کد خبر: ۸۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 03 October 2016
دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی، دیروز نخستین گزارش «همراه با اعداد و ارقام» درباره موضوع دریافتی های نامتعارف مدیران را در سه محور حقوق و مزایا، پاداش ها و وام ها ارائه کرد.
 روزنامه دنیای اقتصاد در شماره دوشنبه 12 مهر در توضیح تیتر یک، نوشت: دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی، دیروز نخستین گزارش «همراه با اعداد و ارقام» درباره موضوع دریافتی های نامتعارف مدیران را در سه محور حقوق و مزایا، پاداش ها و وام ها ارائه کرد.

این روزنامه با انتخاب عنوان پاسخ ظریف به چهار انتقاد از دستگاه دیپلماسی، آورد: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دیروز به بهارستان رفت تا به دو سوال نمایندگان پاسخ دهد؛ یک سوال در حوزه دیپلماسی اقتصادی و سوالی دیگر پیرامون برجام. این پرسش ها حاوی 4 انتقاد از محمدجواد ظریف نیز بود؛ جایگاه دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه، میزان انطباق گزارش اجرایی شدن برجام با واقعیت، تغییر معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه و مخالفت وزیر با برگزاری نمایشگاه افسانه هولوکاست. با این همه محمدجواد ظریف هرچند توانست محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را درباره تاثیر عملکرد وزارت خارجه در حوزه اقتصادی قانع کند؛ اما جواد کریمی قدوسی طراح دومین سوال از ظریف، از اظهارات او قانع نشد. هرچند جلسه دیروز مجلس در پرسش و پاسخ این نماینده مجلس و وزیر خارجه لحظاتی متشنج شد اما در نهایت مجلسی ها، در رای گیری نهایی، سوال کریمی قدوسی از ظریف را وارد ندانستند و اظهارات وزیر خارجه را قانع کننده خواندند.

روزنامه دنیای اقتصاد با بررسی عنوان نسخه جهانی مسکن ارزان، نوشت: سازمان ملل متحد از نسخه جهانی مسکن ارزان قیمت رونمایی کرد. سازمان ملل در بیانیه ای به مناسبت روز جهانی اسکان بشر- مصادف با اولین دوشنبه اکتبر هر سال- هسته مرکزی شهرها را مناسب ترین گزینه مکانی ساخت مسکن ارزان قیمت اعلام کرد. اجرای این الگوی جدید بنا بر اعلام سازمان ملل، مستلزم انسجام و تداوم یک سیاست عمومی در راستای ساخت مسکن متناسب با درآمد و فارغ از میزان توسعه کشور یا بهای زمین است. آمارها نشان می دهد از دو سال گذشته به این سو سیاست گذاران مسکن در ایران نیز به سمت اجرای این الگو گرایش پیدا کرده اند.

برگشت بورس با موج سفته بازی، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: نماگر بورس تهران طی معاملات دیروز، پس از رشد 1.8 درصدی طی 9 روز کاری، سرانجام وارد فاز استراحت شد. امری که البته پس از رشدی نسبی، طبیعی به نظر می رسد. آنچه در بازار روز گذشته خودنمایی می کرد، بازگشت رفتارهای سفته بازانه به بازار بود. از ابتدای مهرماه، همزمان با رشد ارزش معاملات روزانه، توجه فعالان بازار دوباره به سهام شرکت های بزرگ تر جلب شده بود؛ اما در روز گذشته و از نیمه های ساعات کار بازار، تحرکاتی مبنی بر بازگشت تقاضا در گروه های کوچک تر (که راحت تر دست خوش سفته بازی قرار می گیرند) مشهود بود.

روزنامه دنیای اقتصاد در ستون سرمقاله عنوان «پارادوکس نرخ بهره » به قلم پویا جبل عاملی، در ستون تحلیل عنوان «جعبه سیاه افت درآمدهای نفتی» و در ستون گفت و گو عنوان «دو فرصت اقتصادی نفت ارزان» را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: