کد خبر: ۸۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مجوز جدید صادر شده از سوی خزانه داری آمریکا تمام سدهای موجود بر سر راه ورود هواپیماهای جدید به ایران را شکست، اظهار داشت: با اجرایی شدن این توافق هواپیماهای جدید در پاییز امسال وارد ناوگان می شوند و تمام شرکت های ایرانی می توانند مذاکرات خود را به شکل مستقیم با طرف های خارجی ادامه دهند.
روزنامه اطلاعات در شماره شنبه سوم مهر نوشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با بیان این که مجوز جدید صادر شده از سوی خزانه داری آمریکا تمام سدهای موجود بر سر راه ورود هواپیماهای جدید به ایران را شکست، اظهار داشت: با اجرایی شدن این توافق هواپیماهای جدید در پاییز امسال وارد ناوگان می شوند و تمام شرکت های ایرانی می توانند مذاکرات خود را به شکل مستقیم با طرف های خارجی ادامه دهند.

این روزنامه با اشاره به عنوان آمریکا باید تعلل در اجرای برجام را فوراً جبران کند، در تشریح تیتر یک، آورد: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز پنجشنبه در جمع سران کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: ایالات متّحده، به خوبی می داند که برجام ، اکنون یک سند پذیرفته شدۀ چندجانبه است و اهمال نسبت به اجرای آن از سوی امریکا، تخلفی بین المللی تلقّی خواهد شد و اعتراض جامعۀ جهانی را برخواهد انگیخت. هر گونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می انجامد. تعلل ایالات متحده در اجرای تعهدات قانونی اش در ماه های گذشته اشتباهی راهبردی است که باید فوراً جبران شود.

سردار سلیمانی: جمهوری اسلامی با اقتدار در برابر غرب ایستاده است، از دیگر عنوان های روزنامه اطلاعات محسوب می شود، در تشریح این خبر می خوانیم: سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادواره 1100 شهید شهرستان ملایر گفت: عمقی که امروز کشور ما در ابعاد فرهنگی، سیاسی، مذهبی و دینی در عالم اسلام برخوردار است، در هیچ دوره ای از تاریخ ایران دارای چنین عمقی نبوده است. این رزمنده دفاع مقدس افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود برخی مشکلات، قدرتمندانه ایستاده است و احساس اقتدار و سربلندی می کنیم که چنین رهبر حکیمانه ای داریم. وی وجود رهبر معظم انقلاب را مهمترین عامل در ایستادگی و اقتدار ایران دانست و گفت: در هیچ نقطه ای از جهان چنین رهبری وجود ندارد که تا این اندازه وقت خود را صرف مراقبت، حمایت و دلسوزی برای مردم کند.

این روزنامه با انتخاب عنوان آغاز نخستین سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن از امروز، می نویسد: نخستین سرشماری نفوس و مسکن به صورت اینترنتی از امروز (سوم مهر) در سراسر کشور آغاز می شود .این شیوه سرشماری تا 24 مهر ادامه خواهد داشت. امید علی پارسا رئیس مرکز آمار ایران در گفتگو با ایرنا ضمن اعلام این مطلب با اشاره به اینکه مردم با مراجعه به سایت www.sarshomari95.irمی توانند اطلاعات خود را وارد کنند،گفت: سرشماری حضوری (با مراجعه به منازل مردم ) از 25 مهر تا 25 آبان امسال در سراسر کشور انجام خواهد شد.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان موگرینی: آزمایش های موشکی ایران نقض برجام نیست، نوشت: فدریکا موگرینی با تاکید بر این که برنامه موشکی بالستیک ایران نقض برجام نیست گفت: بنابراین هیچ بحثی درباره برنامه موشکی ایران در نشست وزرای خارجه 1+5 و ایران در مقر سازمان ملل انجام نشد. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از دیدار با وزرای خارجه کشورهای گروه 1+5و ایران در مقر سازمان ملل در نیویورک در یک نشست خبری گفت: ارزیابی های جامع نشان می دهد ایران تعهدات خود را در توافق هسته ای انجام داده است. او افزود: ما سه گزارش از آژانس بین المللی انرژی اتمی(IAEA) در دست داریم که تائید می کند ایران همه گام های ضروری را در زمینه انجام برجام برداشته است و همانطور که می دانید همه تحریم های هسته ای علیه ایران هم برداشته شدند.

این روزنامه همچنین در صفحه نخست به بررسی عنوان های «پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران» و «اعتراضات گسترده ضد نژادپرستی «شارلوت» آمریکا را فرا گرفت» پرداخت.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: