کد خبر: ۸۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - 05 October 2016
تنها دو روز تا تعیین تکلیف جایزه صلح نوبل باقی مانده است و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برای دومین بار در فهرست نامزدان دریافت این جایزه قرار گرفته است. اسوین مورخی که جایزه صلح نوبل را دنبال می کند، حالا فکر می کند که جایزه صلح نوبل به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی برای خاتمه دادن به تحریم های تهران در عوض محدودکردن برنامه هسته ای اش داده خواهد شد.
  روزنامه شرق در شماره چهارشنبه 14 مهر نوشت: تنها دو روز تا تعیین تکلیف جایزه صلح نوبل باقی مانده است و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان برای دومین بار در فهرست نامزدان دریافت این جایزه قرار گرفته است. اسوین مورخی که جایزه صلح نوبل را دنبال می کند، حالا فکر می کند که جایزه صلح نوبل به توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی برای خاتمه دادن به تحریم های تهران در عوض محدودکردن برنامه هسته ای اش داده خواهد شد.

این روزنامه با اشاره به عنوان قرارداد نفتی روحانی با ستاد اجرائی فرمان امام (ره)، در تشریح تیتر یک، آورد: رئیس ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی کنار وزیر نفت ایستادند تا بالاخره اولین قرارداد از نسل جدید قراردادهای نفتی ایران امضا شود؛ قراردادی که پس از یک سال کشمکش، دیگر نه قرارداد موسوم به آی پی سی که یک قرارداد بیع متقابل پیشرفته است. صبح دیروز شرکت ملی نفت ایران، چارچوب کلی قراردادی به ارزش دو میلیارد و ٢٠٠ میلیون دلار را با شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا برای افزایش ضریب بازیافت سه میدان نفتی یاران، مارون و کوپال امضا کرد تا ٧٥ هزار بشکه به تولید ایران اضافه شود.
دوئل مکتوب بر سر فساد، از دیگر عنوان های روزنامه شرق است، در تشریح این خبر می خوانیم: هربار که ماجرای املاک نجومی و واگذاری های شهرداری تهران مطرح می شود، نامی هم از غلامحسین کرباسچی برده می شود و او هر بار برای ادعاهای مطرح شده پاسخ کتبی ارسال می کند. این بار هم پاسخی را به مصاحبه عباس سلیمی نمین داده است. سلیمی نمین در مصاحبه ای که چند روز پیش با خبرگزاری ایرنا انجام داده بود، مطالبی را درباره موضوع واگذاری املاک شهرداری گفته و گریزی هم به ماجرای شهرداری کرباسچی زده بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان نامه مطهری به آیت الله یزدی، می نویسد: نایب رئیس مجلس، در نامه ای خطاب به رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رویکرد او درباره مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی را هضم نشدنی دانست و گفت چنین اظهاراتی عده ای را از دین گریزان می کند. در نامه علی مطهری خطاب به آیت الله یزدی، آمده است: «آیت الله یزدی دامت برکاته، با اهدای سلام و تحیت، درخصوص بازی فوتبال ایران و کره جنوبی در عصر تاسوعا، روشن است که بهتر بود این بازی به زمان دیگری موکول می شد. اما اکنون که امکان این امر وجود ندارد و لغو این بازی هم خسارت های جبران ناپذیر برای کشور دارد، به نظر می رسد که ابراز حساسیت بیش ازحد نسبت به این موضوع، امری ضدتبلیغ دین به شمار می رود».

روزنامه شرق با درج عنوان دیدار مقام معظم رهبری با فرماندهان نیروی انتظامی، نوشت: حضرت آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری، ظهر دیروز (سه شنبه) به مناسبت روز نیروی انتظامی در دیدار با فرماندهان و مسئولان این نیرو، «امنیت» را یکی از ارکان اساسی رشد و پیشرفت کشور خواندند و با تأکید بر نقش مهم نیروی انتظامی در برقراری امنیت خاطرنشان کردند: «توانایی ها و آمادگی های نیروی انتظامی و عزم و ایمان کارکنان آن باید روزبه روز ارتقاء پیدا کند».

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «طرح باهنر برای انتخابات 96: ناکامان انتخاباتِ قبل این بار نیایند»، «جیم جارموش: برای جهان بیانیه صادر نمی کنم»، «فاضل میبدی: جای آقای احمدی نژاد موزه های تاریخ است»، «در تماس با دفتر رئیس مجلس مشخص شد: لاریجانی در کنسرت «عقیلی» نبوده»، «توضیحات عطریانفر درباره یک مصاحبه» و «گفت وگو با ستاره ایران در جام جهانی فوتسال: به عشق مردم بود و بس» پرداخت و در ستون سرمقاله عنوان «الزامات بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی» نوشته بایزید مردوخی اقتصاددان را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: