کد خبر: ۸۴۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 22 October 2016
روزنامه ابتکار در شماره شنبه یک آبان در تیتر یک نوشت: گمانه زنی های تغییر و ترمیم در کابنه دولت یازدهم از مدت ها پیش مطرح بود، هرچند سیبل این تغییرات معمولا به حوزه های اقتصادی مربوط می شد اما نهایتاً هیچ کدام از وزرای اقتصادی کابینه تغییری نکردند. برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند با توجه به شرایط بحرانی پیش آمده در وضعیت اقتصادی دولت گذشته، اقدامات دولت یازدهم، نمره قابل قبولی گرفته است.

این روزنامه با انتخاب عنوان مجلس چشم به راه معرفی وزیران، می نویسد: ماجرای تغییرات در کابینه دولت با واکنش های چهره های سیاسی ادامه دارد. در این میان دولت از روز چهارشنبه که اخبار قطعی و رسمی در این باره منتشر شد، واکنش های خود را آغاز کرد. رییس جمهوری پس از اعلام سرپرستان سه وزارتخانه بی وزیر، در نامه های جداگانه از زحمات وزرای پیشین کابینه خود تقدیر و تشکر کرد. حسام الدین آشنا هم با انتشار پست هایی در شبکه های اجتماعی فیسبوک و توییتر خود از مردم خواست گزینه های پیشنهادی خود را برای سه وزارتخانه آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان با بیان این دلایل مطرح کنند.در شرایطی که با تغییر در سه وزارتخانه دولت یازدهم، گمانه زنی ها درباره جانشینان جنتی، فانی و گودرزی آغاز شده است، محمدعلی نجفی مشاور رییس جمهوری در خصوص گزینه های رییس جمهوری برای وزارتخانه های وزرش، ارشاد و آموزش و پرورش گفت: رییس جمهوری در نظر دارند روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارتخانه ها به مجلس معرفی کنند. نجفی در مصاحبه با «انتخاب» از معرفی صالحی امیری و سلطانی فر به عنوان وزرای ارشاد و ورزش خبر داد.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان احساس نادان فرض شدن زمینه ساز انجام بزه در جامعه است، آورد: حجت الاسلام سیدحسن خمینی در دیدار با رییس، معاونان و مدیران سازمان ملی استاندارد، با اشاره به مفهوم «تامین امنیت» به عنوان اولین وظیفه حکومت ها از دیرباز تاکنون، اظهار کرد: اگر مفهوم امنیت را توسعه دهیم و یکی از اقسام آن را «امنیت روانی» بدانیم، سازمان ملی استاندارد از جمله نهادهایی است که با این وظیفه اولیه حکومت ارتباط مستقیم دارد. سیدحسن خمینی با بیان اینکه اعتماد مردم به علامت استاندارد، یکی از سرمایه های مهم این سازمان است ادامه داد: اگر مردم احساس کنند کسی از ناآگاهی آن ها سوءاستفاده می کند، امنیت روانی شان از بین می رود؛ چرا که احساس «نادان فرض شدن» از کم فروشی هم بدتر است و زمینه ساز انجام بزه در جامعه نیز می شود؛ اما اگر وجود نظارت در جامعه احساس شود، اغلب افراد از تخلف خودداری می کنند.

این روزنامه با درج عنوان به خاطر چند سیب پوسیده در باغ را نمی بندند، نوشت: حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات و در جمع صادرکنندگان کشور با اشاره به سفر اخیر خود به سه کشور ویتنام، مالزی و تایلند و تشریح دلایل حرکت آنها در مسیر رونق اقتصادی، گفت: اولین دلیل این بود که آنها روابط با دنیا را بر مبنای تعامل سازنده قرار دادند چرا که از دعوا با دنیا صادرات به وجود نمی آید.روحانی سپس به رابطه تاریخی ملت ایران با دنیا از جمله تجارت شیخ احمد قومی با مردم تایلند اشاره کرد و گفت: امروز مردم این کشور از همه مذاهب و طوایف به این ایرانی احترام می گذارند. رییس جمهوری با تاکید بر این که باید به ملت ایران اعتماد کنیم اظهار کرد: فقط 4 نفر نیروی امنیتی نمی توانند مورد تایید ما باشند بلکه جوانان، تجار و دانشجویان ایرانی نیز مورد اعتماد هستند؛ حال ممکن است در میان این همه محصول پرطراوت این باغ یک سیب پوسیده نیز پیدا شود؛ نمی شود که در این شرایط در آن باغ را بست و از آن میوه استفاده نکرد. روحانی ادامه داد: باید به قرن جدید بازگردیم. برخی در قرن ما قبل قبل زندگی می کنند.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان حمایت رسمی سعد حریری از میشل عون، می نویسد: ساعتی بعداز اعلام رسمی حمایت «سعد حریری» رئیس حزب جریان المستقبل از ژنرال «میشل عون» نامزد مورد حمایت حزب الله در انتخابات ریاست جمهوری لبنان، هیات های حزب الله و جریان المستقبل گفت وگو کردند و تماس ها بین طرف های مختلف لبنانی برای تحقق تفاهم های ملی و جامع را خواستار شدند. سعد حریری بعداز یک ماه رایزنی های داخلی و خارجی، برخی شخصیت های سیاسی و حزبی را در خانه آل حریری در مرکز بیروت موسوم به «بیت الوسط» جمع کرد و با اعتراف به شکست همه تلاش هایش برای انتخاب رئیس جمهوری ، از نامزدی ژنرال عون حمایت کرد.به گزارش ایرنا، در این نشست، «فرید مکاری» معاون رئیس مجلس لبنان، «فواد سنیوره» رئیس فراکسیون المستقبل، «بهیه حریری» و تعدادی دیگر از نمایندگان پارلمان از جمله «خالد الضاهر» و «محمد الصفدی»، «نهاد المشنوق» وزیر کشور و تعدای دیگر از شخصیت های سیاسی و رسانه ای شرکت کردند. حریری در این نشست برخلاف گذشته رژیم سعودی و آل سعود را نادیده گرفت، به جمهوری اسلامی ایران حمله نکرد و هجمه او علیه حزب الله و نظام سوریه هم بسیار سطحی بود.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «ترمیم کابینه با کدام متر؟!» به قلم محمدعلی وکیلی اختصاص داد.

«زهر داعش زخم خورده»، «پنج گام «حمید» برای «زندگی کردن»، «شکوه و سقوط صفویه» و «صلاح در اصلاح نظام مالی» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: