کد خبر: ۸۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: امروز(دوشنبه) 10 هزار میلیارد ریال(یک هزار میلیارد تومان) دیگر از پول گندم های خریداری شده به حساب کشاورزان در سراسر کشور در بانک کشاورزی واریز شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری افزود: با این پرداختی، تاکنون 115 هزار میلیارد ریال از پول خرید تضمینی گندم تسویه شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال بیشتر از 11 میلیون و 500 هزار تن گندم از کشاورزان به قیمت تضمینی خریداری شده است، افزود: بهای کل گندم های خریداری شده حدود 147 هزار میلیارد ریال است که تاکنون نزدیک به 80 درصد آن پرداخت شده است.

قنبری به عزم دولت برای تسویه حساب بهای گندم ها با کشاورزان اشاره و تاکید کرد: دولت درصدد است از هر راهی مطالبات گندمکاران را هرچه سریعتر پرداخت کند؛ بگونه ای که مبلغ 10 هزار میلیارد ریال کنونی از طریق فروش اوراق مرابحه در فرابورس تامین و واریز شده است.

وی با یادآوری اینکه وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران مجری برنامه های دولت در زمینه تحقق اصول و سیاست های اقتصاد مقاومتی هستند، افزود: این دو نهاد توانسته اند با حمایت های دولت تدبیر و امید در بخش تولید کالاهای اساسی، اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشانند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان تولید گندم در سالجاری را 14 میلیون و 500 هزار تن اعلام و اظهار کرد: با توجه به روند افزایش معقول و تثبیت شده میزان تولید گندم در سه سال گذشته، هرسال حدود 2 میلیون تن رشد تولید داشته ایم و از 4.8 میلیون تن در سال 1392 به 11.5 میلیون تن در سال جاری رسیده است؛ بنظر می رسد در صورت تداوم حمایت ها و سیاست های کنونی، خودکفایی پایدار در تولید گندم محقق شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان ساخت: با توجه به مصوبه دولت، بقیه 32 هزار میلیارد ریال بدهی بابت خرید گندم نیز از طریق فروش اوراق مرابحه تامین و به حساب گندمکاران واریز خواهد شد؛ ما با جدیت و بصورت شبانه روزی پیگیر این مهم هستیم تا کشاورزان هرچه زودتر به حاصل دسترنج خود برسند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: