کد خبر: ۸۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - 14 September 2016
طبق قانون، ناظر بر طرح های بانکی نباید ذی نفع باشد در حالی که الان سیستم بانکی خودش در طرح ها ذی نفع است و در قالب قرارداد مشارکت در طرح ها شراکت می کند.
روزنامه کیهان در شماره چهارشنبه 24 شهریور نوشت: سیامک صمیمی دهکردی رئیس شورای عالی کانون مشاوران سرمایه گذاری بانکی در نشست خبری اظهار داشت: طبق قانون، ناظر بر طرح های بانکی نباید ذی نفع باشد در حالی که الان سیستم بانکی خودش در طرح ها ذی نفع است و در قالب قرارداد مشارکت در طرح ها شراکت می کند.


این روزنامه در تیتر یک با انتشار عنوان رهبر انقلاب: دستکاری در آمارها گناه کبیره است، آورد: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهر دیروز در دیدار مسئولان ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن، اعضای شورای عالی آمار کشور و مدیران مرکز آمار ایران، «آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و علمی» را پایه اصلی در تصمیم گیری کارآمد برای کشور خواندند و با تأکید بر اهمیت طرح سرشماری عمومی، خطاب به مردم خاطرنشان کردند: همه مردم عزیز باید به طور جدی در این طرح مهم مشارکت کنند. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به نادرست خواندن برخی آمارهای دولت های قبلی توسط دولت های بعدی، افزودند: باید منشأ این دوگانگی ها مشخص شود، یعنی یا در آن دوره در بیان آمارها اشکالی وجود داشته است یا در دوره پس از آن؛ و در هر صورت، دستکاری در آمارها که در معرض قضاوت مردم فهیم نیز قرار دارد، گناهی کبیره است.

روزنامه کیهان با انتخاب عنوان ورزشکاران سیاه پوست به احترام سرود ملی آمریکا نمی ایستند، نوشت: عده ای از ورزشکاران مطرح و سیاهپوست آمریکایی مدتی است در اعتراض به نژادپرستی دیگر به سرود ملی آمریکا احترام نمی گذارند. این نوع اعتراض سر و صدای زیادی را در رسانه های آمریکایی به راه انداخته است. کشته شدن سیاهپوستان آمریکا به دست نیروهای پلیس سفید پوست این کشور طی سال های اخیر بخصوص از اواسط سال 2014میلادی که شدت یافته، با اعتراض های مردمی گسترده ای مواجه شده است. در این میان سیاه پوستان کارمند یا ورزشکار نیز هر کدام به سبک خود به این بی عدالتی ها اعتراض می کنند.

هشدار 6 نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره پیامدهای خطرناک پذیرش FATF، عنوان دیگر این روزنامه است، در این مطلب می خوانیم: نمایندگان ملت در نامه ای از اینکه ایران موظف شده است قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم را اصلاح و تبصره مربوط به استثنای «نهضت های آزادی بخش و گروه هایی که برای مقابله با اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی مبارزه می کنند» را از قانون حذف کند، ابراز نگرانی کردند. پس از برجام، قرارداد با کار گروه اقدام مالی موسوم به FATF با اعتراض گسترده کارشناسان و نمایندگان ملت روبرو شده است که کماکان ادامه دارد. در تازه ترین اقدام 6 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای به حسن روحانی، رئیس جمهور ایران به تبعات پذیرش خواسته های کار گروه اقدام مالی هشدار دادند.

روزنامه کیهان با درج عنوان کلینتون شرایط مغزی و جسمی لازم برای ریاست جمهوری را ندارد، آورد: علیرغم اخطار انجمن پزشکان آمریکا مبنی بر عدم صلاحیت کلینتون برای تصدی پست ریاست جمهوری، وی اعلام کرده که حالش خوب است و به زودی مبارزه انتخاباتی خود را از سر خواهد گرفت. پنج شنبه گذشته در جریان مراسم 11 سپتامبر هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اثر بیماری ذات الریه از هوش رفت و تصاویر آن نیز منتشر شد. همین مسئله گمانه زنی های گسترده ای را درمورد صلاحیت جسمی وی برای ادامه مبارزه انتخاباتی موجب شد. حتی خبرهایی منتشر شده که وی بیشتر از یک سال دیگر زنده نیست و حزب دموکرات هم به سرعت دست به کار شده تا فرد دیگری را جایگزین وی کند. از «برنی سندرز» و «جو بایدن» نیز به عنوان گزینه های محتمل جانشینی هیلاری یاد شده است. کلینتون اما در حالی از خوبی حالش و بازگشت به مبارزات انتخاباتی خبر داده که 71 درصد از اعضای «انجمن پزشکان آمریکا» وی را فاقد شرایط مغزی و جسمانی مناسب برای ریاست جمهوری دانسته اند.

این روزنامه در ستون یادداشت روز به عنوان «بازی فینال گرگ ها...!» پرداخت و در بخش خبر ویژه عنوان «یک خبر موثق از اذعان مقامات دولتی به کوتاهی در امضای FATF» را منتشر کرد.
«گزارش کیهان از آمارهای متناقض دولت» دیگر عنوان نیم صفحه نخست روزنامه کیهان است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: