کد خبر: ۸۲۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
تعداد قبولی دختران در کنکور با 5 درصد افزایش از 52 درصد در سال 94 به 57 درصد در سال 95 رسید مطابق آمار سازمان سنجش حدود 59 درصد از ثبت نام کنندگان اولیه کنکور، زنان بوده اند برخی کارشناسان معتقدند با توجه به وضعیت اقتصادی، بسیاری از پسران ورود به بازار کار را به حضور در دانشگاه ها ترجیح می دهند.
روزنامه ایران در شماره چهارشنبه 31 شهریور در تشریح تیتر نخست با اشاره به نتایج سازمان سنجش کشور نسبت به قبولی 5 درصدی دختران در کنکور 95، نوشت: تعداد قبولی دختران در کنکور با 5 درصد افزایش از 52 درصد در سال 94 به 57 درصد در سال 95 رسید مطابق آمار سازمان سنجش حدود 59 درصد از ثبت نام کنندگان اولیه کنکور، زنان بوده اند برخی کارشناسان معتقدند با توجه به وضعیت اقتصادی، بسیاری از پسران ورود به بازار کار را به حضور در دانشگاه ها ترجیح می دهند.

این روزنامه با بررسی عنوان ایران و کوبا نماد مقاومت در برابر شدیدترین تحریم ها هستند، آورد: سفر سه مرحله ای رئیس جمهوری به قاره امریکا، دوشنبه گذشته با سفر به کوبا و دیدار با رهبران این کشور دنبال شد. آن طور که محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهوری در «توئیتر» نوشته است، این سفر امروز- چهارشنبه- با ورود حجت الاسلام حسن روحانی به نیویورک، وارد آخرین مرحله خود خواهد شد. روحانی که پس از حضور در اجلاس سران جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، بنا به دعوت رسمی رئیس جمهوری کوبا، به این کشور سفر کرده بود، با فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا و رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد. روحانی در این دیدار که عصر دوشنبه به وقت محلی برگزار شد، افزود: خوشحالم که نخستین سفر دو جانبه من به امریکای لاتین از کوبا آغاز می شود که نماد مقاومت و مبارزه با استعمار در این قاره است. وی با اشاره به اینکه ملت های ایران و کوبا هر دو در مقابل فشارهای خارجی استقامت کردند، خاطرنشان کرد: انقلاب مردم کوبا تحت شدیدترین تحریم های اقتصادی امریکا قرار گرفت و ملت ایران نیز در طول هشت سال جنگ تحمیلی در حالی ایستادگی کرد که شرق و غرب به متجاوز کمک می کردند.

روزنامه ایران با انتخاب عنوان ناطق نوری: جز روحانی گزینه انتخاباتی دیگری نداریم، نوشت: علی اکبر ناطق نوری اعلام کرد کاندیدای مورد حمایت او در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، حسن روحانی است. وی روز دوشنبه در حاشیه مراسم سخنرانی اش در معاونت درمان و بهداشت سازمان هلال احمر در جمع خبرنگاران تأکید کرد: من به آقای روحانی نظر موافق دارم و ایشان از دوستان من است؛ ایشان را موفق می دانم و ان شاءالله آقای روحانی در صحنه هستند و خواهند بود. به گزارش ایسنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به پرسش خبرنگاران درباره اظهارات اخیر منتسب به وی نیز گفت: جمله ای اخیراً از من منتشر شد که درباره آن تحلیل های مخالف و موافق زیادی انجام شد؛ اما این جمله جعلی و ساختگی است و من رسماً آن را تکذیب می کنم. وی افزود: در این ماجرا گفته اند که عده ای نزد من آمدند و من به آنها گفته ام غیر از آقای روحانی کس دیگری را انتخاب کنیم که این حرف بی ربطی است. کسانی که نزد من آمدند، نظر دیگری داشتند و من به آنها گفتم که از در این اتاق که بیرون رفتید، این حرف تان را دیگر تکرار نکنید و حتماً شما خودتان را طرفدار آقای روحانی می دانید و باید از ایشان حمایت و دفاع کنید.

رهبر معظم انقلاب: به آینده خوشبینم جوانان مؤمن و آماده مجاهدت فراوانند، دیگر عنوان این روزنامه است، در تشریح این مطلب می خوانیم: همزمان با عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت و عیدُ اللهِ الاَکبر، روز گذشته - سه شنبه - هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند. رهبر معظم انقلاب در عین حال حرکت عمومی کشور را به برکت جوان های بی شماری که برای احیای اسلام و اقامه دین تلاش بی وقفه می کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوان ها به فضل الهی هر دشمنی از جمله امریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو در خواهند آورد. حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: علت اینکه مکرر در صحبت های خود، نسبت به آینده اظهار خوشبینی می کنم، وجود همین واقعیت های خوب است که می تواند کشور را به پیش براند. ایشان، جوانان مؤمن، با انگیزه بالا و آماده حضور در میدان های مجاهدت و دفاع از کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این، همان انگیزه ای است که کشور را نجات خواهد داد و باید آن را تقویت کرد. 

روزنامه ایران با درج عنوان جریمه مصرف سیگار در اماکن عمومی، آورد: «ایرانی ها روزانه معادل 10 تا 15 میلیارد تومان سیگار می کشند و دولت دو برابر این هزینه سیگار را خرج بیماری ها می کند. به عبارتی روزی 30 میلیارد تومان مردم و دولت خرج بیماری و سیگار می کنند که این رقم با محاسبه سالانه معادل کل بودجه وزارت بهداشت در سال است.» این بخشی از اظهارات محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات است.

 پیش از این وزارت بهداشت نیزاعلام کرده مصرف سیگار عامل بروز 25 نوع سرطان و 50 نوع بیماری است. حالا بر همین اساس، وزارت بهداشت به منظور پیشگیری و مقابله با بروز 20نوع سرطان و 50 نوع بیماری منتسب به مصرف سیگار و قلیان، گام جدی تری را برای اجرای یک مصوبه بسیار قدیمی برداشته است. طبق قانون که در سال 1386 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید، مصرف دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است. مسجدی دبیر کل ستاد مبارزه با استعمال دخانیات، می گوید: از این پس باید به منظور آگاهی مردم در اماکن عمومی مانند رستوران ها، سینما، ورزشگاه و میهمان سراها تابلوهای ممنوعیت مصرف دخانیات نصب شود، به عنوان مثال صاحب رستوران مکلف به اجرای این قانون است و چنانچه صاحب رستوران قانون ممنوعیت مصرف سیگار و قلیان را در رستوران اجرا نکند، 5 میلیون تومان جریمه می شود.

«اعتراض شدید سینماگران به توهین های «یالثارات»»، «اوباما:«برجام» نمادی از همکاری جهانی بود»، «نرخ حضور اجتماعی زنان در گذر سه دولت» و «گزارشی از روستاهای محروم خوزستان / جایی که صدای پای «مهر» نمی آید» از دیگر عنوان های برجسته صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود. 

روزنامه ایران ویژه نامه هفته دفاع مقدس را با عنوان «قامت حماسه در قاب تاریخ» منتشر کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: