کد خبر: ۸۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
با اقتصادی کردن جنگل‎ها می‎توان حفاظت از جنگل‎ها و مراتع را به مردم واگذار کرد و با این کار منابع طبیعی در مقابل مردم قرار نمی‎گیرد، بلکه در کنار جوامع محلی و بهره‌برداران روستایی در راستای حفاظت از منابع طبیعی همراه خواهد بود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با اقتصادی کردن جنگل‎ها می‎توان حفاظت از جنگل‎ها و مراتع را به مردم واگذار کرد و با این کار منابع طبیعی در مقابل مردم قرار نمی‎گیرد، بلکه در کنار جوامع محلی و بهره‌برداران روستایی در راستای حفاظت از منابع طبیعی همراه خواهد بود.

به گزارش ایسنا محمدرضا ملکشاهی‎راد، در بازدید از اداره کل منابع طبیعی استان لرستان اظهار کرد: در اختیار قرار دادن هزار هکتار از عرصه‎های منابع ملی برای کشت گیاهان دارویی خیلی امیدوار کننده بوده و باعث حفاظت از عرصه منابع طبیعی می‎شود و ایجاد اشتغال را به دنبال دارد. با توجه به وسعت منابع طبیعی در اختیار قرار دادن هزار هکتار، یک عرصه کوچک است و امیدواریم این کار ادامه داشته و به هزاران هکتار برسد. محصولات دارویی درآمد زیادی برای روستائیان داشته و در اقتصاد خانوارها تاثیر مثبتی دارد.

وی گفت: با توجه به درآمد حاصل از کشت گیاهان دارویی مانند زعفران، موسیر، آویشن که خیلی بیشتر از کشت محصولات کشاورزی است می‏‎تواند در تغییر معیشت روستائیان تاثیر بسزایی داشته و اشتغال زایی فراوانی را بوجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‎ای داریم در آینده با کارشناسان و مدیران منابع طبیعی جلسات متعددی در خصوص شناسایی موانع و مشکلات از جمله بحث اعتبارات ملی و استانی داشته باشیم. همچنین نسبت به حل آن‌ها اقدام لازم را انجام دهیم و نسبت به جذب بیشتر اعتبارات همت کنیم.

نماینده مردم خرم‎آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همه ما می‎دانیم لرستان به علت چهار فصل بودن دارای استعدادهای بیشماری است که متاسفانه ما هنوز به صورت مطلوب از این استعدادها و نعمت خدادادی استفاده نکرده‎ایم. با تدبیر و مدیریت و برنامه‌ریزی باید از این منابع خدادادی بهره کافی ببریم و آن‌ها را به سرسفره مردم بخصوص روستائیان بیاوریم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: