کد خبر: ۸۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 18 October 2016
روزنامه شرق در شماره سه شنبه 27 مهر در تشریح تیتر یک، بررسی ریشه های فساد شهری در دانشگاه تهران را برجسته کرد و نوشت: در جلسه عصر دیروز که با حضور جمع زیادی از دانشجویان برگزار شد، فردین یزدانی درباره اقتصاد سیاسی فساد شهری و ابعاد آن در جامعه ما، حسین ایمانی جاجرمی درباره جامعه شناسی فساد شهری و محمود کاشانی درباره فساد قانونی در مدیریت شهری شهر تهران صحبت کردند.

این روزنامه با اشاره به عنوان یاشار سلطانی را آزاد و با او مناظره کنید، آورد: غلامحسین کرباسچی، شهردار پیشین تهران، پیشنهاد داد تا افشاکننده اسناد املاک نجومی از زندان آزاد شود و بعد هم عباس سلیمی نمین را دعوت کرد تا با یاشار سلطانی درباره اسناد املاک مناظره کند. او این پیشنهاد را در پاسخ به پیشنهاد سلیمی منتشر کرده است. عباس سلیمی نمین، تحلیلگر جریان اصولگرا چندی پیش کرباسچی را درباره املاک نجومی دعوت به مناظره کرده بود. او در جوابیه ای که به صحبت های کرباسچی ارائه کرده بود، چنین پیشنهادی را طرح کرده که اکنون با این پاسخ شهردار پیشین تهران مواجه شده است.

تشکیل کمیته ویژه سیاست های کلی انتخابات، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: آیت الله آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، در جلسه مسئولان عالی قضائی با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقوله انتخابات در قانون اساسی مورد تصریح قرار گرفته است ولکن طبیعی است که جزئیات این امر مهم نیاز به قوانینی راهگشا دارد. سیاست های کلی انتخابات نیز با همین هدف ابلاغ شده است که دستگاه های گوناگون به ابعاد مختلف انتخابات خصوصا در بحث تقنین و نظارت توجه داشته باشند. به زودی کمیته ای ویژه به ریاست دادستان کل کشور تشکیل خواهد شد تا لوازم و مقتضیات اجرای این سیاست ها در قوه قضائیه استخراج شود. 

این روزنامه با انتخاب عنوان کاری با اقتصاد کردند که به آسانی جبران نمی شود، می نویسد: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دیروز در مراسم روز جهانی استاندارد با اشاره به اینکه اقتصاد ایران شرایط حساسی را پشت سر گذاشته است، گفت: با توجه به شرایطی که در گذشته ایجاد شده هنوز نتوانسته ایم سطح رفاه مردم را به سال ٩٠ برگردانیم یعنی در سال های گذشته آن قدر با افت تولید مواجه شده ایم که به افت درآمد منجر شده است. این را قبول دارم امروز رشد اقتصادی با جیب مردم سازگار نیست، اما قبول کنید کاری با اقتصاد کشور کرده اند که به این آسانی ها نمی توان جبران کرد.

روزنامه شرق با درج عنوان پس از ماه ها انتظار عملیات آزادسازی موصل آغاز شد، نوشت: عاقبت انتظارها به سر رسید و عملیات آزادسازی موصل که از منظر بسیاری می تواند تعیین کننده چشم انداز آتی عراق و منطقه در سایه تهدیدات تروریستی داعش باشد، روز گذشته با گسیل شمار گسترده ای از سربازان و تجهیزات نظامی به سمت این شهر شمالی کلید خورد. حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در حالی در ساعات ابتدایی روز گذشته در اظهاراتی تلویزیونی از آغاز عملیات آزادسازی موصل پس از ماه ها برنامه ریزی خبر داد که به گفته او، این عملیات می تواند مقدمه ساز نبرد نهایی برای دفع شر تروریست ها از خاک عراق باشد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «حرف ملکی کار خود را کرد»، «محمود صادقی: تحقیق وتفحص از پرونده بورسیه ها کلید خورد»، «اشرف بروجردی: در انتخابات اخیر احزاب حرف آخر را نزدند» و «یادمانده های گودرز افتخار جهرمی: گفتند گروگان گیری ادامه پیدا کند، کارتر انتخاب نمی شود» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «موقعیت جدید نفتی ایران» نوشته دالغا خاتین اوغلو را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: