کد خبر: ۸۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
وزیر دارایی اتریش در دیدار رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی در وین از افزایش 720 میلیون یورویی پوشش بیمه صادراتی اُکابه (OeKb) این کشور برای ایران از 280 میلیون یورو به یک میلیارد یورو خبر داد.
وزیر دارایی اتریش در دیدار رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی در وین از افزایش 720 میلیون یورویی پوشش بیمه صادراتی اُکابه (OeKb) این کشور برای ایران از 280 میلیون یورو به یک میلیارد یورو خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «هانس یورگ شلینگ» عصر امروز (سه شنبه) با رییس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه که به وین رفته اند، دیدار کرد.
وی در این دیدار اعلام کرد: پوشش بیمه ای اتریش برای ایران از 280 میلیون یورو به یک میلیارد یورو افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، شیلینگ افزود: اتریش علاقه مند است نسبت به تکمیل روابط بانکی خود با ایران و رفع موانع اقدام کند. همچنین این کشور همکاری های بیشتر در زمینه برقراری روابط کارگزاری با بانک های ایرانی را خواستار است.

رییس کل بانک مرکزی صبح امروز از موسسه آموزشی مشترک وین (JVI) بازدید کرد.

طی مذاکرات سیف و هیات همراه بانکی با موسسه آموزشی مشترک وین (JVI) مقرر شد از ظرفیت های این موسسه، استفاده و آموزش های لازم برای تجهیز بانک های ایران به استانداردهای روز دنیا در اختیار کشور ما گذاشته شود.

این موسسه با همکاری وزارت دارایی و بانک مرکزی اتریش و صندوق بین المللی پول، دوره های آموزشی بین المللی در زمینه استانداردهای بانکی برگزار می کند.
رییسان کل بانک مرکزی ایران و اتریش، فردا به صورت تخصصی و فنی راهکارهای همکاری مشترک را بررسی می کنند.

رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران امروز در وین به خبرنگار ایرنا گفت: بانک مرکزی اتریش حساب بانک مرکزی ایران را دوباره فعال کرده است.

«ولی الله سیف» افزود: سرعت بازگشت روابط اقتصادی به پیش از تحریم ها کمی کند است و امیدوارم در سفر کنونی من به اتریش زمینه های عادی شدن آن فراهم شود.

سیف اضافه کرد: اکنون عملیات بانکی (ایران در این کشور) براحتی انجام می شود و اتریش از کشورهای اروپایی بود که از همان آغاز (اجرای برجام) اقبال مثبتی را نشان داد و بانک های این کشور برای تنظیم و برقراری ارتباطات گذشته تلاش کردند.

به گزارش ایرنا، شامگاه بیست و ششم دی ماه 1394 با انتشار گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره انجام تعهدات هسته ای ایران در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، اجرای تعهدات طرف مقابل (گروه 1+5) یعنی روند لغو تحریم های هسته ای غرب علیه تهران آغاز شد.
سیف دیروز (دوشنبه) برای دیداری دو روزه وارد وین پایتخت اتریش شد.
برچسب ها: اتریش ، پوشش بیمه ای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: