید کردند: ایستادگی و مقاومت عاقلانه و همراه با تدبیر در مقابل فشارها، یقیناً پیروزی را به دنبال خواهد داشت. ایشان با اشاره به ناکام ماندن امریکا در اجرای سیاستهای خود در منطقه غرب آسیا به رغم صرف هزینه های هنگفت از جیب خود و بعضی کشورهای منطقه، خاطرنشان کردند: برخی خیال می کنند که امریکا، شکست ناپذیر است در حالی که این تصور، خطایی بزرگ است و اشتباه های مکرر امریکایی ها در 15 سال گذشته، اکنون آنها را در منطقه به شدت زمین گیر و درمانده کرده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «تخریب سیاسی بزرگ ترین افتخار درمانی ایران در جهان»، «عراقی ها در تهران»، «لیپی سرمربی چین شد» و «پشت صحنه روایت رسانه ها از حلب» را منتشر کرد و در ستون یادداشت عنوان «تغییرات دقیقه نودی کابینه» به قلم ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: