کد خبر: ۸۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 26 مهر در تیتر یک به بررسی دستاوردهای دولت یازدهم در زمینه اقتصادی پرداخت و نوشت: مقایسه حجم نقدینگی در مرداد امسال نسبت به تیر نشان می دهد که با وجود رشد 173.2 به بیش از 174 هزار میلیارد ریالی نقدینگی کشور در مرداد، روند رشد نقدینگی کاهنده شده است. ولی ا.. سیف روز گذشته آمار سه ماهه رشد اقتصادی را 5.4 درصد اعلام کرد تا وعده حسن روحانی از زبان رئیس بانک مرکزی محقق شده باشد.
این روزنامه با انتخاب عنوان تالاب انزلی آب می رود، می نویسد: رسوب گذاری و رشد گسترده گیاهان آبزی، تغییرات شدیدی را در ساختار و عملکرد تالاب انزلی سبب شده به نحوی که پیکره آبی بخش های شرقی، جنوبی و مرکزی این تالاب به نیزار، چمنزار و جنگل تبدیل شده است. در طول سه دهه گذشته تغییرات اقلیمی جهانی و نبود مدیریت کارا در حوضه آبخیز و اراضی بلافصل تالاب انزلی سبب شده تا ارزش های آن یکی پس از دیگری از بین برود. به طوری که طی سال های اخیر تغییرات شدید تالاب انزلی به دفعات گزارش شده در حالی که این تالاب دیر زمانی نه چندان دور واجد تمامی ویژگی ها و ارزش های اوکولوژیک شناخته شده تالاب های بین المللی بود. این تالاب علاوه بر اینکه یکی از مهمترین زایشگاه های ماهیان ارزشمند دریای خزر در ناحیه جنوب غربی این دریا به شمار می رود، نقش بسزایی در حفظ محیط زیست شمال کشور و شهرهای پیرامون خود داشته است.

روزنامه ابتکار با انتشار عنوان رفع ابهام از «ارشاد» در انتظار آینده نزدیک، آورد: ماجرای استعفای علی جنتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در هفته گذشته به سوژه ای جالب توجه تبدیل شده است. در حالی که هنوز درباره صحت و سقم موضوع استعفا هیچ تایید و یا رد از مجاری رسمی انجام نشده است، کار حتی به گمانه زنی درباره انتخاب جانشین وزیر و یا تعیین سرپرست برای وزارتخانه نیز کشیده است.در شرایطی که گفته می شود احتمالا جلسه هیات دولت تکلیف وزارت ارشاد را مشخص کند، علی جنتی دیروز برای اولین بار به خبر استعفایش واکنش نشان داد و البته در پاسخ به سوال های خبرنگاران در این باره، تنها به پاسخ های کلی و مبهم بسنده کرد و همه چیز را به آینده نزدیک وا گذاشت. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره رفتن و نرفتنش از وزارت ارشاد گفت: چند روز صبر کنید تا نتیجه مشخص شود.

این روزنامه با درج عنوان انتظامی، نماینده مدیران مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، نوشت: دبیر هیات نظارت بر مطبوعات با اعلام میزان مشارکت 52 درصدی مدیران مسئول در انتخابات الکترونیکی نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات گفت: 1565 نفر در انتخابات شرکت کردند. به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات، سید علاءالدین ظهوریان با اعلام این خبر افزود: از میان 3هزار و 39 واجد شرایط، 1565 مدیر مسئول در انتخابات شرکت کردند که از این میزان، حسین انتظامی با کسب حدود 72 درصدآرا یعنی 1126 رای به عنوان نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت انتخاب شد. وی همچنین محمود اسعدی با 76 رای، محمد فاضلی مصلح آبادی با 37 رای، نسرین ابراهیمی ساعتی با 34 رای را نفرات بعدی اعلام کرد. به گفته دبیر هیات نظارت بر مطبوعات، 94 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی پس از انتخابات الکترونیکی نیز به برگزاری به شیوه الکترونیکی رای داده اند. شانزدهمین دوره انتخاب نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات، دیروز یکشنبه 25 مهرماه از ساعت 10 آغاز و تا ساعت 17.30 تمدید شد.

روزنامه ابتکار با بررسی عنوان سعی کرده ایم حضور مدیران حداقلی باشد نه رژه ای، می نویسد: به گزارش ایسنا، نشست خبری تشریح برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه های کتاب فرانکفورت و بلگراد یکشنبه 25 مهرماه با حضور سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیرمسعود شهرام نیا مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و مهرداد آگاهی مدیرکل همکاری های فرهنگی و هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. صالحی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در طول سالیان گذشته از بخش دولتی و رسمی مدیرانی به نمایشگاه های بین المللی رفته اند و آیا تا به حال کتاب و یا جزوه ای از تجربیات این افراد منتشر شده که در آینده بتوان براساس آن ها عملکردها را بررسی کرد، گفت: این مسئله و دغدغه درستی است که ما باید به طور سالانه گزارش هایی از عملکرد خود در این نمایشگاه ها داشته باشیم. البته ما در این چند سال سعی کرده ایم از سوی وزارت ارشاد حضور افراد و مدیران را به حداقل برسانیم نه رژه ای.

این روزنامه سرمقاله را به عنوان «سکوت زنگنه ابهام های آزادگان را بیشتر می کند» به قلم محمدصادق جنان صفت اختصاص داد.
«طرحی برای «مینو خالقی»ها»، «معلق میان روستا ماندن و شهر شدن»، «ادغام علیه زمین سبز» و «بسته شدن در باغ سبز» از دیگر عنوان های روزنامه ابتکار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: