کد خبر: ۸۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 17 October 2016
در حال حاضر 140 دستگاه دولتی، نهاد عمومی و برخی بنیادها از خدمت سربازان استفاده می کنند بنابراین اگر دستگاهی با محوریت محرومیت زدایی کشور طرحی برای استفاده از ظرفیت سربازان ارائه کند ستاد کل نیرو های مسلح از آن استقبال می کند و با دولت هم در این زمینه توافقی داشته ایم خوشبختانه با توجه به شمار دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانیم نیروهای موردنظر را در اختیار دولت قرار دهیم.
روزنامه ایران در شماره دوشنبه 26 مهر در تیتر یک به سخنان سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد و از قول وی نوشت: در حال حاضر 140 دستگاه دولتی، نهاد عمومی و برخی بنیادها از خدمت سربازان استفاده می کنند بنابراین اگر دستگاهی با محوریت محرومیت زدایی کشور طرحی برای استفاده از ظرفیت سربازان ارائه کند ستاد کل نیرو های مسلح از آن استقبال می کند و با دولت هم در این زمینه توافقی داشته ایم خوشبختانه با توجه به شمار دارندگان مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانیم نیروهای موردنظر را در اختیار دولت قرار دهیم.

این روزنامه با انتشار عنوان شمارش معکوسِ حمله به «موصل»، آورد: نیروهای اطلاعات و عملیات الحشد الشعبی بامداد دیروز یکشنبه اعلام کردند، عملیات شناسایی و اطلاعاتی خود را در محورهای اصلی موصل به پایان رسانده اند و شمارش معکوس برای آغاز عملیات نظامی در موصل آغاز شده است. احمد الاسدی، سخنگوی نیروهای بسیج مردمی عراق نیز اعلام کرد، الحشدالشعبی با 9 هزار نفراز جنگجویان سُنی و 5 هزار نفر از نیروهای اقلیت ها اعم از مسیحی، ترکمان، ایزدی و شبک وارد جنگ موصل می شود. چند ساعت قبل از اینکه حشد الشعبی خبر پایان عملیات شناسایی در موصل را رسماً اعلام کند، حیدرالعبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق با فرماندهان الحشد الشعبی در مورد آخرین تحولات موصل یک نشست فوق العاده برگزار کرده بود. او حضور نیروهای حشدالشعبی در عملیات موصل را یک ضرورت دانسته بود.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان تکذیب تحریم مجدد نفتکش های ایران، نوشت: شرکت ملی نفتکش ایران اخبار منتشر شده درباره تحریم مجدد این شرکت و سهامداران آن را توسط اتحادیه اروپا قویاً تکذیب کرد. به گزارش روابط عمومی این شرکت، طی چند روز گذشته خبری در رسانه‎ های کشور تحت عناوین مختلفی از جمله تحریم سنگین اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش و سهامداران این شرکت منتشر شد که نه تنها از نظر فنی با اشکال همراه است، بلکه بدون هیچ گونه کارشناسی و بررسی تخصصی در ارتباط با صحت مطالب عنوان شده، منعکس شده است. در این ارتباط لازم به ذکر است که شرکت ملی نفتکش ایران در اکتبر 2012 همانند بسیاری دیگر از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی، در فهرست تحریم‎ های اتحادیه اروپا قرار گرفت که در این راستا با طرح دعوی در دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، علیه شورای این اتحادیه در سپتامبر 2014 موفق به اخذ رأی لغو تحریم‎ های اروپا علیه خود شد. پس از آن شورای اتحادیه اروپا مجدداً در فوریه 2015 (قبل از اجرایی شدن برجام) با دلایل واهی این شرکت را مجدداً در فهرست تحریم ‎های خود قرار داد که با اجرایی شدن برجام، مصوبه مربوط به قرار گرفتن مجدد این شرکت در فهرست تحریم‎ ها، ابطال شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان امام(ره) با پذیرش قطعنامه، بن بست شکنی کردند، آورد: سرلشکر فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح در گفت وگویی به پرسش هایی درباره نقش قرارگاه خاتم الانبیا و نیز روایت های مطرح درباره پایان جنگ درباره روایت آیت الله هاشمی رفسنجانی از نگاه امام نسبت به پذیرش قطعنامه 598 با تأکید بر اینکه «هاشمی جزو یاران انقلاب اسلامی و مبارزین بود و تا زمان حضرت امام(ره) هم برداشت عمومی از رفتار ایشان این بود که سعی می کنند منویات حضرت امام را عمل کنند. البته در طیف خودشان حرکت می کردند»، گفت: «به عنوان فرمانده جنگ تحلیل شان این بود که ما باید یک پیروزی مهم به دست بیاوریم و با تکیه به آن پیروزی مهم جنگ را تمام کنیم، پس یک طرح برای اینکه جنگ تمام شود، داشتند.» وی در ادامه با بیان اینکه «این یک کار سیاسی بود و یک پروسه ای هم داشت تا به نتیجه رسید و آقای هاشمی هم مسئولش بود»، گفت: «حضرت امام(ره) دیدند که در واقع فرماندهی جنگ با دو برنامه دفاعی که از طریق مدیران اقتصادی کشور و فرماندهان نظامی تهیه کرده به ایشان می گوید که امکان ادامه جنگ نیست. دشمن هم دارد بسیج می شود و فشار می آورد. ملت هم 8 سال جنگ را با تمام ایثار و فداکاری و مردانه اداره کردند. لذا امام برایشان حجت تمام شد که باید قطعنامه را بپذیرند تا جنگ خاتمه پیدا کند و این بن بست شکسته شود.»

استفساریه قانون انتخابات راهی «مجمع تشخیص» شد؛ عنوان دیگر روزنامه ایران محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: نمایندگان مجلس بر مصوبه خود برای استفساریه قانون انتخابات اصرار کردند. این استفساریه پیشتر توسط شورای نگهبان رد شده بود و با رأی مجدد مجلس به آن در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار خواهد گرفت. بر اساس مصوبه مجلس که ناظر به تبصره 4 ماده 52 قانون انتخابات مجلس است، شورای نگهبان نمی تواند پس از اعلام صحت انتخابات حوزه انتخابیه مربوطه، صلاحیت منتخب را رد و به این وسیله آرای او را باطل کند. شورای نگهبان روز بیستم شهریورماه مخالفت خود را با این مصوبه اعلام کرده بود. در آن زمان عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در مورد علت مخالفت شورای نگهبان گفت که این طرح «درصدد کاهش اختیارات شورای نگهبان» بوده است. به گفته سخنگوی شورای نگهبان، این طرح به دلیل محدود کردن «حق اظهار نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدهای مجلس»، خلاف اصل 99 قانون اساسی تشخیص داده شد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «بخشنامه بانک مرکزی خطاب به بانک ها: مبادلات بانکی با تمام دنیا مجاز است، جز امریکا»، «شب درخشش سینمای ایران در اروپا و امریکا»، «رئیس دفتر موسیقی صدا و سیما: اوج و فرود موسیقی در رسانه ملی»، «پارکبان یا پارکومتر؟! مسأله این است/ فروش حاشیه خیابان برای پارک خودرو» و «گزارش «ایران» درباره نذورات محیط زیستی یک وکیل دادگستری» را منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: