کد خبر: ۸۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - 19 September 2016
رییس سازان محیط زیست با تایید مذاکره با آموزش و پرورش برای تعطیلی دو هفته ای مدارس اظهار امیدواری کرد با این کار دانش آموزان در روزهای آلوده بتوانند راحت تر تنفس کنند.
روزنامه همشهری در شماره دوشنبه 29 شهریور با اشاره به احتمال اضافه شدن تعطیلات دو هفته ای پاییزی مدارس، نوشت: رییس سازان محیط زیست با تایید مذاکره با آموزش و پرورش برای تعطیلی دو هفته ای مدارس اظهار امیدواری کرد با این کار دانش آموزان در روزهای آلوده بتوانند راحت تر تنفس کنند.

این روزنامه تیتر نخست را به عنوان حافظ امنیت کشور باشید، اختصاص داد و آورد: حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار شرکت کنندگان در همایش سراسری فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سپاه را «سنگر مستحکم انقلاب» و «عنصر شاخص دفاع از امنیت داخلی و خارجی و هویت برجسته و ممتاز و مورد نیاز برای پیشرفت کشور و حرکت به سوی آرمان ها» دانستند و ضمن اشاره به برخی انحراف ها برای مقابله با اجزای اصلی قدرت نرم و معنوی نظام اسلامی و تحریف آنها، گفتند: یکی از اجزای مهم قدرت نرم جمهوری اسلامی، بی اعتمادی مطلق به قدرت های سلطه گر و در راس آنها آمریکاست و این بی اعتمادی باید روز به روز گسترش یابد. حضرت آیت الله خامنه ای، «امنیت» را موضوعی بسیار مهم و زمینه ساز پیشرفت معنوی و مادی جامعه خواندند و گفتند: از جمله وظایف سپاه، تامین امنیت داخلی و خارجی است و اگر امنیت خارجی وجود نداشته باشد در خارج از مرزها جلوی دشمن گرفته نشود، امنیت داخلی هم از بین خواهد رفت.

روزنامه همشهری با انتشار عنوان اژه ای: دولت به نتیجه نرسیده که در رابطه با فیش ها کسی مجرم است، نوشت: سخنگوی قوه قضاییه دیروز در صدو دومین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج بررسی ها و برخوردهای قضایی با مسئله فیش های حقوقی گفت: در رابطه با فیش های نجومی حتما باید افراد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفته و بر حسب تعیین دادگاه مجازات شوند با این حال دولت اعلام کرد خودش پیگیری می کند و به این دلیل قوه قضاییه خیلی ورود نکرد. وی افزود: منتظر بودیم دولت بررسی کند تا اگر جرمی بوده به قوه قضاییه اعلام کند و اگر تخلفی بوده خودش رسیدگی کند. برخی از اقدامات مربوط به آینده است تا مجلس در قالب قانون اعلام کند. وی با بیان اینکه دولت هنوز به این نتیجه نرسیده است که کسی در رابطه با فیش ها مجرم است، گفت: هنوز فردی به قوه قضاییه معرفی نشده است و برخی را منفصل کرده و چندین نفر را جابه جا کردند و به جز 3 میلیارد تومان مربوط به صندوق توسعه اطلاع ندارم که پولی به بیت المال بازگشته باشد.

خطر بازگشت موسسات غیرمجاز، دیگر عنوان این روزنامه به شمار می رود، در تشریح این مطلب می خوانیم: «پول یا پوچ» و «صعود بی سود»؛ عنوان اصلی آگهی هایی است که بانک مرکزی در روزهای اخیر با هدف افزایش سطح آگاهی مردم و هشدار نسبت به سپرده گذاری کردن نزد موسسات مالی و اعتباری غیر مجاز روی بیلبوردهای شهری به نمایش گذاشته است، نمایشی از احساس خطری بزرگ؛ خطر بازگشت غیرمجازها به بازار پول و انداخته شدن بمب های ساعتی بر اعتماد مردم، آیا غیرمجازها دوباره متولد می شوند؟ پس از انحلال رسمی تعاونی اعتبار میزان و واگذاری تعهدات آن به بانک صادرات و توقف فعالیت تعاونی اعتبار ثامن الحجج و پذیرش بار تعهدات آن از سوی بانک پارسیان، برخی موسسات اعتباری نیمه مجاز همچنان فعال هستند و بانک مرکزی با صدور مجوز پذیره نویسی به مدیران برخی از این موسسات از جمله موسسه اعتباری ثامن، تلاش دارد تا این موسسه با گرفتن مجوز نهایی فعالیت سر و سامان بگیرد.

روزنامه همشهری با انتخاب عنوان حمله آمریکا به توافق آتش بس سوریه، آورد: سوریه در 5.5 سال بحران خود شاید اکنون با آزمون آتش بس مورد توافق روسیه و آمریکا حساس ترین روزهای خود را پشت سر می گذارد اما جنگنده های ائتلاف آمریکا در این برهه اقدام به بمباران مواضع ارتش سوریه کرده اند که کشته شدن حداقل 80 نظامی سوری را به دنبال داشته است. 

«ایرانی ها پای سفر ندارند»، «قالیباف: به جای حرف زدن کار کنیم»، «پرونده ای برای عید غدیر»، «انفجار در نیویورک» و «طلای استقامت برای قهرمان آسمانی» از دیگر عنوان های صفحه نخست این روزنامه محسوب می شود.

روزنامه همشهری در ستون یادداشت عنوان «ریسک های فاجعه آمیز و بیمه های اتکایی» به قلم محمد جواد میرطاهر را انتشار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: