کد خبر: ۸۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - 22 September 2016
رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در نخستین ساعات حضور خود، دیدارهای مهم دیپلماتیک با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، سوئیس، اسلوونی و همچنین رهبران مسلمان جامعه آمریکا داشت.
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه یکم مهر در تشریح تیتر نخست با اشاره به آغاز هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و یکمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است در نخستین ساعات حضور خود، دیدارهای مهم دیپلماتیک با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ترکیه، سوئیس، اسلوونی و همچنین رهبران مسلمان جامعه آمریکا داشت.

روزنامه اطلاعات زیر عنوان «نمایش توان دفاعی ایران در رژه نیروهای مسلح»، آورد: در مراسم رژه روز هفته دفاع مقدس جدیدترین ادوات و سامانه های دفاعی نیروهای مسلح کشور در معرض نمایش قرار گرفت. در مراسمی که دیروز به مناسبت آغازهفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی درجوار مرقد مطهر امام برگزار شد، جدیدترین ادوات و تجهیزات و سامانه های پدافندی نیروهای مسلح کشورمان در معرض نمایش قرار گرفت. در رژه یگان های محمول قرارگاه پدافند هوایی ارتش، بخش هایی از سامانه موشکی اس 200 به نمایش گذاشته شد. همچنین بخش های مختلف سامانه پدافندی اس 300 از جمله رادار 64 ، رادار 30 N، زیپ سامانه و خودروی رله ارتباطی این سامانه در معرض دید عموم قرار گرفت. رادار حافظ، موشک هاگ TLV، لانچر سامانه موشکی تلاش و خودرو YZ-3 از جمله دیگر ادوات نظامی پدافند هوایی ارتش بود که در مراسم رژه به نمایش در آمد.

روزنامه اطلاعات با انتخاب عنوان «آمریکا صدور مجوز فروش هواپیما به ایران را صادر کرد»، نوشت: دولت آمریکا از دیروز ارائه مجوز به شرکت های هواپیماسازی برای فروش هواپیماهای مسافربری به ایران را آغاز کرد. به دنبال انتشار خبرهایی مبنی بر کاهش سفارش ایران به شرکت های هواپیمایی به خاطر تاخیر در تحویل هواپیماها، خبرگزاری رویترز دیروز از آغاز ارائه مجوز واشنگتن به شرکت های غربی برای فروش هواپیما به ایران خبر داد. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا با صدور دو پروانه، فروش هواپیماهای ایرباس به ایران را مجاز دانست و انتظار می رود در روزهای آینده مجوزهای مشابهی برای شرکت بوئینگ نیز صادر شود. یک سخنگوی ایرباس به رویترز گفته است که این شرکت مجوز یادشده برای فروش 17 فروند هواپیما در مرحله نخست را دریافت کرده است. ایرباس اگرچه شرکتی اروپایی است، اما چون در ساخت هواپیماهایش از قطعات آمریکایی استفاده می کند، برای معامله با ایران نیازمند هماهنگی با آمریکا است.

«اوباما: اسرائیل نمی تواند تا ابد اراضی فلسطینیان را اشغال کند»، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به دستاوردهای خود و تغییرات دنیا در هشت سال تصدی این سمت پرداخت و به درگیری هفت دهه ای فلسطینی ها با اشغالگران صهیونیست هم اشاره کرد. اوباما گفت که بهتر است فلسطینی ها دست از اقدامات تحریک آمیز بردارند و اسرائیل را به رسمیت بشناسند و اسرائیل هم نمی تواند تا ابد اراضی فلسطینیان را اشغال کند. اوباما در ادامه به وضعیت حاکم بر جهان پرداخت و گفت: در سردترین دوران پس از جنگ سرد هستیم. ملت ها خیلی زود با هم درگیر می شوند. ما دو گزینه داریم: یا همکاری یا زندگی در دنیایی که اختلافات مذهبی و نژادی، روز به روز انشقاق میان مردم را در آن بیشتر می کند. وی گفت: حتی در واشنگتن هم برخی باور کرده اند که آمریکا کلید حل همه مشکلات است.

«آغاز جمع آوری کالاهای قاچاق در استان تهران» و «رهبر انصارالله: آماده آزادسازی جنوب عربستان از سیطره آل سعود هستیم» دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه است.
برچسب ها: سازمان ملل ، نیویورک
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: