کد خبر: ۸۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - 21 September 2016
در بازار روز دوشنبه عرضه سومین مجتمع دامداری در بازار سرمایه با موفقیت همراه نشد و تعدیلات عجیب این شرکت موجب به تعویق افتادن عرضه آن شد. مجتمع گلدشت اصفهان روز دوشنبه روی تابلو رفت و به دلیل دومین تعدیل سود در هفته جاری کشف قیمت آن به امروز موکول شد.
دنیای اقتصاد- فرابورس ایران در حالی معاملات روز دوشنبه را با افزایش 5/ 1 واحدی آیفکس به پایان رساند و به استقبال تعطیلات میان هفته رفت که در روز جاری با عرضه اسناد خزانه اسلامی مرحله هشتم و همچنین عرضه اولیه سهام گلدشت، روز پرکاری را خواهد داشت.

در جریان معاملات امروز، هشتمین دوره از اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا8» با سررسید 23مرداد 96 و بالغ بر 15میلیون برگه به قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ريال عرضه خواهد شد و باید در انتظار کشف قیمت آن بود.اوراق مرحله هفتم (اخزا7) نیز در روز یکشنبه هفته جاری، با حجم 1500 میلیارد تومان عرضه و با قیمت 86 هزار تومان به ازای هر برگه کشف قیمت شد. بر این اساس نرخ سود موثر 5/ 19 درصد و نرخ سود معادل بانکی 5/ 17 درصدی را به خود اختصاص داد.

این نخستین عرضه «اخزا» بود که در نرخ سود موثر کمتر از 20 درصد کشف قیمت شد.همچنین اوراق مرحله نهم و دهم نیز در هفته جاری بر اساس اطلاعیه منتشرشده در فرابورس پذیرش شدند.افزون بر این امروز فرابورس شاهد عرضه اولیه سهام مجتمع گلدشت اصفهان است. 


در بازار روز دوشنبه عرضه سومین مجتمع دامداری در بازار سرمایه با موفقیت همراه نشد و تعدیلات عجیب این شرکت موجب به تعویق افتادن عرضه آن شد. مجتمع گلدشت اصفهان روز دوشنبه روی تابلو رفت و به دلیل دومین تعدیل سود در هفته جاری کشف قیمت آن به امروز موکول شد.

 روز یکشنبه این شرکت در گزارشی عجیب از واگذاری بیش از 110هزار متر اراضی این شرکت به یک سهامدار عمده خبر داد تا بر اساس آن درآمدهای غیر عملیاتی شرکت، به اندازه 39میلیارد و 862میلیون ریال افزایش یابد. این موضوع افزایش 199ريالی در پیش‌بینی سود هر سهم سال95 شرکت را در پی داشت. روز دوشنبه نیز «گلدشت» با فروش 210راس تلیسه، 30ریال به سود هر سهم خود افزود و در نهایت پیش‌بینی سود هر سهم آن به 482ريال رسید. این موضوع عرضه اولیه را به تعویق انداخت تا فعالان بازار منتظر کشف قیمت سهام این شرکت در روز چهارشنبه باشند.

 

در مجمع فرابورس چه گذشت؟

همچنین مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام فرابورس ایران روز یکشنبه با حضور صاحبان بیش از 60 درصد سهام این شرکت برگزار شد که با موافقت آنها، افزایش سرمایه 75 درصدی این شرکت رسما تحقق یافت. بر این اساس در مجمع مزبور افزایش سرمایه فرابورس از 400 میلیارد ریال به 700 میلیارد ریال به تصویب رسید (افزایش 300‌میلیارد ریالی). از این رقم، مبلغ 100 میلیارد ریال از محل اندوخته احتیاطی و 200 میلیارد ریال دیگر از محل سود انباشته خواهد بود.در این راستا امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه این میزان افزایش سرمایه صرف توسعه بسترهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به‌ویژه در بازار بدهی فرابورس ایران خواهد شد، افزود: همواره توسعه بازارها و ابزارهای فرابورس را در دستور کار داشته‌ایم و برای تحقق این مهم تلاش و برنامه‌ریزی می‌کنیم.وی همچنین از موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار با ورود تعاونی‌ها به فرابورس ایران خبر داد و گفت: با موافقت سازمان، تعاونی‌های سهامی عام در تابلویی مجزا در فرابورس پذیرش خواهند شد.هامونی با اعلام اینکه با پذیرش شرکت‌های کوچک، متوسط و دانش‌بنیان در بازار SME نیز این بازار به زودی افتتاح می‌شود، ادامه داد: بازار پایه پس از بررسی پرونده شرکت‌های موجود در این بازار و تقسیم‌بندی آنها در سه تابلوی الف، ب و ج در قالبی جدید کار خود را در آینده آغاز خواهد کرد.

 

آمار معاملات روز دوشنبه فرابورس

در جریان معاملات روز دوشنبه روند صعودی حاکم بر فرابورس با افزایش 5/ 1واحدی آیفکس ادامه یافت و در پایان معاملات شاخص در محدوده 811واحدی متوقف شد تا به این ترتیب بازدهی فرابورس از ابتدای هفته جاری تا‌کنون به 25/ 1درصد برسد.در ابتدای ساعات معاملاتی روز دوشنبه شاخص کل فرابورس تحت تاثیر معاملات نمادهای پالایشگاهی از قبیل پالایش نفت شیراز و پالایش نفت تهران با جهشی پرقدرت به کانال 813واحدی صعود کرد. در ادامه از سرعت این رشد کاسته شد و تاثیر منفی نمادهای «مارون» و «وکوثر»، اجازه رشد بیشتر را به آیفکس نداد.همچنین در جریان معاملات این روز بیش از یک میلیارد و931میلیون برگه اوراق بهادار در 17هزار و 930نوبت دادوستد شد که ارزش کل ناشی از این معاملات بالغ بر 411میلیارد تومان بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: