کد خبر: ۸۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
واقعیت این است که این سینما در یک دهه اخیر نتوانست رسالت خودش را بدرستی انجام دهد و آثاری به یادماندنی مثل دهه 60 و 70 خلق کند، اما نباید از نظر دور داشت که سینمای دفاع مقدس به عنوان یک ژانر هنوز هم می تواند واقعیت های ناگفته جنگ را به شایستگی به تصویر بکشد.
روزنامه جام جم در شماره چهارشنبه 31 شهریور، در گزارشی به فعالیت سینمای دفاع مقدس پرداخت و نوشت: واقعیت این است که این سینما در یک دهه اخیر نتوانست رسالت خودش را بدرستی انجام دهد و آثاری به یادماندنی مثل دهه 60 و 70 خلق کند، اما نباید از نظر دور داشت که سینمای دفاع مقدس به عنوان یک ژانر هنوز هم می تواند واقعیت های ناگفته جنگ را به شایستگی به تصویر بکشد.

این روزنامه در تیتر یک با انتخاب عنوان به آینده خوشبینم، آورد: همزمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت و عیدُ اللهِ الاَکبر، صبح دیروز هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، حرکت عمومی کشور را به برکت جوان های بی شماری که برای احیای اسلام و اقامه دین تلاش بی وقفه می کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوان ها به فضل الهی هر دشمنی از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو درخواهند آورد. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علت این که مکرر در صحبت های خود، نسبت به آینده اظهار خوشبینی می کنم، وجود همین واقعیت های خوب است که می تواند کشور را به پیش براند.

روزنامه جام جم با انتشار عنوان افتتاح شبکه های تلویزیونی «شما» و «امید»، نوشت: مراسم افتتاح رسمی شبکه های «شما» و«امید» عصر روز دوشنبه 29 شهریور با حضور رئیس رسانه ملی برگزار شد. عبدالعلی علی عسکری در مراسم افتتاحیه شبکه «امید» گفت: رسانه ملی با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب «مدظله العالی» مبنی بر توجه ویژه به تولید برنامه های مناسب برای نسل نوجوان و جوان کشور، راه اندازی شبکه اختصاصی برای این گروه سنی را در اولویت قرار داد و بحمدالله با تلاش همکاران معاونت های سیما و فنی امروز شاهد راه اندازی شبکه تخصصی«امید» برای نوجوانان و جوانان هستیم که امیدواریم این شبکه بتواند معارف اهل بیت (ع) را بخوبی برای نوجوانان عرضه کند.

ایران و کوبا، نماد مقاومت در برابر تحریم ها، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: رئیس جمهور کشورمان در دیدار با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا، ایران و کوبا را نماد مقاومت در برابر شدیدترین تحریم ها دانست. به گزارش سایت ریاست جمهوری، حسن روحانی که به دعوت رسمی رئیس جمهور کوبا برای سفری دو روزه به هاوانا رفته بود در دیدار با فیدل کاسترو، افزود: خوشحالم که نخستین سفر دوجانبه من به آمریکای لاتین از کوبا آغاز می شود که نماد مقاومت و مبارزه با استعمار در این قاره است. رئیس جمهور با اشاره به این که ملت های ایران و کوبا هر دو در مقابل فشارهای خارجی استقامت کردند، تصریح کرد: انقلاب مردم کوبا تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی آمریکا قرار گرفت و ملت ایران نیز در طول هشت سال جنگ تحمیلی در حالی ایستادگی کرد که شرق و غرب به متجاوز کمک می کردند. روحانی تاکید کرد: ملت ایران با وجود فشارها و تحریم های ظالمانه، مسیر توسعه و رشد اقتصادی خود را ادامه می دهد.

روزنامه جام جم با بررسی عنوان آتش بس سوریه در بن بست عهدشکنی، آورد: گرچه امیدهایی به تمدید آتش بس یک هفته ای در سوریه می رفت و حتی روسیه یک تمدید 72ساعته را پیشنهاد کرده بود، اما به دلیل کارشکنی های مکرر آمریکایی ها و اقدامات تروریست ها آتش بس در سوریه خاتمه یافت. سازمان صلیب سرخ جهانی نیز روز گذشته اعلام کرد هرگونه کمک رسانی به شهروندان بخصوص در شهر حلب را تا اطلاع ثانوی به تعویق انداخته است. همزمان ارتش سوریه اعلام کرد آتش بس هفت روزه به پایان رسیده است زیرا گروه های تروریستی به هیچ یک از مفاد این توافق آتش بس پایبند نبودند و از این آتش بس برای تجدید قوا استفاده کرده اند. در این بیانیه اشاره شده است که گروه های تروریستی بیش از 300 بار آتش بس در سوریه را نقض کرده اند.

این روزنامه یادداشت های «همت برای ارتقاء سینمای دفاع مقدس» و «حمایت از تولید لوازم التحریر؛ چگونه؟» را به ترتیب به قلم محمد حسین لطیفی کارگردان و علی اصغر یوسف نژاد عضو هیات رییسه مجلس منتشر کرد. 

«مُفسّر» و «جام جهان نما» عنوان ستون های ویژه روزنامه جام جم را به خود اختصاص داد.
این روزنامه در نیم صفحه نخست عنوان های «تیر خلاص به نوشت افزار داخلی»، «آلزایمر را با آگاهی مهار کنیم» و «ژاله صامتی: فضای مجازی وسوسه ام نمی کند» را نیز به چاپ رساند. 
روزنامه جام جم در ضمیمه تپش عنوان «گنج های نفرین شده» را برجسته کرد.
برچسب ها: دفاع مقدس ، سینما ، جنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: