کد خبر: ۸۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
رئیس سازمان هواشناسی تاسیس 200 ایستگاه ویژه گرد و خاک سنجی را در کشور ضروری دانست و گفت که یکصد میلیارد ریال اعتبار برای این کار نیاز است.
داود پرهیزکار روز دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا در ساری افزود : در حال حاضر شبکه پایش پدیده گرد و خاک کشور کامل نیست ولی با توجه به وضعیت ریزگردها در کشور این کار ضروری است.

وی با اشاره به این نکته که ریزگرد در ادبیات کشور همان گرد و خاک است ، گفت : در سال های اخیر تعداد رخدادهای گرد و خاک کشور زیاد شد و حساسیت خاصی نیز در دولت یازدهم برای حل این مشکل به وجود آمده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت : سازمان هواشناسی نیز به صورت تخصصی تر وارد عمل شده است و هم اکنون پیش بینی وضعیت گرد و خاک را در مدل های مختلف پردازش و اطلاع رسانی می کند.

وی به فعالیت چهار هزار و 500 ایستگاه هواشناسی در کشور اشاره کرد و افزود : هم اکنون اطلاعات این ایستگاهها به شکل برخط به سازمان مرکزی ارائه و سپس در مدل های مختلف پردازشی ، پیش آگاهی و پیش بینی به جامعه هدف اطلاع رسانی می شود.

پرهیزکار پایش کامل وضعیت هوای کشور را نیازمند افزایش تعداد ایستگاه هواشناسی دانست و گفت که با توجه به کوهستانی بودن بخش زیادی از وسعت کشور ، به یکهزار و 500 تا چهار هزار ایستگاه جدید نیاز داریم.

وی با تاکید بر این که در برنامه پنج ساله ششم توسعه به افزایش ایستگاههای هواشناسی کشور توجه شده است ، افزود : امروز اطلاعات هواشناسی برای مردم جامعه ما کاربردی شده است و توسعه هواشناسی کاربردی راهداری و جاده ای هم اکنون با پیش بینی ' خرد مقیاس کوتاه مدت ' در حال اجراست.

رئیس سازمان هواشناسی کشور از راه اندازی هواشناسی کاربردی کشاورزی به صورت نسخه خودکار در آینده نزدیک خبر داد و بیان داشت : در این روش پایش اطلاعات ، پیش آگاهی و پیش بینی هواشناسی کشاورزی برای تمام کشاورزان و مسئولان این بخش مهم اطلاع رسانی می شود.

وی با اعلام این که در حال حاضر پیش بینی بلند مدت هواشناسی سه تا پنج ماهه است ، گفت: صحت پیش بینی هواشناسی کشور 70 تا 80 درصد و برابر با استاندارد جهانی است.
به گزارش ایرنا ، رئیس سازمان هواشناسی کشور به منظور معرفی مدیرکل جدید هواشناسی مازندران به این استان سفر کرد .

سید محمدرضا رضوی امروز در نشستی با حضور مسئولان استانی و مدیران و جمعی از کارکنان هواشناسی مازندران به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی استان معرفی و از خدمات نوربخش داداشی در این سمت قدردانی شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: