کد خبر: ۸۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، با تأکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه علمیه «پر مغز و صاحب علم و پویا و نوآور و آشنا با نیازهای روز» به منظور امتداد معارف و احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و اعماق جامعه گفتند: یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه ریزی بلندمدت، دقیق و زمانبندی شده براساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است .
 روزنامه اطلاعات در شماره دوشنبه 12 مهر در تشریح تیتر یک، نوشت: آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، با تأکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه علمیه «پر مغز و صاحب علم و پویا و نوآور و آشنا با نیازهای روز» به منظور امتداد معارف و احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و اعماق جامعه گفتند: یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه ریزی بلندمدت، دقیق و زمانبندی شده براساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است .

این روزنامه با اشاره به عنوان افتتاح 170 مسجد و مرکز فرهنگی در تهران و شهرستان ها با حضور رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، آورد: مراسم بهره برداری از 170 مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت، اهدا شده از سوی مقام معظم رهبری به مناطق محروم سراسر کشور با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از مسئولان کشوری برگزار شد. در این مراسم آقای محمدی گلپایگانی با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و تقارن این مراسم با محرم الحرام گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)با خدا معامله و جان خود و کودک شش ماهه اش را تقدیم او کرد و ما نیز اگر می خواهیم خدا به ما نظر لطف داشته باشد، باید به اهل بیت (ع) متصل شویم.

دکتر ظریف: برابر زیاده خواهی ها با قدرت می ایستیم، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات است، در تشریح این خبر می خوانیم: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در مجلس و در پاسخ به سئوالات نماینده مشهد گفت: هر روز وزیر خارجه آمریکا در برابر موجی از انتقاد در آمریکا قرار دارد که تبدیل به فروشنده سیار ایران شده اید. این افتخار ملت ایران است؛ حکومتی که هر روز به این سو و آن سو می رفت و با کمال افتخار برای ارتباط با جمهوری اسلامی هزینه ترسیم می کرد، امروز ناگزیر است اعلام کند که من تحریمی باقی نگذاشتم. ظریف تأکید کرد: باید اینها را به عنوان نقاط قوت برجام و رهبری بشناسیم و اجازه نخواهیم داد هیچ یک از طرف های برجام از حدودش تخطی کند. ما با کمال قدرت و شجاعت در برابر زیاده خواهی ایستادگی می کنیم. برجام فقط برای حل مسأله هسته ای بود.

این روزنامه با انتخاب عنوان منازعات جاری در منطقه هیچ ارتباطی با مسائل قومی یا مذهبی ندارد، از قول حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه می نویسد: همواره تاکید کرده ایم که منازعه جاری در منطقه، یک منازعه و اختلاف سیاسی است و هیچ ارتباطی با منازعه های طایفه ای، مذهبی و نژادی بین اجزای مختلف جوامع، قومیت ها و مذاهب وجود ندارد. بحران های جاری در منطقه و درگیری های داخلی در کشورها و بین امت اسلامی، یک درگیری انحرافی است که بزرگترین برنده این وضع، رژیم صهیونیستی است و این رژیم همواره سعی می کند مسأله اشغال فلسطین و تحقق نیافتن حقوق اولیه ملت فلسطین را به مسائل جدید و صورتبندی جدیدی از منازعات تبدیل کند.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان سرمایه گذاری در گردشگری، اساس اقتصاد مقاومتی است، نوشت: اسحاق جهانگیری در همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی که صبح دیروز در سالن اجلاس سران برگزار شد ، گفت: در فضای گشایش سیاسی در روابط بین الملل شرایط خوبی برای سرمایه گذاری خارجی به منظور توسعه گردشگری ایجاد شده است. وی با بیان اینکه برنامه های اقتصادی دولت مکمل سیاست اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری است خاطر نشان کرد: دولت راهبرد توسعه گردشگری بین الملل را به عنوان افق جدیدی برای آرایش نقش های سیاسی و پیشبرد دیپلماسی در فرآیند تقویت صلح و تفاهم برگزیده است.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «رهبر معظم انقلاب: سبک زندگی شهیدان را باید برای نسل های آینده ترسیم کنیم» و «ارتش آمریکا: ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه به جنگ جهانی می انجامد» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: