کد خبر: ۸۴۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه یکم آبان سخنان معاون حقوقی رییس جمهوری را در نخستین همایش ملی مدیران حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی را برجسته کرد و به نقل از وی نوشت: وقتی یک اتاق فکر و جریان رسانه ای برای چوب لای چرخ دولت گذاشتن و تضعیف برجام تشکیل می شود، این تضعیف حقوق مردم است نه دولت.

اطلاعات به نقل از حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری: تضعیف برجام، تضییع حقوق مردم است نه دولت
این روزنامه با اشاره به عنوان رئیس جمهوری: برخی هنوز عظمت ایران را باور نکرده اند، در تشریح تیتر یک، آورد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در مراسم روز ملی صادرات در جمع صادر کنندگان گفت: می گویند از مرز که می خواهیم خارج شویم، افکار ما را می دزدند و ما را گول می زنند، برخی ها عظمت ایران را هنوز باور نکرده اند. روحانی تصریح کرد: ملت ایران در طول تاریخ با دنیا رابطه داشته و در کشور تایلند آقای شیخ احمد قمی تجارت با تایلند را راه انداخته است و امروز جزو معروفین شناخته می شود و کنار قبر آن هم مذاهب به وی احترام می کنند؛ بنابراین ایرانی این چنین است و باید به ملت ایران اعتماد کنیم.

نکوداشت یک عمر جهد علمی آیت الله سید رضی شیرازی، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: بزرگداشت آیت الله سیّدرضی شیرازی،عصر چهارشنبه در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار شد. در ابتدای مراسم، رییس این انجمن، سخنرانی کرد. دکتر مهدی محقق درباره اهمیت جایگاه آیت الله سیّدرضی شیرازی گفت:من،آیت الله سید رضی شیرازی را متجاوز از هفتاد سال پیش می شناسم. زمانی که من در مدرسه مروی درس می خواندم. چند سال بعد از شهریور 20 گذشته بود و طلاب یک شور خاصی نسبت به تحصیلات حوزوی و تحصیلات قدیمه داشتند، به ویژه طلاب جوان از جمله مرحوم حاج آقا محیی الدین انواری، حاج آقا جزایری. در این میان حاج آقا رضی شیرازی درخشش بیشتری داشتند.

این روزنامه با انتخاب عنوان شهادت 4 مهندس ایرانی در حمله تروریستی داعش به نیروگاه کرکوک، می نویسد: حمله انتحاری داعش به یک نیروگاه برق در استان کرکوک عراق به شهادت چهار مهندس ایرانی منجر شد.منابع امنیتی اعلام کردند: عناصر تروریستی داعش مقر سابق پلیس کرکوک، یک مقر امنیتی دیگر در محله التسعین واقع در مرکز استان کرکوک و دو مرکز امنیتی در محله های حزیران و دمیر در جنوب استان کرکوک را هدف حملات انتحاری خود قرار دادند و نیروهای امنیتی عراق نیز عوامل انتحاری را به هلاکت رساندند. 

روزنامه اطلاعات با درج عنوان یادگار گرامی امام: «تأمین امنیت» اولین وظیفه حکومت ها است، نوشت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار رئیس، معاونان ومدیران سازمان ملی استاندارد، با اشاره به «تأمین امنیت» به عنوان اولین وظیفه حکومت ها از دیرباز تاکنون، اظهار داشت : دولت ها شکل گرفتند تا امنیت مردم وبنا به تعبیرگذشته «رعیت» شان را در نظام قدیم تأمین کنند لذا درگذشته دولتی موفق تر دانسته می شد که بتواند امنیت بیشتری را در جامعه پدیدار کند. وی با بیان این که دردوران معاصرمسئولیت های جدید برای دولت ها تعریف شده است، افزود: اگرمفهوم امنیت را توسعه دهیم و یکی از اقسام آن را «امنیت روانی» جامعه تعریف کنیم، سازمان ملی استاندارد نهادی است که با وظیفه اولیه هر حکومتی ارتباط مستقیم دارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان «جریان 14 مارس از گزینه حزب الله برای انتخابات ریاست جمهوری لبنان حمایت کرد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: