کد خبر: ۸۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
در حالی که شرکت بیمه ایران به عنوان راهبر کنسرسیوم بیمه گر پتروشیمی بوعلی می گوید رقم خسارت آتش سوزی این پتروشیمی به زودی اعلام خواهد شد، برخی خبرها حکایت از برآورد اولیه ۴۸۰ میلیارد تومانی آن دارد.
 در حالی که شرکت بیمه ایران به عنوان راهبر کنسرسیوم بیمه گر پتروشیمی بوعلی می گوید رقم خسارت آتش سوزی این پتروشیمی به زودی اعلام خواهد شد، برخی خبرها حکایت از برآورد اولیه ۴۸۰ میلیارد تومانی آن دارد.
 
 هفته گذشته محمد حیدری معاون فنی شرکت بیمه ایران در واکنش به انتشار برخی اخبار در خصوص تعیین خسارت ۱۲۲ میلیون یورویی معادل ۵۰۰ میلیارد تومانی پتروشیمی بوعلی به ایبِنا گفته بود که این رقم ادعای بیمه گذار است و این شرکت همچنان منتظر دریافت گزارش های اولیه برای تعیین رقم برآورد اولیه خسارت این پتروشیمی است.

بیمه نامه پتروشیمی بوعلی توسط کنسرسیومی متشکل از ۱۱ شرکت بیمه ایران، آسیا، البرز، پارسیان، دانا، سامان، کارآفرین، ایران معین، ملت، میهن و دی به راهبری بیمه ایران صادر شده است.

در پروژه هایی که به طور کنسرسیومی بیمه می شود، شرکت راهبر مسئول است و شرکت های دیگر دخالتی در امور ندارند و براین اساس بیمه ایران کارشناس خسارت، کارشناس بیمه و کارشناسان مورد نیاز را برای ارزیابی خسارت به کار می گیرد و مذاکرات مرتبط با آن را جلو می برد.

پس از ارزیابی و تعیین خسارت پروژه های کنسرسیومی، شرکت بیمه راهبر با توجه به حق السهم هریک از شرکت های دیگر، سهم هریک را برای پرداخت خسارت تعیین می کند و تا به این تاریخ هیچ گونه مبلغی به طور رسمی برای پرداخت تعیین نشده است.

ارزیابی مستقل خسارت پتروشیمی بوعلی، توسط شرکت محک سنجی از داخل کشور و شرکت کانینگهام از خارج از کشور در حال انجام است.

با این حال یک منبع آگاه بیمه ای به خبرنگار ایبِنا، گفت: رقم ارزیابی اولیه در حدود ۲۰ میلیارد تومان کمتر از رقم اعلام شده ۵۰۰ میلیارد تومانی در رسانه هاست.

وی توضیح داد که به طور معمول شرکت های ارزیاب خسارت، پیشنهاد پرداخت خسارت را به طور حداکثری لحاظ می کنند تا شرکت های بیمه برای پرداخت خسارت با بیمه گذاران وارد مذاکره شوند.

پیشتر محمد حیدری اعلام کرده بود که شرکت های ارزیاب خسارت در ارزیابی های اولیه خود گزارشی را تهیه و رقمی را هم عنوان کرده اند اما از آنجایی که درباره این رقم سوالاتی داشتیم، موضوع در حال رفت و برگشت است.

معاون فنی شرکت بیمه ایران افزوده است که این شرکت منتظر دریافت گزارش اولیه برای تعیین رقم برآورد اولیه خسارت برای ذخیره گیری پرداخت است.
برخی رسانه ها از تعیین خسارت ۱۲۲ میلیون یورویی (معادل ۵۰۰ میلیارد تومانی) برای پرداخت خسارت آتش سوزی پتروشیمی بوعلی خبر داده اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: