کد خبر: ۸۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - 24 September 2016
جانشین فرمانده کل سپاه، بر اهمیت مقوله اخلاق در حوزه درمان تاکید کرد و افزود: اخلاق‌ درمانی شاخه‌ای از علم پزشکی در نظر گرفته شده است.
سردار حسین سلامی در دومین همایش نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس که شب گذشته در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: توجه به اخلاق از موضوعاتی است که امروزه در فرآیند درمان مهم تلقی می‌شود و این مسئله در همه زوایای زندگی انسان‌ها مؤثر است.

وی اخلاق را رمز سلامت انسان‌ها عنوان کرد و گفت: اخلاق در عرصه خدمات درمانی و پزشکی یک مسیر درمانی محسوب شده و همان‌گونه که امروزه اخلاق‌ درمانی شاخه‌ای از علم پزشکی در نظر گرفته شده، در حال وارد شدن به عرصه درمان است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در محفل معنوی امشب از همه شهیدان والامقام دفاع مقدس یاد می‌کنیم؛ چراکه این افراد همچون ستاره‌های درخشانی هستند که ملت ایران به زینت این کواکب درخشان می‌شود.

سردار سلامی گفت:‌ شهدای دفاع مقدس از چهره‌هایی هستند که اهل آسمان بیشتر از اهل زمین آنها را شناخته و پزشکان و پرستاران این دفاع مقدس نیز در زمره آنها قرار می‌گیرند.

وی با عنوان این مطلب که جامعه پزشکی آمادگی لازم برای ورود به جنگ تحمیلی را نداشت، افزود: آنچه سبب شد پزشکان بار این مسئولیت را به دوش بکشند و مطب و آسایش را رها کنند، غیرت دینی، شعور باطنی و فهم عمیق آنها بود.

سردار سلامی ادامه داد: انسان شخصیتی وسعت‌پذیر دارد و ذهن و قلب دو عنصر تشکیل‌دهنده هویت حقیقی انسان هستند و پزشکان با ذهن و مهارت، تخصص و نگاه حرفه‌ای عمل کردند.

وی، جنگ تحمیلی را استثنایی‌ترین جنگ تاریخ اسلام بعد از عاشورا عنوان کرد و افزود: جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که همه سرزمین‌های اشغال‌شده حین عملیات نظامی بازپس گرفته شد.

سردار سلامی تصریح کرد: در حال حاضر بازدارندگی کشور ما مرهون مقاومت پایان‌ناپذیر جنگ تحمیلی است، دشمن از کار خود دست نکشیده و ما با ادبیات مقاومت و ایستادگی از دفاع مقدس آموخته‌ایم که چگونه باید برخورد کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما متوجه شده‌ایم که تنها راه سعادت و بقای جامعه از مسیر جهاد عبور می‌کند و امروز ایران اسلامی از هر زمان دیگری در میدان موازنه قدرت با دشمنان خود دست برتر را دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: