کد خبر: ۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - 02 October 2016
بعد از سه دهه تهاجم به سراغ هنرمند ایرانی رفتند تا شخصیت او را از بین ببرند با وعده های وسوسه انگیز هنرمندان را تشویق به حضور در عرصه های دیگر می کنند. اگر هنرمندان مقاومت کنند، به سراغ خانواده اش می روند و با شبکه های مجازی شخصیتش را مورد هجوم قرار می دهد، هنرمندان با مقاومت راه هجوم دشمن را بسته اند.
روزنامه رسالت در شماره یکشنبه 11 مهر با اشاره به سخنان رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، از قول وی نوشت: بعد از سه دهه تهاجم به سراغ هنرمند ایرانی رفتند تا شخصیت او را از بین ببرند با وعده های وسوسه انگیز هنرمندان را تشویق به حضور در عرصه های دیگر می کنند. اگر هنرمندان مقاومت کنند، به سراغ خانواده اش می روند و با شبکه های مجازی شخصیتش را مورد هجوم قرار می دهد، هنرمندان با مقاومت راه هجوم دشمن را بسته اند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان دولت نقشه مهندسی فرهنگی کشور را اجرا نمی کند، به نقل از حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان اختصاص داد و آورد: رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، درباره خسارت های عدم اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اظهار داشت: مهم ترین وجه انقلاب ما، حیث فرهنگی آن است. 

مهم ترین تفاوت انقلاب ما با انقلاب های دیگر در فرهنگی بودن این انقلاب است. اساس انقلاب ما، انقلابی فرهنگی است، اگرچه ابعاد سیاسی و اقتصادی و دیگر مسائل مختلف نیز در انقلاب وجود دارد، اما ما اعتقاد داریم که روح و جوهر انقلاب ما مباحث فرهنگی است. وی افزود: وقتی می گوییم که انقلاب ما یک انقلاب دینی است، خیلی عمیق تر از انقلاب فرهنگی بار معنایی دارد. طبیعی است که وقتی در کشوری انقلاب می شود، ساختارها تغییر می کنند و ارزش ها متفاوت می شوند، حتماً در مباحث فرهنگی نیز تغییراتی ایجاد می شود، البته سرعت بخشی از تغییرات بیشتر است و سرعت بخش دیگری از تغییرات به دلیل محتوای عمیق، کندتر پیش می رود. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: برداشت بنده این است که کاملاً تعمدی در دولت وجود دارد که نقشه مهندسی فرهنگی کشور مطرح نشود و به مرحله اجرا نرسد.

روزنامه رسالت با انتخاب عنوان دبه دوباره کاخ سفید، می نویسد: در حالی که رئیس جمهور کشورمان پس از بازگشت از سفر اخیر خود به نیویورک از قول ایالات متحده آمریکا مبنی بر اصلاح روند این کشور در قبال برجام خبر داد، اخیرا جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده سخنی دیگر بر زبان آورده است! نشریه پولیتیکو در گزارشی نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی با عنوان مجمع ایده های واشنگتن به میزبانی نشریه آتلانتیک با اشاره به توافق هسته ای ایران و گروه 1+5، بار دیگر از این دستاورد دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دفاع کرد و گفت که توافق در حال اجرا است و ایران به الزامات خود عمل کرده است. وی تاکید کرد: توافق هسته ای ثابت کرده است کهقابل راستی آزمایی، معتبر و شفاف است. کری در ادامه بدون اشاره به کارشکنی های واشنگتن در روند اجرای توافق هسته ای به ویژه درخصوص دسترسی ایران به نظام بانکداری بین المللی گفت: ایران به طور مرتب شکایت می کند که آمریکا به تعهدات خود طبق توافق هسته ای عمل نمی کند اما واشنگتن به تعهدات خود پایبند است.

این روزنامه با اشاره به عنوان قم جای برگزاری کنسرت نیست، نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی یکی از مراجع عظام تقلید در دیدار اعضای ستاد راهیان نور کشور حراست از ارزش های دینی را از اولویت های جامعه اسلامی برشمرد و اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه اسلامی باید در مرحله نخست با این ارزش ها آشنا شده و در مرحله دیگر برای حراست و تقویت این ارزش ها تلاش کنند. وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دنبال برپایی کنسرت نبوده است، گفت: قم به عنوان پایگاه اهل بیت(ع) جای کنسرت نیست؛ اگر به دنبال خوشحالی جوانان هستید باید برای آنها کار ایجاد کرده و با تبعیت از فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی در مسیر ارزانی و فراوانی نعمت ها تلاش کنیم. 

آمریکایی ها در پهپاد پنهان کار و بمب افکن همتراز ما هستند؛ عنوان دیگر روزنامه رسالت محسوب می شود، در این مطلب می خوانیم: سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در آیین بازدید دبیر شورایعالی امنیت ملی از خطوط تولید و نمایشگاه توانمندی های پهپاد رزمی این نیرو «پهپاد صاعقه» را جدیدترین پهپاد رزمی ایران در سری سیمرغ دانست و گفت: در پهپاد پنهان کار و بمب افکن آمریکایی ها همتراز هستند. کار دفاع از کشور مانند دوچرخه سواری است که اگر بایستیم خواهیم افتاد. دشمن در مسیر دشمنی به پیش می رود و ما هم باید برای تقویت بنیه خود برای دفاع برابر دشمن، مسیر خود را ادامه بدهیم.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «جهانگیری:گیرند گان حقوق های نامتعارف، هیچ تخلفی نکرده اند»، «ایجاد قطب سوم خودروسازی با محصول 17 سال پیش رنو»، «ترامپ: کلینتون پیروز شود، شاید نتایج انتخابات را نپذیرم» و «امیرعبداللهیان: عامل اصلی مشکلات منطقه مداخلات آمریکا است» را به چاپ رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: