کد خبر: ۸۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
فرابورس محدودیت‌های جدید معاملات اوراق تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

فرابورس محدودیت‌های جدید معاملات اوراق تسهیلات مسکن را اعلام کرد.

به گزارش آنا، پیرو نامه بانک مسکن، درباره مصوبه شورای پول و اعتبار محدودیت های جدید برای عدم فروش و سقف خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اعلام شد.

محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا 2 ماه پس از تاریخ خرید در برخی از نمادهای مربوط به اوراق صادره تسهیلات مسکن، از روز شنبه 7 تیرماه سال 93 تاکنون و بر اساس شرایط اعلامی قبلی اعمال گردیده است.

محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق برای نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد. لذا در این مقطع زمانی، نمادهای معاملاتی تسه9301، تسه9302 و تسه9303 و تسه9304 مشمول محدودیت مذکور نیستند.

محدودیت سقف خرید به میزان حداکر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی، درباره اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن است. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه9407 و قبل از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 90 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله است.

بدیهی است متقاضیان باید محدودیت مذکور را درباره ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند. تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز می تواند منجر به ابطال کلیه معاملات و حذف سفارش های ورود یافته شده و موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات ارجاع شود.

محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 140 ورقه برای هر کد معاملاتی و در هر جلسه معاملاتی، درباره اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن صادره در نمادهای معاملاتی تسه 9408 و بعد از آن است. به عبارت دیگر در هرجلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای معاملاتی تسه 9408 و بعد از آن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 140 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله است. بدیهی است متقاضیان باید محدودیت مذکور را در باره ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: