کد خبر: ۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - 15 October 2016
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بااشاره به ارائه تنها یک گزارش مبنی بر فرونشست درخطوط راه آهن گفت: تاکنون گزارش دیگری مبنی برمشاهده فرونشست در سایر خطوط راه آهن اعلام نشده است.

محمدشکرچی زاده درگفت و گو با مهر، افزود: کارشناسان مرکز تحقیقات به منطقه مورد نظر مراجعه کرده و روش های پیشگیرانه را برای کاهش خسارت، اجرایی کردند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و مطالعه کارشناسان و اعلام فرونشست، راه آهن سرعت حرکت قطارهای این خط را در اطراف محل ایجاد ترک های فرونشست کاهش داد و به همراه آن مقاوم سازی حوالی خط راه آهن در دستور کار قرار گرفت.

به گفته رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، روش هایی برای مقاوم سازی منطقه فرونشست، اعمال شده تا احتمال وقوع مشکل در این منطقه کاهش یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تغییر مسیر خط راه آهن مشکل و هزینه بر است و مسایلی از جمله بسته شدن مسیر در زمان ساخت خط جدید را به همراه دارد،  مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی با همکاری راه آهن تلاش می کند تابا ارائه برخی روش های مقاوم سازی، ادامه فعالیت خط کنونی را مقدور کند.

شکرچی زاده پیش از این اعلام کرده بود که برای مدتی قطارهای عبوری از مسیر این خط راه آهن از ۲۰ کیلومتر قبل از نقطه تقاطع ریل با فرونشست تا ۲۰ کیلومتر بعد از آن، سرعت خود را کاهش داده تا حرکت مسیر قطار موجب تشدید فرونشست نشود.
برچسب ها: راه آهن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: