کد خبر: ۸۲۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 28 September 2016
در پی 5 روز صف بستن خودروهای فاقد معاینه فنی، پلیس طرح کاهش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. در حالی که پلیس روز گذشته به دارندگان خودروهای فاقد معاینه فنی فرصت چند روزه دیگری داد، نمایندگان مجلس و کارشناسان برای ادامه طرح کاهش پیش از آغاز آلودگی هوا تاکید کردند.
 روزنامه همشهری در شماره چهارشنبه هفتم مهر در تیتر یک با اشاره به آلودگی هوای تهران، نوشت: در پی 5 روز صف بستن خودروهای فاقد معاینه فنی، پلیس طرح کاهش را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد. در حالی که پلیس روز گذشته به دارندگان خودروهای فاقد معاینه فنی فرصت چند روزه دیگری داد، نمایندگان مجلس و کارشناسان برای ادامه طرح کاهش پیش از آغاز آلودگی هوا تاکید کردند.

این روزنامه با انتشار عنوان کلینتون؛ برنده 90 دقیقه اول، نوشت: بیش از 100میلیون بیننده تلویزیونی، بزرگ ترین مناظره تاریخ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رقم زدند؛ مناظره ای که دو نامزد اصلی یعنی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ را رو در روی هم قرار داد. در انتخاباتی که برای نخستین بار حواشی عجیب و غریبش بر اصل رقابت سیاسی اش می چربد، نخستین مناظره بزرگ نامزدها هم بی نصیب نماند. در یک سوی میدان، ترامپ میلیاردر و برج ساز معروف نیویورکی از حزب جمهوریخواه قرار داشت و در سوی دیگر، کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا و یکی از سیاستمداران کهنه کار این کشور. هر دو نامزد انتخاباتی از لحظه آغاز مناظره که با نیم ساعت تأخیر آغاز شد، حالتی تهاجمی داشتند. در سراسر مناظره 90دقیقه ای دیروز، دو نامزد یکدیگر را به دروغگویی و فرار از حقیقت متهم کردند. کلینتون حتی همان ابتدا اعلام کرد که یک تیم «حقیقت یاب» در وب سایت خود مستقر کرده است تا بلافاصله سخنان ترامپ را راستی آزمایی کرده و نتیجه را روی وب سایتش درج کنند. نامزد دمکرات ها در طول مناظره مسلط تر به نظر می رسید و سعی کرد در میان تقابل با ترامپ، برنامه هایش برای اداره آمریکا را هم مطرح کند. اما دونالد ترامپ مثل همیشه ترجیح داد بیشتر به هیلاری کلینتون، همسرش بیل کلینتون، دولت اوباما و به طور کلی دمکرات ها اتهام بزند تا از برنامه هایش دفاع کند.
روزنامه همشهری با اشاره به عنوان روز تصمیم های اقتصادی مجلس درباره قراردادهای بین المللی، آورد: نشست مهم روز گذشته مجلس شورای اسلامی که با حضور وزیر اقتصاد و البته به صورت علنی برگزر شد، 2 پیام مهم داشت، نخست مهر تایید بر الگوی اصلاح شده قراردادهای نفتی و تاکید رئیس مجلس بر رعایت تمامی بندهای 15 گانه دفتر مقام معظم رهبری و دوم تعیین مرز اختیارات دولت برای مذاکره و توافق احتمالی با گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF. به گزارش همشهری مخالفان توافق FATF در حالی به صراحت درباره خطرات و فرصت های این مهم به بحث و نقد روی آوردند که در نهایت علی لاریجانی، در مقام رئیس مجلس خطاب به علی طیب نیا و وزیر اقتصاد و نماینده دولت، شروطی را برای هرگونه توافق با گروه ویژه اقدام مالی اعلام کرد.
این روزنامه با انتخاب عنوان وزیر رفاه: زندگی بازنشستگان بهتر شده است، نوشت: وضعیت صندوق های بازنشستگی خوب نیست. روز گذشته معاون اول رئیس جمهور ورودی و خروجی صندوق های بازنشستگی را «نامتعادل» دانست و رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی نیز هشدار داد: اگر با این روند پیش برویم سال آینده در پرداخت حقوق بازنشستگی با بحران رو به رو می شویم.» با این حال علی ربیعی وزیر کار روند را رو به بهبود می داند و می گوید که زندگی بازنشستگان بهتر شده است. علی ربیعی با بیان اینکه امسال سیاست پلکانی افزایش حقوق را اعمال کردیم و قصد داریم با حمایت دولت در سال های آتی نیز آن را عملیاتی کنیم، افزود: «به دنبال افزایش سهم بازنشستگان و کارگران بر صندوق ها هستیم و برنامه ای به مجلس ارائه کرده ایم تا سهم بازنشستگان را در نظارت بر هیات مدیره ها افزایش دهیم.»
بازگشت دلال بازی به بازار خودرو؛ عنوان دیگر روزنامه همشهری به شمار می رود، در این مطلب می خوانیم: فروش نیم ساعته 4 هزار دستگاه خودرو ساندروی استپ وی توسط سایپا، موجب بازگشت دلال بازی به بازار، گرم شدن بازار خرید و فروش حواله های این خودرو، زیان مصرف کنندگان واقعی و تذکر شورای رقابت به سایپا شد. فروش نقدی محصول جدید تولید مشترک رنو و سایپا در روز شنبه سوم مهر ماه جاری موجب داغ شدن بازار خرید و فروش حواله خودرو پس از وقفه ای طولانی شد. به نحوی که برخی افراد که موفق به ثبت نام و خرید این خودرو از کارخانه به امید کسب سود بیشتر شده اند، اکنون حواله آن را در بازار آزاد به قیمتی گران تر می فروشند. این موضوع موجب نارضایتی متقاضیانی شده که حتی در نخستین دقایق آغاز فروش نقدی این خودرو به رغم مراجعه به نمایندگی های فروش یا اقدام برای ثبت نام اینترنتی موفق به تکمیل ثبت نام و خرید آن نشدند.
این روزنامه همچنین در صفحه نخست عنوان های «هر سال 8 برابر آب سد کرج پول نمی شود»، «پاییز آمد «قو» نرفت»، «آشنایی با خدمات آتش نشانی در روز آتش نشانی»، «بخت بختگان با پول باز می شود» و «نابسامانی تحصیل در سیستان و بلوچستان» » را برجسته کرد و در ستون یادداشت عنوان «چرا «دو قطبی» بد است؟» به قلم ناصر ایمانی کارشناس سیاسی را به چاپ رساند.
*گروه اطلاع رسانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: