کد خبر: ۸۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 26 مهر سخنان امیرحسین زمانی نیا را درباره برطرف شدن تحریم های نفت کش ایران برجسته کرد و نوشت: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت برای شفاف سازی دراین زمینه اعلام کرد شرکت ملی نفت کش ایران با اجرای برجام از تحریم خارج شده است و مشکلی برای بیمه نفت کش‎های ایرانی از سوی بیمه گران اروپایی وجود ندارد.
روزنامه شرق در شماره دوشنبه 26 مهر سخنان امیرحسین زمانی نیا را درباره برطرف شدن تحریم های نفت کش ایران برجسته کرد و نوشت: معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت برای شفاف سازی دراین زمینه اعلام کرد شرکت ملی نفت کش ایران با اجرای برجام از تحریم خارج شده است و مشکلی برای بیمه نفت کش‎های ایرانی از سوی بیمه گران اروپایی وجود ندارد.

این روزنامه با درج عنوان گزینه های جایگزین جنتی، در تشریح تیتر یک، نوشت: تازه ترین عبارت درباره رفتن یا ماندن علی جنتی از وزارت ارشاد را خودش بر زبان آورد. او که روز گذشته از ستاد انتخابات نماینده مدیران مسئول در هیأت نظارت بر انتخابات بازدید کرده بود، درباره طرح خبر استعفایش در رسانه ها گفت: «البته قرار نیست در این رابطه صحبتی کنم اما در چند روز آینده همه چیز مشخص خواهد شد». در این فاصله اما فضای مجازی و سایت های خبری بی کار نبودند و گمانه های متعددی را درباره جانشین احتمالی علی جنتی مطرح کردند. ازجمله این گزینه ها که نامشان در فضای مجازی مطرح شد، می توان به افرادی چون سیدرضا صالحی امیری، حجت الله ایوبی، احمد مسجدجامعی، حسام الدین آشنا، محمدحسین ایمانی خوشخو، سیدعباس صالحی و حتی مصطفی کواکبیان اشاره کرد.

روزنامه شرق با اشاره به عنوان روایت تازه از ١٨ تیر، آورد: «چالش امنیتی بود و خود شورای عالی امنیت ملی اجازه برخورد را داد»؛ این قسمتی از روایت سرلشکر «حسن فیروزآبادی»، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح است درباره وقایع ١٨ تیر ١٣٧٨. او در سال های ریاستش به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، عضو شورای عالی امنیت ملی نیز بوده است. «فیروزآبادی» به «فارس» گفت: «من اینجا به عنوان عضو شورای امنیت ملی عرض می کنم که مقابله نیروهای مسلح با شورش های خیابانی در جریان ١٨ تیر سال ٧٨ با مجوز شورای عالی امنیت ملی و شخص رئیس شورای عالی امنیت ملی که خود آقای خاتمی بود، صورت گرفت».

تاکید بر بی طرفی نهادها در انتخابات، از دیگر عنوان های این روزنامه است، در تشریح این خبر می خوانیم: نخستین جلسه علنی بهارستان پس از یک هفته تعطیلی، هم روز پرکاری بود و هم روزی با نطق های خاص. محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس در توضیح بند پانزدهم سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات هم گفت: «در قانون انتخابات ازجمله قانون انتخابات ریاست جمهوری به این جنبه توجه خوبی شده، در ماده نودو سوم این قانون گفته شده در اجرای صحیح اصل ٩٩ قانون اساسی و حفظ بی طرفی کامل، ناظرین شورای نگهبان موظفند در طول مدت مسئولیت خود بی طرفی کامل را حفظ نمایند و ابراز جانب داری ناظرین به هر طریقی از یکی از کاندیداها جرم محسوب می شود. در تبصره ذیل این ماده نیز گفته شده مجازات تخلف از ماده فوق انفصال شش ماه تا یک سال از خدمات دولتی یا شش ماه تا یک سال زندان است».

روزنامه شرق با انتخاب کریم قدوسی: عنوان آقای روحانی نیایید، می نویسد: جواد کریمی قدوسی، نماینده کلات و مشهد دیروز پشت تریبون مجلس رفت و حرف هایی زد که پیش از این هم زده بود، تازگی نداشت، به جز یک نکته. آخرین جملات سخنان این نماینده اصولگرای مجلس انذار و تبذیر روحانی برای نیامدن بود. این نخستین نهی صریح اصولگرایان به روحانی است که او را توصیه به نیامدن می کنند. نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهوری، گفت: «نظرسنجی های عمومی می گوید به مصلحت شما و کشور نیست که مجدد در عرصه انتخابات ٩٦ وارد شوید؛ خودتان نیز تردید جدی دارید، بنابراین لطفا این تردید را به یقین تبدیل کنید و کشور را از بن بست نجات دهید تا کشورمان در مسیری که مردم می خواهند، قرار گیرد».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «علیرضا رحیمی: امید به مساعدت آیت الله آملی لاریجانی در پرونده محمدی»، «رونمایی از گزارش فقر وزارت تعاون»، «شطرنج چگونه حلال شد»، «احتمال راهیابی مینو خالقی به مجلس»، «تشکیل کارگروه ویژه برای فرونشست های سریالی» و «خواننده و سرپرست گروه «پالت»: «پالت» به قرنطینه می رود» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «چانه زنی ایرانی با آمریکا و روسیه» نوشته جاوید قربان اوغلی مدیر کل پیشین وزارت خارجه را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: