کد خبر: ۸۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 10 October 2016
نیویورک تایمز یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از ارائه خدمات تلفن همراه یک شرکت آمریکایی در همکاری با رایتل به خطوط موبایل آمریکایی در ایران خبر داده است. در این گزارش گفته شده که از چندی پیش تا کنون موبایل های آمریکایی در ایران آنتن می دهد.
 روزنامه ابتکار در شماره دوشنبه 19 مهر به آنتن دهی اپراتورهای آمریکا در ایران اشاره کرد و نوشت: نیویورک تایمز یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از ارائه خدمات تلفن همراه یک شرکت آمریکایی در همکاری با رایتل به خطوط موبایل آمریکایی در ایران خبر داده است. در این گزارش گفته شده که از چندی پیش تا کنون موبایل های آمریکایی در ایران آنتن می دهد.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان ارشاد تاب نیاورد، اختصاص داد و آورد: برنامه ای توسط وزارت ارشاد و به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم برگزار شد و به زعم بسیاری با آنچه به عنوان کنسرت شناخته می شود تفاوت بسیاری داشته ولی با این حال مسئله ساز شد. اما چند روز بعد از اجرای این گروه، اخطارها از قم به سوی وزارت ارشاد و وزیر فرهنگ مخابره شد. 

آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه مطالبی که می گویم از طرف خودم است و از طرف جامعه مدرسین نیست، اظهار داشت: «به وزیر ارشاد ناصحانه می گویم برنامه و روشی که شما در پیش گرفته ای سبب تضعیف دولت است و اکثر اقدامات شما مشتمل بر منکرات است که نمی دانم توجه دارید یا نه. از رئیس جمهور می خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند.» مدیر کل ارشاد قم، بعد از ماجرای آنچه که به زعم برخی از فضلای حوزه عملیه کنسرت موسیقی بوده تحت فشار برای کناره گیری از این اداره قرار گرفت. به طوری که در همان روزهای نخست آیت الله یزدی در نشست خبری خود در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت مدیر کل ارشاد «باید» استعفا کند. وی در همین رابطه می گوید: «مدیرکل ارشاد باید استعفا دهد و از قم برود.»

روزنامه ابتکار با انتخاب عنوان تحول ادبیات شیعه با تلفیق واقعیت و تخیل اتفاقات کربلا، می نویسد: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس اتفاقات روز عاشورا را تلفیقی از حماسه و عرفان دانست و گفت: کربلا و یادآوری مصیبت هر یک از یاوران امام حسین(ع) انسان را به عالم دیگری می برد. حادثه کربلا را ادبیاتی جهادپرور است. این که پس از 14 قرن هر ساله در محرم و صفر همه جا در سرزمین های شیعه نشین سیاهپوش می شود و شب و روز حماسه کربلا بیان می شود، حکایت از صداقت آن حرکت برای بیداری انسان های آزاده به ویژه مظلومان جهان دارد. هاشمی رفسنجانی به تاریخ نویسی های حمیدبن مسلم و چند نفر دیگر از راویان کربلا اشاره کرد و افزود: آنچه که امروز با تلفیق واقعیت و تخیل از اتفاقات کربلا داریم، ادبیات شیعه، اسلام و حتی ملت های ستمدیده را متحول کرد.

این روزنامه با اشاره به عنوان امنیت ایران پایدار است، نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با یادآوری اینکه امنیت کشور ما به موجب حمایت مردم از نظام و انقلاب است، افزود: همه معاندین و دشمنان اطراف از پول، سیاست ،تجهیزات و تجربه برای ایجاد ناامنی در کشور بهره می گیرند و این گفته براساس اسناد و اعترافات گرفته شده است اما به رغم همه این ها نتوانسته اند امنیت را خدشه دار کنند.رحمانی فضلی عنوان کرد: همواره مردم در صحنه عمل در کنار سپاه و نیروی انتظامی بوده اند و امنیت کشور را مدیون آن ها هستیم براین اساس می توانیم بگویم امنیت در کشور از نوع پایدار است.وی تصریح کرد: با تدابیر ناجا و وزارت کشور ، تجربه نوین سازماندهی مردم در امنیت با موفقیت آزمون شده است که در این راستا دستورالعمل هایی آماده شده براین اساس این سرمایه اجتماعی را پای کار امنیت می آوریم.

آزادی موقت احسان مازندرانی؛ عنوان دیگر روزنامه ابتکار محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: احسان مازندرانی روزنامه نگار و مدیر مسئول سابق روزنامه فرهیختگان پس از 18 روز اعتصاب غذا دیروز به طور موقت از زندان آزاد شد. وکیل احسان مازندرانی ، هوشنگ پوربابایی با اعلام خبر آزادی احسان مازندرانی، با اشاره به اعتصاب غذای موکلش و انتقال وی به بیمارستان، گفت: امید است آزادی موکلم با توجه به مقررات مندرج در قانون مجازات اسلامی، منجر به آزادی مشروط وی شود.پوربابایی تصریح کرد: ما درصددیم با توجه به ماده 58 قانون مجازات اسلامی و با لحاظ اینکه موکل تقریبا نیمی از محکومیت خود را در زندان گذرانده، بتواند از آزادی مشروط بهره مند شود و با لحاظ بیماری که هم اکنون به آن مبتلاست از این فرصت قانونی استفاده کرده تا وی بتواند به وضعیت جسمانی خود رسیدگی کند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «نویسندگی با دل پر»، «اعدام لازم نیست؟» و ««هاب» از حرف تا عمل» را به چاپ رساند و در ستون سرمقاله عنوان «جنگ بلاتکلیف در سوریه» به قلم جلال خوش چهره را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: