کد خبر: ۸۲۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
امیدوارم دولت بتواند با اجرای طرح های پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان دریک دوره زمانی مشخص، دریافتی این گروه از جمعیت کشور را به درصد قابل توجهی از دریافتی حقوق بگیران نزدیک کند.
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه هفتم مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان معاون اول رییس جمهوری در همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان از قول وی، نوشت: امیدوارم دولت بتواند با اجرای طرح های پلکانی افزایش حقوق بازنشستگان دریک دوره زمانی مشخص، دریافتی این گروه از جمعیت کشور را به درصد قابل توجهی از دریافتی حقوق بگیران نزدیک کند.

این روزنامه با درج عنوان ترامپ: برجام، ایران را به قدرتی بزرگ تبدیل می کند، آورد: نخستین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری امریکا که با بیش از 100 میلیون بیننده در داخل امریکا، لقب پربیننده ترین مناظره انتخاباتی تاریخ امریکا را به نام خود ثبت کرد، زیر سایه نام ایران برگزار شد. ترامپ در این مناظره اذعان داشت، برجام باعث شد ایران به یک قدرت بزرگ تبدیل شود.

تفاوت بارز نقش ایران در این مناظره با مناظره های ادوار پیشین انتخابات ریاست جمهوری امریکا این بود که طی سالیان گذشته، نامزدها می کوشیدند در تهدید ایران، گوی سبقت را از یکدیگر بربایند، اما در مناظره هیلاری و ترامپ، نکته ای که توجه مخاطبان را جلب کرد، اذعان قدرت ایران بود تا حدی که ترامپ تأکید کرد: «برجام»، ایران را به قدرتی بزرگ تبدیل می کند و مسئولیت این تحول را متوجه دیپلماسی ناکارآمد دموکرات ها در قبال ایران دانست. 

روزنامه ایران با انتخاب عنوان فراخوان روحانی برای مشارکت مردم در سرشماری، نوشت: رئیس جمهوری، «آمار» را امانت و پایه اصلی برنامه ریزی کشور خواند و با تأکید بر اینکه «ارائه آمار غیرواقعی گناه بزرگ و خیانت ملی است»، اظهارداشت: ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین روحانی روز گذشته در دیدار دست اندرکاران اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن، با اشاره به اینکه طبق قانون، مسئول اعلام آمار مرکز آمار ایران است، تصریح کرد: بیان واقعیت ها به مردم زمینه ساز حمایت آنها از برنامه های ملی است. روحانی با قدردانی از دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن از مردم خواست همانند همیشه به دقت با مسئولان سرشماری همکاری کنند چرا که ارائه اطلاعات دقیق به نفع آینده جامعه و کشور است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه هشدار آمارهای گذشته مشکلات کنونی کشور را گوشزد کرده بود، افزود: شرایط جمعیتی نسل جوان، تقاضای کار و مشکلات زیست محیطی و آب در آمارهای گذشته اعلام شده بود.

دفاع رئیس مجلس از قراردادهای جدید نفتی، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: منتقدان قراردادهای نفتی هنوز اقناع نشده اند. در حالی که هیأت تطبیق مصوبات دولت اعلام کرده که قراردادهای نفتی مشکلی از لحاظ حقوقی ندارند، دیروز باز هم در صحن علنی مجلس همین موضوع بهانه تذکر دو نفر از منتقدان دولت شد؛ ناصر موسوی لارگانی و حسینعلی حاجی دلیگانی. پیش از این هم منتقدان قراردادهای نفتی معتقد بودند که ابلاغ این قراردادها در تعطیلات سه هفته ای مجلس کار صحیحی نبوده است.

 انتقادات منتقدان قراردادهای نفتی دیروز در صحن علنی مجلس اما با دفاع تمام قد لاریجانی از این قراردادها مواجه شد. به گزارش «ایران»، دیروز علی لاریجانی برای نخستین بار به طور تمام قد از موضوع قراردادهای نفتی دفاع کرد. ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی دیروز، طی تذکری اصرار کرد که برنامه ­ریزی برای بررسی قراردادهای نفتی جدید در مجلس باید توسط هیأت رئیسه انجام شود. علی لاریجانی اما در پاسخ به این تذکر گفت: «درخصوص الگوهای جدید قرارداد نفتی حدود 15 اشکال مورد نظر نمایندگان اصلاح و به هیأت تطبیق داده شد و پس از جمع بندی نظرات، رسماً به دولت ابلاغ شد.اصلاحات صورت گرفته در مورد الگوی جدید قراردادهای نفتی توسط دولت اجرا شد.» 

روزنامه ایران با بررسی عنوان اجازه اشراف اطلاعاتی به «اف ای تی اف» نمی دهیم، آورد: علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی با حضور در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص تعامل ایران با FATF پرداخته و ضمن ارائه اسنادی در خصوص اینکه این موضوع از سال 88 و در دولت قبل پیگیری شده است، در خواست پیوستن به نهاد مبارزه با پولشویی را مربوط به آن دوران دانست. 

در این جلسه نمایندگان مجلس هم به بیان دغدغه های خود در خصوص پیوستن به این نهاد مبارزه با پولشویی پرداختند و رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر اینکه این موضوع از دوره های قبل در سطوح مجلس و دولت و شورای عالی امنیت ملی پیگیری شده است به قوانین تصویب شده در خصوص آن پرداخته و خطاب به برخی نمایندگان منتقد اظهار کرد که نباید پیوستن ایران به FATF را زیر سؤال برد. وی ادامه داد: قصه تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی ما با تحریم های غیر هسته ای مرتبط است و ارتباطی با مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ندارد. وزیراقتصاد در پایان خاطرنشان کرد: اجازه نمی دهیم هیچ گونه اشراف اطلاعاتی به وجود بیاید و مصادیق هیچ مرجعی جز شورای عالی امنیت ملی را نمی پذیریم و تعریف های دیگری را در محدوده خاک ایران به هیچ وجه به رسمیت نمی شناسیم.

«رونمایی از محکومیت 48 هزار میلیارد تومانی دولت قبل»، «نامه احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب: برنامه ای برای حضور در انتخابات ندارم»، «رکورد تاریخی تولید گندم در ایران ثبت شد»، «روزی به نام و یاد آتش نشانان/ در آرامستان هر شهر آتش نشانی خفته است» و «3 کشته در تصادف مینی بوس/ سحرگاه خونین معلمان در اراک» دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: