کد خبر: ۸۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
در پی افزایش انتقادها از اقدام یکطرفه پلیس راهور در متوقف کردن طرح کاهش، دیروز سردار تیمور حسینی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که ثبت مکانیزه جرایم مربوط به طرح کاهش از 5 روز دیگر یعنی شنبه 17 مهر آغاز می شود.
 روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 12 مهر به تعیین مهلت خودروهای بدون معاینه فنی اشاره کرد و نوشت: در پی افزایش انتقادها از اقدام یکطرفه پلیس راهور در متوقف کردن طرح کاهش، دیروز سردار تیمور حسینی پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که ثبت مکانیزه جرایم مربوط به طرح کاهش از 5 روز دیگر یعنی شنبه 17 مهر آغاز می شود.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان شناسایی 400 مدیر با حقوق بالای 20 میلیون تومان، اختصاص داد و نوشت: گزارش دیوان محاسبات مجلس درباره حقوق های نجومی 4 ماه پس از دستور علی لاریجانی، رئیس مجلس سرانجام در صحن علنی مجلس قرائت شد. 397 نفر از مدیران تا زمان افشای حقوق های نجومی ماهانه بیش از 20 میلیون تومان حقوق می گرفته اند که برای آنها در دیوان محاسبات پرونده تشکیل شده است. علی لاریجانی رئیس مجلس به دنبال قرائت گزارش و آمار ارائه شده در آن بود که گفت: «از بین 100 هزار مدیری که هم اکنون در کشور خدمت می کنند حدود 390 تا 400 مدیر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات پرونده ای را برای هر یک از آنان تشکیل داد و فقط 5 میلیارد تومان تاکنون از حقوق های نامتعارف پرداخت شده به خزانه مسترد شده است و مابقی این ارقام هم باید مسترد شوند. 

روزنامه همشهری با اشاره به عنوان نیاز حوزه علمیه به تدوین طرح تحول، آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، حوزه علمیه را از حکومت اسلامی انفکاک ناپذیر دانستند و با تأکید بر نیازمندی حکومت اسلامی به حوزه علمیه «پرمغز و صاحب علم و پویا و نوآور و آشنا با نیازهای روز» به منظور امتداد معارف و احکام اسلامی در ابعاد مختلف زندگی و اعماق جامعه گفتند: یکی از نیازهای مهم حوزه علمیه در شرایط کنونی، «تدوین طرح تحول» در حوزه و برنامه ریزی بلندمدت، دقیق و زمان بندی شده براساس این طرح تحول و اهداف مورد نظر است. ایشان با تأکید بر اینکه برنامه ریزی های حوزه علمیه در بخش های مختلف به ویژه دانش آموختگی و دانشوری، اجرایی و عرصه حکومت باید با هدف پشتیبانی و تغذیه ارتباط با حکومت اسلامی باشد، افزودند: حوزه علمیه پشتوانه اقامه حکم اسلامی است، بنابراین اگر حکومت اسلامی، حکم اسلامی را به خوبی اجرا کند، حوزه علمیه باید با تمام وجود از آن حمایت کند و اگر دچار اشتباه می شود، تذکر دهد. 

این روزنامه با انتخاب عنوان تمجید شهردار مونترال از دستاوردهای شهرداری تهران، نوشت: توافقنامه همکاری میان شهرداری تهران و متروپلیس(انجمن کلانشهرهای مهم جهان) صبح دیروز در برج میلاد به امضا رسید. در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد محمدباقر قالیباف شهردار تهران و دنیس کودر شهردار مونترال که همزمان ریاست متروپلیس را نیز برعهده دارد، حضور داشتند. این یادداشت تفاهم ظرف 10 روز آینده در نشست شهرداران کلانشهرهای جهان در بوگوتا برگزار می شود، نهایی خواهد شد. دنیس کودر ضمن قدردانی از شهردار تهران به خاطر نگاه و برنامه های عمیق وی برای آینده شهر تهران، تصریح کرد: در زمان حضورم در تهران شاهد بودم که چه تغییرات قابل توجهی در تهران رخ داده است.

نیمی از کشور زیر ریزگرد؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: اول مدارس و دانشگاه ها و بعد هم ادارات و حالا هم فرودگاه. این روزها خبر ریزگردها با خبر تعطیلی گره خورده است. اگر تا دیروز نفس خوزستان و سیستان و بلوچستان از ریزگردها به شماره افتاده بود حالا بحران گرد و خاک مردم 28 استان کشور را تهدید می کند. تعطیلی چند باره مدارس در هیرمند استان سیستان و بلوچستان، گچساران و بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد و مدارس و ادارات همه شهرهای خوزستان، لغو پروازها در 3 استان بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان و ایجاد مشکلات تنفسی در استان های دیگر چون مرکزی، چهارمحال و بختیاری، ایلام و کرمانشاه در روزهای گذشته نتیجه بروز دوباره ریزگردهاست. مردم استان های مختلف کشور همچنان درگیر مهمان های ناخوانده ای هستند که از 10سال پیش پا به خانه و کاشانه شان می گذارد.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: بازار مسکن فعلا رونق نمی گیرد»، «پاسخ مجلس به فضاسازی علیه شهرداری»، «خادم ایرانی حرم حضرت عباس(ع): خادم کاخ های بهشتی ام»، «قتل گردشگر ایرانی در استانبول» و «گفت و گو با کارگردان «ربوده شده»» را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «ناکارآمدی مهار تورم با نرخ بهره بالا» به قلم محمدحسین ادیب کارشناس اقتصادی را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: