کد خبر: ۸۲۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
بانكداري ايراني - مدیرعامل بانک شهر قول داد بعد از انتقال فروشگاه شهروند و مجتمع شهر آفتاب، این دو دارایی جدید را از طریق پرداخت وام به خریداران واگذار کند.
  بانكداري ايراني -  مدیرعامل بانک شهر قول داد بعد از انتقال فروشگاه شهروند و مجتمع شهر آفتاب، این دو دارایی جدید را از طریق پرداخت وام به خریداران واگذار کند.

 حسین پورزرندی درباره واگذاری 60 درصد سهام فروشگاه شهروند و مجتمع شهر آفتاب به بانک شهر به نقش این بانک فرابورسی در کمک حمل و نقل عمومی و مترو تهران و سایر شهرها اشاره کرد و گفت: شهرداری تهران فعلا"منابع مالی لازم برای بازپرداخت مطالبات را ندارد. به همین دلیل پیشنهاد واگذاری فروشگاه‌ شهروند و شهر آفتاب داده‌ شده است.

این مقام مسئول در واکنش به این نکته که تملک دو دارایی اعلامی توسط بانک شهر، مصداق بنگاه‌داری و مغایر با اهداف نظام بانکی و مقررات بانک مرکزی است، توضیح داد: بعد از انتقال فروشگاه شهروند و مجموعه شهر آفتاب، این دو مجموعه را واگذار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واقعیت این است بانک شهر برنامه و علاقه برای بنگاه‌داری ندارد اما باید قادر به دریافت مطالبات باشد. برهمین اساس به شهرداری اعلام شد وجوه حاصل از فروش دو دارایی فوق را به بانک شهر پرداخت کند اما به دلیل ارزش زیاد این دو مجموعه ، درحال حاضر امکان فروش نیست.

پورزرندی افزود: قول می‌دهم بعد از نهایی شدن واگذاری این دو دارایی، اقدام به فروش با فرمولی مدنظر شود و طی آن بانک شهر به خریداران تسهیلات می دهد تا توان مالی خرید این دو مجموعه باشد.

به گفته وی علت اینکه شهرداری تهران راسا" اقدام به فروش این دو مجموعه نمی کند ناشی از درگیری مدیران شهری در اداره شهر و عدم آشنایی با چنین فعالیت‌های اقتصادی است.

مدیرعامل بانک شهر درباره نرخ سود صندوق های سرمایه گذاری بانک ها نیز گفت: این صندوق ها با مجوز بورس و بر اساس مقررات این نهاد تشکیل شده و نرخ سود آن نیز اندکی بیش از نرخ سود بانک است.

وی تاکید کرد: صندوق ها نرخ ثابت 18 درصد دارند و 1.5 تا 2 درصد نیز نرخ بازدهی در نظر می گیرند و بر این اساس نرخ سود آن بین 19.5 تا 20 درصد تعیین می شود.

پورزرندی درباره اینکه بانک مرکزی به بانک ها ابلاغ کرده که صندوق ها نیز باید تابع مقررات شورای پول و اعتبار باشند، گفت: این صندوق ها تحت مقررات بورس هستند و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد باید مسئولان بانک مرکزی و بورس در نشستی آن را حل و فصل کنند.


مدیرعامل بانک شهر درباره ساز و کار این بانک برای صدور کارت اعتباری مرابحه(کام) به متقاضیان نیز گفت: این بانک از 20 شهریور صدور این کارت ها را آغاز کرده است و به نظر می رسد این برنامه، فرصت خوبی برای نظام بانکی با هدف ساماندهی مصارف تسهیلات خرد باشد.
پورزرندی تاکید کرد: از آنجا که حقوق کارکنان شهرداری ها از طریق این بانک صادر می شود، اعتبارسنجی این مشتریان و صدور کارت به آنها در اولویت قرار دارد؛ البته از طریق شعب نیز این کارت ها به سایر مشتریان داده می شود.

وی درباره «شهرنت ها» و اینکه گفته می شود دایر کردن این کیوسک ها در سطح شهر نقض حریم شهروندی است نیز توضیح داد: ایده راه اندازی «شهرنت ها» پیش از اجرا در بانک شهر، در کانون بانک های خصوصی مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در ادامه آنها به دلیل احتمال زیانده بودن، منصرف شدند.

این مدیر بانکی با یادآوری اینکه رییس کل بانک مرکزی نیز از این ایده استقبال و در عین حال تاکید کرده بود که ریسک اجرای آن بالاست، گفت: هرچند این طرح را با ریسک بالا آغاز کردیم اما امروز که موفق شدیم، همه مخالف آن شده اند.
وی تاکید کرد: اگر کیوسک های شهرنت اندکی مزاحم مردم شده باشد یا امنیت مسیرها را به خطر انداخته باشد، آن را بر می چینیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: